Gå ned mange kilo? Noen med erfaring?

jente 92

Elsker forumet
Hei :-)

Jeg skal gå ned en del kilo nå og frem mot sommeren. Veier nå 81,8 kilo og er 165 høy ca. Så totalt så er planen og hvertfall gå ned til 65 kilo. Så vil si litt over 15 kilo.

Bare lurer på om noen her har erfaringer med å gå ned så mye i vekt?
Hva gjorde dere for å klare det osv. Gi gjerne noen bra tips, taes imot med stort takk!! :D

Sent from my iPhone using BV Forum

Jeg mener at man må gjøre noe som er varig og ikke nødvendigvis gå fortest mulig ned. Du bør bevege deg mer enn du spiser.
Jeg skal også litt ned og er et matvrak. Jeg rett og slett elsker mat. Nå skal jeg slutte å spise når jeg ikke er sulten lenger istedet for å slutte å spise når jeg er mett, så får jeg heller spise litt oftere. Jeg må jobbe med å få magesekken mindre og da må jeg slutte å spise så store måltider. Jeg har kuttet ut søtsaker og brus og beveger meg mer. Har også startet med 30 days shred (YouTube) og trener 20 min hver dag og går turer med datteren min 2-3 ganger om dagen. Lurer på når jeg ser resultater. Vurderer å melde meg inn på treningssenter, men jeg synes det er så kjedelig og er redd for å bli støttemedlem.

Jente Juli 2013❤
Prøver på nr 2❤ pp3

Jeg mener at man må gjøre noe som er varig og ikke nødvendigvis gå fortest mulig ned. Du bør bevege deg mer enn du spiser.
Jeg skal også litt ned og er et matvrak. Jeg rett og slett elsker mat. Nå skal jeg slutte å spise når jeg ikke er sulten lenger istedet for å slutte å spise når jeg er mett, så får jeg heller spise litt oftere. Jeg må jobbe med å få magesekken mindre og da må jeg slutte å spise så store måltider. Jeg har kuttet ut søtsaker og brus og beveger meg mer. Har også startet med 30 days shred (YouTube) og trener 20 min hver dag og går turer med datteren min 2-3 ganger om dagen. Lurer på når jeg ser resultater. Vurderer å melde meg inn på treningssenter, men jeg synes det er så kjedelig og er redd for å bli støttemedlem.

Jente Juli 2013❤

Prøver på nr 2❤ pp3

Takk for svar. Ja meg og samboer meldte oss ut av treningssenteret for en liten stund siden fordi vi har flyttet vekk fra sentrum og har masse turområder rundt oss nå. Så vi har begynt og gå/jogge mye turer i det siste og skal fortsette med det. Har også en veldig aktiv jobb med mye tunge løft og gåing/ståing i kanskje 8-9 timer om dagen.

Så aktiviteten er ikke så ille men trur det er noe jeg dytter i meg som er galt, men nå har jeg skjerpet meg på matinntaket så får se om det hjelper :-)

Det beste rådet jeg kan gi er å gjøre det du liker.
Finn trening du syns er gøy/godt/liker, og gjør det ofte. Man kan bli overrasket over hvor deilig det er å trene, og jeg som aldri var noen turgåer elsker nå å gå tur.

Finn sunne alternativer til mat som du også syns er gode. Syns du ikke det er godt er det større sjanse for at du sprekker.

Lag rom for kos i kostplanen din, da har du både noe å se fram til som gjør at du kan holde ut til du har "lov" til å kose deg med mat man ikke spiser i hverdagen, og det er mindre sjanse for at man mister motivasjonen og faller av.

Som sagt over, dette er en livsstilsendring, ikke en diett.
Jeg anbefaler likevel for eksempel vektklubben, for å registrere kalorier for en periode gjør at du får en helt annen oversikt over hva du spiser, og hvilken mat som er bra og ikke lurt å spise ofte.

