Går barna til skolen?

Needlepin

Februar 2014 sin Miss Ammetåke
Februar 2014 - Skjult forum
VIP
♡ Maibarna ♡
Går barna til skolen selv? Hvor lang er skolevegen?

Eldste går i andre klasse og går til og fra skolen selv. Han har kort skoleveg, vi bor ca 400m fra skolen :)
 
Nei her er det taxi. Er "bare" 2,5 km, men er 80 sone og ikke gangvei
 
Nei, her blir hun kjørt. Er vel ca 3 km, og bare bakker. :p
 
Bor ca. 500 meter fra skolen så ned en bakke og undergang så er hun der. Gått alene siden første klasse.
 
Her går begge alene. Bor bare 800 meter fra skolen. De går I 2 og 4.klssse
 
Han blir å gå til skolen når han begynner til høsten. Men ikke alene!
Må over en sterkt traffikert vei, og mange som kjører som om de har fått lappen fra e-bay!
Bor nært skolen.
 
Hu går til skolen ja, ikke sikker på hvor langt det er men hu går til skolen på ca 30.min selv om det så og si bare er oppover...
 
Junior går i 6 klasse og tar skolebussen sammen med alle andre barna :)

Kjørte de første årene da vi bodde i Oslo. Så gikk han selv fra 3-4 klasse. Sammen med andre barn da.

Hadde en liten gammel mobil med seg så han kunne ringe hvis det var noe, og si fra at han hadde kommet trygt frem.
 
Ja nesten 2 km.

Han gikk noen ganger til skolen i første klasse, ble hentet da han var sliten på slutten av dagen og det var mye oppoverbakker. I midten av første klasse flyttet vi og skoleveien var like lang men gjennom sentrum. Så han tok skolebussen det halvåret. Ikke at det var så mye tryggere fant jeg ut :eek: Da han begynte i andre klasse var jeg ikke gravid lenger og kunne følge han til og fra skolen så han lærte veien og overgangene, så begynte han å gå alene etter ca 2 mnd.
 
Back
Topp