Fytti katta sier bare jeg (link)

herighet[:(][:(] Stakker de små barna. Stakker jenten[:(] skulel aldri vært lov.

Nei, det skulle aldri vært lov [:'(][:@] Forkastelig at så små barn blir giftet bort.. Stod om en på 8 som ble giftet bort til en mann på langt over 40.. Skjønner ikke at dette er lovlig eller at foreldre gjør sånn.. Får vel en god slump med penger [:'(][:'(][:@][:@]

ORIGINAL: Tinkaling

æsj og ikke minst pedofili er det der[>:] stakkars barn som kommer fra det landet[&o]
Nettopp, pedofili er det rette ordet [:@] 

Ufyselig!

Rart at dette ikke engasjerer folk, men at folk lar barna sine sitte igjen i bilen mens man henter et annet barn i bhg det er meget galt [:'(][:@]

ORIGINAL: Labambie

Æsj æsj æsj!!!!! Og stakkars lite barn!!

Husker jeg leste en artikkel i det nye for noen år tilbake om akkurat dette.. Disse mødrene døde ikke, men ble ødelagt i underlivet.. Slik at de ikke hadde kontroll på urin, avføring osv og de ble utstøtt..
Hun ene dama sin historie husker jeg godt.. Hun hadde fått barn da hun var 13 år, men bekkenet hennes var naturlig nok ikke klar for å føde et barn. Hun hadde ligget i fødsel i dagesvis, og måtte vente til barnet var dødt og "krympet" slik at h*n kom ut av seg selv... [:o][:o][:o]

Ja, i Ethiopia har de flere sykehus for å ta hånd om jenter som har fått "fistula" som det heter, hvor de får operasjoner og hjelp til å feks ta en utdanning slik at de ikke trenger reise hjem igjen.

Yemen har også slike sykehus, og det jobbes faktisk med å få bukt med problemet, selv om de ikke kan forby det, fordi da må man visst endre grunnloven, men det er klart, har du ingenting, og ikke kan overleve, og noen tilbyr deg 25 dollar for ett av ti barn, er det ett lett offer å ta.

Vi som aldri har vært fattige på den måten, vet ikke hvilke mekanismer som slår inn da. Det er lett for oss å sitte her, med hus, mat i kjøleskapet og støtteordninger i huet og ræven om man ikke klarer seg, og si at "hvilke idioter gjør sånn", når man faktisk aldri har vært så desperat for å overleve...

ORIGINAL: Labambie

Æsj æsj æsj!!!!! Og stakkars lite barn!!

Husker jeg leste en artikkel i det nye for noen år tilbake om akkurat dette.. Disse mødrene døde ikke, men ble ødelagt i underlivet.. Slik at de ikke hadde kontroll på urin, avføring osv og de ble utstøtt..
Hun ene dama sin historie husker jeg godt.. Hun hadde fått barn da hun var 13 år, men bekkenet hennes var naturlig nok ikke klar for å føde et barn. Hun hadde ligget i fødsel i dagesvis, og måtte vente til barnet var dødt og "krympet" slik at h*n kom ut av seg selv... [:o][:o][:o]
Fy faen.. helt utrolig hva som skjer der ute i verden.. får helt vondt inni meg når jeg hører om slikt [&:]

Tragisk[:'(] Stakkars jente[&o]

Vi som aldri har vært fattige på den måten, vet ikke hvilke mekanismer som slår inn da. Det er lett for oss å sitte her, med hus, mat i kjøleskapet og støtteordninger i huet og ræven om man ikke klarer seg, og si at "hvilke idioter gjør sånn", når man faktisk aldri har vært så desperat for å overleve...
Men mennene som gifter seg med disse småjente og har sex og setter barn på de er IDIOTER i hodet. Eller har du en grunn her og, at man skal ha forståelse for hvorfor de gjør det de gjør? Man driver ikke pedofili for å overleve...

ORIGINAL: Thothamon..

Men mennene som gifter seg med disse småjente og har sex og setter barn på de er IDIOTER i hodet. Eller har du en grunn her og, at man skal ha forståelse for hvorfor de gjør det de gjør? Man driver ikke pedofili for å overleve...