Mine favorittmåltider til lunsj/frokost er havregrøt med bringebærsyltetøy, cottage cheese med brinbebærsyltetøy, melonyoghurt med firkorn og linfrø og kanksje bananbiter. Til middag spiser jeg vanlig mat, men har ofte rent kjøtt i stedet for bearbeidet kjøtt, og litt mer grønnsaker enn før. Ikke kast bort noe særlig kalorier på drikke, vann er best og ferdig med det.

Jeg vil også anbefale å ikke innta for mye søtstoffer, for eksempel å drikke sukkerfri brus og slikt.

Jeg gikk ned 12 kg fra midten av november til slutten av januar. Jeg spiste 2 2-ukers menyer fra spisdegslank.no (en i november og en i januar) og levde på selvkomponert 90% lavkarbo-kosthold resten (minus i julen hvor jeg spiste det jeg ville).

Sluttet på lavkarbo nå når jeg ble gravid, og har bare gått opp 1,5 kg og er 10 uker på vei :)

Jeg gikk ned fra 80 til 68 på fem måneder i fjor. Da sluttet jeg nærmest å spise brød, pasta, ris og potet (nesten som lavkarbo, bare at jeg ikke målte ting, og ikke stappa innpå mer av noe annet likevel), også begynte jeg å være mer i bevegelse. Gjorde litt styrkeøvelser hjemme på stuegulvet, og brukte en tung rockering. Spiste også mindre porsjoner, slik at jeg ble mett men ikke så mett at det gjorde vondt (vanskelig når det var favorittretter, men verdt det) :)

Du må finne en metode du kan følge livet ut!!
Det kan være greit å innse hvorfor man ser ut som man ser ut, vedkjenne at du spiser for mye og rører deg for lite og vær klar over hva du må `gi opp` for å nå målet ditt!

Jeg har gått ned 10kilo ved å kutte brød/pasta/godteri osv..
Har også gått ned 10 kilo ved hjelp av vektklubb sine sider og må si at jeg anbefaler vektklubb veldig mye sterkere enn den første metoden - Fordi med vektklubb kan du spise litt av alt så det blir ikke så store forandringer..
Ta en titt på Vektklubb.no, der er det massemasse tips og du får lagt opp kostholdsplan til hvert eneste måltid hver eneste uke gjennom hele dagen :)

Livsstilsendring er jo det beste. Kutt ut å putt i munnen det du ikke trenger, og mer bevegelse. Er alltid en vinner

Er i samme situasjon selv! Jeg var 90 og vil ned til hvertfall 70, nå er jeg på 83. Prøver å kutte godis og usunn mat, små sunne måltider og trening.

På mitt tyngste veide jeg 78 kilo.

Jeg var 15 år og ble sammen med en gutt, og iløpet av de fire årene vi var sammen gikk jeg fra 53 kilo til 78. Rett og slett fordi vi spiste mye snop, chips, drittmat og ikke var ærlig aktive utenfor stuedøra hehe.

Da vi gikk fra hverandre, hadde jeg ikke lenger tilgang til bil, og måtte gå overalt. Før kjørte foreldrene våre oss over alt, til vi fikk lappen selv.
Ikke hadde jeg råd til alt sukkeret heller, så snopeinntaket ble kuttet drastisk.

Så på grunn av det, og bare det, så gikk jeg ned i vekt. Idag ligger jeg på 60-65 kilo, vipper hele tiden, og er ganske fornøyd med vekten.

Jeg gikk på suppedietten i en uke får å få en kickstart. Det fungerte, men, jeg blir nå uvel av å tenke på suppen. Uansett, det fikk meg ned noen kg for å gi meg motivasjon. Etter det gikk jeg over til å spise mye sunt og spiste kun snop på lørdager, samtidig som jeg trente. Jeg må ta slanking i skippertak, så nå er jeg på en "pause" :P Nå er jeg jo gravid, så det har sklidd veldig ut... Skal ta meg sammen når kvalmen ikke er en unnskyldning til å spise chips på en tirsdag.

