Gå vekk!

Sukkertopp

Forumet er livet
VIP
I dag oppdaget jeg at Felix tror froskene sier "gå vekk!".[8D] Tror han har hørt litt feil i froskesangen der de sier noe slikt som ko-vekk, ko-vekk.[8D] Det høres likt ut, så jeg har ikke hørt før nå at han sier "gå vekk!". Han vil absolutt ikke høre på meg når jeg prøver å rette det til "kvekk".

Han har en litt søtere misforståelse når han snakker om elefanten Kokos, fra bøkene. Han heter angivelig Kos-kos. Felix har 2 elefantbamser, begge heter Kos-kos, og begge får mange gode koseklemmer.[:)]

Har deres barn noen slike ord feil?

He he, så søt!

Ja, det blir noen morsomme her og.. Blant annet en av versjonene av Bæ bæ lille lam, som hun tydeligvis har lært i bhg. En stund her sang hun "Bæ bæ, dokkevogn, bestemor har blæsja", og jeg skjønte ingenting. Helt til hun en dag sang "folkevogn" i stedet for "dokkevogn". Da fant jeg jo denne versjonen, og "blæsja" er nok en blanding mellom "kræsja" og "bæsja"...[:D]

I går satt vi og kommenterte at Alma var tøff, da hun plutselig sa, "nei, Ole er tøff!" -trodde vi. I bhg hennes jobber det en som heter Ole, så vi trodde det var han hun mente. Men så viste det seg at hun drev og resiterte Ole Dole Doff, kinkeliane koff... Hun sa altså egentlig "Ole er Doff"[;)]
Mye gjengivelse av barnerim, sanger og dikt her for tida, og hun resiterer med stor glede og innlevelse. Det siste er vel Ormen Lange. Forstår ikke alt hun sier, og kan ikke verset, men det er noe med under gjerdet, og til slutt sier hun vær så god. Er det et bordvers, kanskje? Noen som vet? Pappaen stakkars, sier han ikke holder følge med henne lenger, forstår jo ikke alle ordene hun bruker en gang (han er jo spansk):..

Ormen lange
krøp som en slange
under et gjerde
tok seg en pære
delte den i 2
vær så god

eller

ormen lange
krøp som en slange
under et gjerde
tok seg en pære
delte den i 3
1-2-3

Mange bruker det som bordvers ja[:)]

Henry har også noen ord som han sier feil, selv om han kan de rett.. Er vel bare en vane her.
De jeg kom på nå er : Kran om tran og kinita om Nikita (en hund). Kan hende det bare er de to[8|]

ORIGINAL: Litolus

Ormen lange
krøp som en slange
under et gjerde
tok seg en pære
delte den i 2
vær så god

eller

ormen lange
krøp som en slange
under et gjerde
tok seg en pære
delte den i 3
1-2-3

Mange bruker det som bordvers ja[:)]

Henry har også noen ord som han sier feil, selv om han kan de rett.. Er vel bare en vane her.
De jeg kom på nå er : Kran om tran og kinita om Nikita (en hund). Kan hende det bare er de to[8|]

Takk, Litolus! Nå kan jeg si den sammen med henne, så bra:)

Jonathan kaller paprika for Afrika.. [8D]
Han vet egentlig hva det heter, men han sier konsekvent "Afrika"! [:D]

ORIGINAL: Nozy Rosie

Jonathan kaller paprika for Afrika.. [8D]
Han vet egentlig hva det heter, men han sier konsekvent "Afrika"! [:D]

Den har vi også [:D] vi spør: "vil du ha litt paprika?" Hun svarer med å synge: "ja, Afrika, Afrika ville ikke ha det" [:D]

Så morsomt da [:D]

Her sier hun fågetti til spagetti [:)]

Hun kan si spagetti om vi ber henne si det, men om vi begynner med: "det heter spaaaaaa" gjentar hun "spaaaaaaa....fågetti" [:D]

Det samme med rosiner som hun kaller asiner [:)] kan si det riktige, men gjør det ikke....

Eller som mine 3 og 4 åringer sier: ormen den lange osv osv, tok seg en pære, delte den i seks, du er ei heks![8D][:D][:D]

Her sier hun "batolere" til både reparere og operere:) Her om dagen snakket hun med pappan sin i telefonen, og fortalte gledesstrålende at "mamma har batolert muroen!!" Det betydde "mamma har reparert uroen" (Jeg hadde reparert uroen over vogga til lillesøster). Inntil nå nylig var Afrika = "Afitta"[&:]

ORIGINAL: Leatroll

Eller som mine 3 og 4 åringer sier: ormen den lange osv osv, tok seg en pære, delte den i seks, du er ei heks![8D][:D][:D]

hehe, den har ikke jeg hørt der jeg jobber gitt [:D]

Teodors TV-favoritter er:
Brannmaham (brannmann sam)
tøse-tøs (tøfferud [8D])
Hangehang (fantorangen)
Pøsepøs båt (spøkelsebåt-episode, Elias)
[:D][:D]

ORIGINAL: Fru H

Teodors TV-favoritter er:
Brannmaham (brannmann sam)
tøse-tøs (tøfferud [8D])
Hangehang (fantorangen)
Pøsepøs båt (spøkelsebåt-episode, Elias)
[:D][:D]

[:D]hehe

Back
Topp