Nei, men nå forsøkte jeg se det fra den andre siden, for de er jo minst like mye til å klandre, de foreldre som går med på det... Om du skjønner... Men de gjør det av desperasjon.

Det er jo ingen grunn for det, annet enn at det finnes syke menn der ute... I alle samfunn.

Kom over en blogg skrevet av en svensk pedofil en dag, som JOBBER i en barnehage eller SFO eller noe sånt...

Herregud.
Arrangerte ekteskap og sånt er en ting, men å faktisk gifte bort og sette barn på et barn, det er jo sykt!

Klart kroppen hennes ikke var klar, de færreste på 12 år kunne vel tåle et svangerskap, en fødsel, og så fostre opp et barn alene. Det er jo forskjell på norske 12-åringer og de der, men likevel. [:@]

ORIGINAL: toneany

Herregud.
Arrangerte ekteskap og sånt er en ting, men å faktisk gifte bort og sette barn på et barn, det er jo sykt!

Klart kroppen hennes ikke var klar, de færreste på 12 år kunne vel tåle et svangerskap, en fødsel, og så fostre opp et barn alene. Det er jo forskjell på norske 12-åringer og de der, men likevel. [:@]

Det er kanskje forskjell på tolv-åringer her og der, men det er ikke forskjell på babyene. De kan like så godt få fire-kilos babyer sånn som vi gjør her, og da er de ødelagt for livet...

ORIGINAL: *Meya*

ORIGINAL: toneany

Herregud.

Det er kanskje forskjell på tolv-åringer her og der, men det er ikke forskjell på babyene. De kan like så godt få fire-kilos babyer sånn som vi gjør her, og da er de ødelagt for livet...

Helt klart. Det jeg mente med den siste setninga var vel at ei jente på 12 her er kanskje mer umoden, fordi hun er blitt oppdratt på en annen måte enn de jentene der. Og selv om jentene der kommer tidligere i puberteten og tydeligvis er blitt kjønnsmodne siden de blir gravide, er de jo langt fra voksne når de er 12 år gamle.

*grøss!!!*
stakkars!!!! [:(][:(][:(]

Ingen unik historie dessverre.. I Afrika (husker ikke hvilket land) gifter de bort jenter i 8-9 års alderen, som ofte dør i barsel eller får alvorlige, livsvarige skader fordi kroppen ike er utviklet nok til å tåle svangerskap og fødsel. Et enormt problem. 

ORIGINAL: Sicily

Ingen unik historie dessverre.. I Afrika (husker ikke hvilket land) gifter de bort jenter i 8-9 års alderen, som ofte dør i barsel eller får alvorlige, livsvarige skader fordi kroppen ike er utviklet nok til å tåle svangerskap og fødsel. Et enormt problem. 

Ethiopia er det...

Det er oppretta flere sykehus i landet nå, for å hjelpe disse barna heldigvis. Ikke mange nok får hjelp, desverre, men de hjelper i alle fall noen.

ORIGINAL: *Meya*

ORIGINAL: Sicily

Ethiopia er det...

Det er oppretta flere sykehus i landet nå, for å hjelpe disse barna heldigvis. Ikke mange nok får hjelp, desverre, men de hjelper i alle fall noen.

Ja, jeg vet.. Men problemet vil jo ikke ta slutt før de får bukt med kilden.. Og det å endre noens kultur og levesett er ikke gjort i en håndvending..

Ethiopia er faktisk ett av de få landa som virkelig har tatt tak i dette. Yemen forsøkte jo, men loven ble sabotert av enkelte, slik at den ikke har kommet videre til presidenten enda.

jeg må innrømme at jeg ikke kan så mye historie bak dette. Så har noen spm jeg ønsker besvart. HVa slags relgion har de i Yemen? Er de også muslimer? I såfall, hvor tar de slikt fra at BARN skal giftes bort? En ting er fattigdommen og foreldra til disse barna som får penger for å gifte dem bort, men loven er jo laget slik, hvorfor? På hvilket grunnlag?

Takker for svar.

Back
Topp