Går barna deres alene opp og ned trappa?

*FruM*

Elsker forumet
Det lurer jeg på i dag!
(Edit: Uten at dere følger med dem)

ja det gjør hun [:D]

ja det gjør hun [:)]

opp går hun alene,(mens vi går bak)men ned får hun ikke lov(hadde nok klart det om hun ville)men den er ganske glatt så tør ikke la henne ennå

Nope kun med hjelp[:)] uten hjelp da krabbes det opp istedenfor...Men hun kommer seg alltid opp[:D]

Yttertrappa er full av snø, så den går hun ikke i. Og vi har alt på ett plan i huset, så hun har faktisk ikke gått noe i trapper hjemme. Men vet at de øver i barnehagen [:)]

ORIGINAL: NogM

Edit: Hun går trappene selv, men aldri uten at vi er rett bak henne/rett foran henne!
Vi har trappegrind mellom stua og kjøkkenet, så hun ikke skal komme seg opp trappa uten tilsyn[:)]

Samme her.

Vi bor i sokkelleilighet, så eneste trappen hun kan gå opp og ned, er den som er utenfor leiligheten.
Den går hun ikke i uten at jeg har henne under oppsyn, da vi kun går opp og ned den når vi skal noe ute[:)]
Er murtrapp, så hadde ikke turt at hun hadde gått opp og ned den alene heller.

Ja opp og ned men hun får ikke lov[;)]

Hun klarer det alene, men får ikke lov siden trappa inne er ganske bratt. Er vel ikke mer enn 1 mnd ca siden hun slo kolbøtter nedover deler av trappa. Mannen fikk heldigvis fanget henne opp.

Hun kryper mest opp, kan gå ved å holde seg i veggen men sjelden ho gjør det.

Akkurat sluppet treåringen opp og ned trappa alene vi da, så lenge til ho får gjøre det selv.

Har vinkeltrapp om det betyr noe!

Han klarer nok å gå opp en trapp ved å holde seg i gelenderet, men vi har faktisk ikke prøvd.. Hjemme har vi bare 2 trappetrinn utafor døra, men de er nedsnødd for øyeblikket..
Men hvis vi skal gå i trapper ellers, så holder han oss i en hånd, da går det fint..[:)]

Hun kan, men får ikke lov alene. Så er aldri lenger unna enn at jeg kan få tak i henne før hun ramler og slår seg.

Her har vi ikkje trapp. Men hos alle som har trapp er ho kjapp som søren og har løpt opp trappa før jeg får sukk for meg om der ikkje er trappegrind[:)] Men ned trappa er jeg litt mer hønemor på ho, og holdr ho i hånda om trappa er lang[;)] På vei opp føler jeg meg bedre om jeg går bak ho, sånn i tilfelle rottefelle, men ho har stålkontroll oppover[:)]

Han krabber opp i full fart, og går oppreist hvis vi holder i hånden hans. Han klarer å krabbe ned baklengs og, men syntes det er litt skummelt enda. Trappene våres er også veldig glatt, og fryktelig bratt. Så han får ikke gå opp eller ned alene enda. Han har allerede ramlet ned en gang når han forsvant opp i full fart mens jeg lagde middag på kjøkkenet. Han ramlet jo ikke ned mange trinn, men tre fire stykker.

Nei! [:)]

ORIGINAL: MissOddsteenOgMichee

Ja opp og ned men hun får ikke lov[;)]

Ja, hun går både opp og ned trappa inne, selv om hun ikke får lov, spesielt opp er hun kjapp som bare det for å gå og leke på rommet til storesøstra. Vi har ikke trappegringer. Ute går hun opp trappa til døra, men siden fredag har hun ikke villet gå ned siden hun datt på trynet og rullet nedover trappa på ved i barnehagen. Storesøster måtte pent lære seg å gå trapp når hun var ikke stort eldre enn veslesnuppa er nå siden jeg var gravid og ikke orket å bære henne (hun skal fremdeles bli litt bært, spesielt om hun er på do om natta). Da jobbet mannen ofte kvelden, så jeg måtte hente i barnehagen og ordne alt og legge, men ryggen/bekkenet mitt klarte ikke å bære opp og ned trappa hele tiden, så jeg gikk bak/foran. Trappa vår inne er egentlig veldig bratt nederste og lengste delen av, så liker det ikke helt.

Ser de fleste har skriver at ungen ikke får lov ( ja jeg vet det er en "gammel tråd, men så den ike før nå.. [:)])

Snuppa mi går opp og ned alene, jeg lærte henne å gå i trappen før hun kunne gå, og vi har aldri hatt grind. Fungerer supert! 

Back
Topp