Jeg synes det er viktig å ikke se på kiloene. For om man trener og spiser riktig, så kommer det mere muskler, og det veier. Jeg målte cm på de stedene jeg irriterte meg over. Trente hele kroppen. Og en gang i mnd målte jeg de stedene det var viktig for meg å se resultater. Første pri for meg var å få overskudd, for med overskudd klarer man å gå vidre på de andre målene. Samboer måtte med, for i begynnelsen var han ikke med, og hver kveld fristet han med sjokolade, kake eller andre svakheter. Godisskapet ble tømt i søppla, og vi hang opp bilder av fruktfat, grønnsaker med dip og smoothie, så når vi for vane stupa inn i det fordømte skapet, var det ikke noe å hente, og vi ble minnet på at frukt og grønt faktisk er bedre på smak i tillegg til sunnere. Lørdag er skeie-ut-dagen, hvor jeg da har gått hele uka og drømt om en eller to ting jeg virklig har lyst på.Og som oftest klarte jeg ikke å spise opp alt, fordi det ble for kvalmende. Da gikk resten i søppla for å ikke ligge å friste. Men viktigst av alt, ikke bank opp deg selv om du går på en smell! Vær ærlig å si "Faen, der var jeg svak og spiste ###! Det skal ikke skje i morgen!" eller "I dag skulle jeg ha trent, men gadd ikke. Ikke noen fare, men fortsetter jeg sånn kommer jeg ikke å nå målet mitt til fristen jeg ønsker." For alt er ikke over om du spiser en sjokolade en onsdag, eller hopper over en trening. Men du blir hengende etter på det du lovet deg selv.

La om kosten og kutta helt ut snop og brus mitt i ukene. Drakk masse vann hele tiden og trente fast 3 dager i uken. Og var ganske aktiv ellers pga heste hobbyen min.
Gikk ned 25 kg fra sommeren 2012 til sommeren 2013 :)

Nå er jeg i gang igjen, men trener mer styrke nå. Så blir vel ikke så mye vekt tap. Mere stramme opp kroppen.

Jeg anbefaler grete roede :) jeg gikk på ett kurs som vare 8 uker og gikk ned 6 kilo. Dette kurset gjør det bevisst på hva du putter i munnen og er en type livsstil endring.

Jg tenkte først at dette kommer aldri til og gå, telle kcalorier off!! Før drakk jeg kanskje 2 liter me cola og en pose me chips hver dsg etter jobb. Jeg var da 160 høy og 65 kilo.

Denne dietten går ut på og spise det du vill men riktig mengde mat. Mens jeg gikk på dette kurset spiste jeg både taco, lasagne, gryteretter osv t middag og til kvelden veide jeg litt chips og fikk nyte dette :)

Jeg har nå gått ned fra 65 kilo til 53 og er veldig fornøyd med resultatet, alt dette uten noe som helst trening. Men de på grete roede anbfaler dette da, jeg tenkte det må da være grenser til hva jeg skal klare.

Jeg "trente" opp en venninne. Hun veide nesten 90 kilo og er 164 høy, på 4 mnd har hun gått ned nesten 15 kilo. Helt utrolig hva matvanene dine utgjør. Spis akkuratt det du vill men riktig mengde.

Heg havnet på meny 1 hvor jeg skulle spise 1300 kcal til dagen, venninna mi havnet på meny 2 hvor hun spiste 1600 kcal til dagen.

Virkelig til og anbefale. Det er en diett som du lærer deg gode matvaner, du går ikke sulten, du er nærmest mett hele tiden og tenker skal jeg spise alt dette. Du har lov til og kose deg med det du vill. Det er ikke en suppe diett hvor du ska drikke suppe i en uke og gå ned 2 kilo, hva lærer du av det??

Denne dietten har gjort meg bevisst på hva jeg putter i munnen og hvordan jeg da skal holde vekta etter at jeg har nådd målet mitt :)

Uten at jeg har sagt hva min samboer skal spise, så har også han blitt påvirket av hva jeg spiser :) på ca 7 mnd gikk han ned 20 kilo uten at han gjorde dette bevvist. Alt handlet bare om matvaner og en ny livvstil :)

Spise MYE mindre porsjoner!:)

Sent from my GT-I9195 using BV Forum mobile app

Jeg anbefaler grete roede :) jeg gikk på ett kurs som vare 8 uker og gikk ned 6 kilo. Dette kurset gjør det bevisst på hva du putter i munnen og er en type livsstil endring.

