Gå privat eller vente på det offentlige

Heihei

Flørter med forumet
Er henvist igjen offentlig til gyno for undersøkelse for å få for eks: letrozol. Venting til time tar evig tid,har ikke fått noe svar og begynner å nærme seg en stund siden legen henviste (vet at offentlig tar tid), lurte derfor om eg skulle ordne meg time via aleris for å få alt dette ordnet før ish mai og sommeren begynner. Gudene vet kor lenge eg må vente ellers. Ka hadde du/dokker gjort? Føle meg også slem om eg går privat når eg får time så dem har styrt så har eg liksom hatt dette allerede men samtidig får da 2 undersøkelser som også kan være bra og informerer dem ang situasjon.
 
PRIVAT..!!
Anbefaler dog fertilitetsklinikk, så kan både du og mannen testes samtidig, og evt henvises til offentlig ivf.. mye kjekkere å få det gjort på dagen, fremfor å først vente måneder på én time, for å så vente en ny måned på å få gjennomført undersøkelsen, for å så vente på at gubben får henvisning,... Osv osv.
Jeg prøvde regla i det offentlige da jeg og eksen prøvde med nr2, men ble faktisk gravide selv. 6 mnd etter fastlegens henvisning til gynekolog. Hadde da fått vært hos gynekolog 1 gang, var ikke ferdig behandlet eller noe, men de ville ikke prøve noen ting heller, bare bruke et par måneder på å finne ut at "kanskje henvise til ivf da......"

Det er så tregt. Da jeg og mannen skulle prøve, gikk vi privat. Da var alt av undersøkelser gjort på dagen.
 
Hadde bedt fastlegen sende henvisning til privat gyn med offentlig avtale :smug:
 
Jeg dro rett på privat. Angrer ikke . Må selfølgelig betale for det. Og det er jo kjedelig. Men for en service. Angrer ikke.
 
For meg har det gått kjapt og greit i det offentlige. Utredning tok ca 10 måneder med HSG-røntgen for å sjekke eggledere, spermanalyse for mannen, tre sykluser Letrozol-kur for å se om syklus ble mer regelmessig og deretter henvisning til IVF. Fra henvisning til fertilitetsutredning og første time tok det to måneder. Fra henvisning til IVF og første konsultasjon tok det tre måneder. Det kan ha gått fortere for min del pga alder (blir 40 i år). Vi skulle ha ringt inn for start av behandling i romjula, men ble spontant gravide istedenfor. Nå venter jeg på å kunne ringe inn ved neste mens, etter å ha mista i januar/februar.
 
PRIVAT..!!
Anbefaler dog fertilitetsklinikk, så kan både du og mannen testes samtidig, og evt henvises til offentlig ivf.. mye kjekkere å få det gjort på dagen, fremfor å først vente måneder på én time, for å så vente en ny måned på å få gjennomført undersøkelsen, for å så vente på at gubben får henvisning,... Osv osv.
Jeg prøvde regla i det offentlige da jeg og eksen prøvde med nr2, men ble faktisk gravide selv. 6 mnd etter fastlegens henvisning til gynekolog. Hadde da fått vært hos gynekolog 1 gang, var ikke ferdig behandlet eller noe, men de ville ikke prøve noen ting heller, bare bruke et par måneder på å finne ut at "kanskje henvise til ivf da......"

Det er så tregt. Da jeg og mannen skulle prøve, gikk vi privat. Da var alt av undersøkelser gjort på dagen.
Takk for råd:) har vært ofte hos lege og gyno sia tenåran pga sterke smerter og uregelmessig sykluser. Fått samme svar og måtte mast,diskutere om videre oppfølging etc. Når d gjelder ved kjemisk/SA og letrozol kur ( som eg har fått en gang for non år sia) null oppfølging eller samtaler. Føler med dæ og deres reise og veldig glad for å høre at det gikk naturlig og bra til slutt<3
 
Takk for råd:) har vært ofte hos lege og gyno sia tenåran pga sterke smerter og uregelmessig sykluser. Fått samme svar og måtte mast,diskutere om videre oppfølging etc. Når d gjelder ved kjemisk/SA og letrozol kur ( som eg har fått en gang for non år sia) null oppfølging eller samtaler. Føler med dæ og deres reise og veldig glad for å høre at det gikk naturlig og bra til slutt<3

Ble IVF på nr 3 og nr 4 da, og sannsynligvis med nr5 også; men ja. Den gang da gikk det jo heldigvis selv..!
 
Ville absolutt tatt utredningen hos en fertilitetsklinikk. Da blir både du lg mannen sjekka og det går sååå mye raskere!! Så mye koster ikke det heller. Vi tok utredningen privat og ble etterhvert henvist til IVF. Angrer ikke!
 
Vi gjorde all utredning privat. Tror det endte opp tilsammen på kanskje 20K fordi jeg hadde flere oppfølgingstimer (2000 kr/stk) i tillegg til all utredning og blodprøver etc. Det ble såppass mye siden jeg fikk påvist PCOS og trengte oppfølging hver måned for letrozol etc. Det går det mye raskere når man henvises til IVF hvis man er ferdig utredet.
 
Om du har råd ville jeg gått privat, i hvert fall med IVF. De tar seg bedre tid og har mer fokus på følelser gjennom det hele. Og individuell tilpassing.
 
Back
Topp