Jg tenkte først at dette kommer aldri til og gå, telle kcalorier off!! Før drakk jeg kanskje 2 liter me cola og en pose me chips hver dsg etter jobb. Jeg var da 160 høy og 65 kilo.

Denne dietten går ut på og spise det du vill men riktig mengde mat. Mens jeg gikk på dette kurset spiste jeg både taco, lasagne, gryteretter osv t middag og til kvelden veide jeg litt chips og fikk nyte dette :)

Jeg har nå gått ned fra 65 kilo til 53 og er veldig fornøyd med resultatet, alt dette uten noe som helst trening. Men de på grete roede anbfaler dette da, jeg tenkte det må da være grenser til hva jeg skal klare.

Jeg "trente" opp en venninne. Hun veide nesten 90 kilo og er 164 høy, på 4 mnd har hun gått ned nesten 15 kilo. Helt utrolig hva matvanene dine utgjør. Spis akkuratt det du vill men riktig mengde.

Heg havnet på meny 1 hvor jeg skulle spise 1300 kcal til dagen, venninna mi havnet på meny 2 hvor hun spiste 1600 kcal til dagen.

Virkelig til og anbefale. Det er en diett som du lærer deg gode matvaner, du går ikke sulten, du er nærmest mett hele tiden og tenker skal jeg spise alt dette. Du har lov til og kose deg med det du vill. Det er ikke en suppe diett hvor du ska drikke suppe i en uke og gå ned 2 kilo, hva lærer du av det??

Denne dietten har gjort meg bevisst på hva jeg putter i munnen og hvordan jeg da skal holde vekta etter at jeg har nådd målet mitt :)

Uten at jeg har sagt hva min samboer skal spise, så har også han blitt påvirket av hva jeg spiser :) på ca 7 mnd gikk han ned 20 kilo uten at han gjorde dette bevvist. Alt handlet bare om matvaner og en ny livvstil :)

Ja, Grete roede kurs er bra :) veier maten.., men det gjorde jeg ikke etterhvert. Man lærer seg jo mengdene :)

Jeg gikk ned ca det samme for en stund tilbake. Kaloritelling og matdagbok den gangen. Brukte tre måneder på nedgangen. Det varegentlig fort nok det..hodet hang ikke med egentlig, å jeg så aldri forandringene i speilet. Ble gravid så fikk ikke prøvd å holde vekta..etter graviditeten la jeg meg på 74/72 kg

Sent from my iPad using BV Forum

Grethe Roede er en veldig fornuftig måte å gå ned på.. sunn " normal mat og man skal ikke gå sulten.
Funker for de aller fleste :)
Eg gikk på det to ganger.. i 2000 og 2003. gikk ned 5-6 kilo på 8 uker begge gangene.

Nå etter 2 barn synes jeg det var vanskelig å følge grethe roede-metoden-(va ca 10 kg overvektig)
DEt gikk for seint for meg rett og slett.. mista motivasjonen og klarte ikke være streng nok.

Så jeg leste meg opp på ketolysekuren og lavkarbo og bestemte meg å forsøke .
Etter 14 dager på ketolyse (bare 20gram karbohydrater pr dag) gikk jeg ned 3 kilo.
Deretter gikk jeg over gradvis til lavkarbo (ikke brødskiver, bare grove knekkebrød og svæært lite ris, pasta og potet)
OG NULL sukker !! (unna meg en bit 70% mørk sjokolade og nøtter i helga)

Har til nå gått ned 6 kilo på 2,5 mnd .. har 4 kg igjen :) (må henge i å trene kradio for å få av de siste kg)

Har funnet en metode som funker for meg iallefall :)

I sommer gikk jeg opp 15 kg. Jeg kutta ut brus og potetgull. Spiste ofte, men små posjoner. Jeg spiste akkurat det jeg ville. Drakk mye vann og jogga/løp. Fra sept til nov gikk jeg ned alle 15 kg :)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Back
Topp