Fytti grisen!!!

x1xTingeling~

Glad i forumet
Puppene er grusomt vonde!!! Har jo melk, det er tydelig! Og brystspreng!!

Men siden tulla vår lå på nyfødt intensiven de første 6 dagene så har hun fått MME, og derfor valgte vi å fortsette med det.

Men hva i huleste skal jeg gjøre med puppene mine???? Tar det lang tid før melka forsvinner av seg selv??

Hvorfor ikke pumpe å gi henne? Eller forsøke å legge henne til? Har du melk er jo det supert for jenta!

aner ikke hvor lang tid det tar, min bare forsvant, men hadde nok pumpet meg og gitt det til henne eller lagt henne til å håpet hun tok;)

ORIGINAL: Gollemor

Hvorfor ikke pumpe å gi henne? Eller forsøke å legge henne til? Har du melk er jo det supert for jenta!

Amme (evnt pumpe deg og gi på flaske)?? [8|] [8|]

Altså sorry meg, men du har jo tydeligvis melk så hvorfor ikke gi det til ho?

om du ikke har tenkt å amme mer i det hele tatt, så er det bare å ta tiden til hjelp. jeg vet det gjør vondt, hadde det selv å[:@] fikk beskjed av HS at det som ville fi\unke var å dusje puppene med varmt vann og masere og stryke melk ut, veldig forsiktig. etter hvert så vil det gå over, men tar nok noen dager. men prøv å dusj fler ganger å få varmt vann på brystene og maser de, jeg følte det hjalp en del[:)] lykke til

ORIGINAL: PetCoke

Grunnen til at hun lå på intensiven er jo at hun ikke tok puppen og ikke fikk mat, prøvde å legge henne til flere ganger men hun nektet!
Og jeg orker ikke å pumpe for hvert måltid så ja, vi tok enkleste vei ut.

ORIGINAL: TereseS

ORIGINAL: PetCoke

nå kommer ammepolitiet og tar deg:P

men uansett, får du bare vente noen dager til det går over,
eller pumpe/amme...
og er jeg i svime når jeg lurer på om det finnes en eller annen for for tablettr?

lykke til med hva enn du bestemmer deg for å gjøre;)

Du får tabletter som stopper melka av legen. Eller bruk en god og stram sportsBH i starten. Det kan ta laaaaang tid før melka er helt borte, men det tar abre noen dager før sprengen går over. Jeg har ikke ammet på et år, men har fortsatt melk...

ORIGINAL: Gollemor

Du kan jo prøve med gjebne mellomrom å legge henne til, kanskje hun plutselig godtar den[:)]

ORIGINAL: Tingeling~

Grunnen til at hun lå på intensiven er jo at hun ikke tok puppen og ikke fikk mat, prøvde å legge henne til flere ganger men hun nektet!
Og jeg orker ikke å pumpe for hvert måltid så ja, vi tok enkleste vei ut.

Du kan jo dra på sykehuset og få hjelp? For gud hvor lettvint det er å amme! Og ikke minst best for barnet som får i seg bra med næring[:)] Jeg sier ikke dette fordi jeg er i mot flaskebarn altså, men etter at jeg ikke hadde mer melk så innså jeg hvor "slitsomt" det var med mme i forhold til amming! Uansett, lykke til hva enn du velger [:)]

ORIGINAL: Lolodi

ORIGINAL: CharterHedda

eller pumpe/amme...
og er jeg i svime når jeg lurer på om det finnes en eller annen for for tablettr?

Det finnes tabletter for å stoppe melkeproduksjonen, ja. Men da må man til legen og få resept.

da vet jeg det;) visste om noen som fikk det på sykehuset, men var ikke sikker på om det var sånn at man måtte ta de før melkeproduksjonen startet.

nei det er jammen ikke godt å få til amming, hadde tvilinger som selv ikke klarte det, så blei mme her og, men ikke noe galt i det, blir friske fine barn av det også :)

jeg bare klemte ut litt melk når det var verst, så var det verste over etter noen dager bare, så forsvant melka litt etter litt hele tiden

Jeg ville uansett ha pumpet meg for å lette på trykket.  Jeg fikk brystbetennelse fordi jeg ikke fikk ut melka da jeg hadde brystspreng - og det er iallefall vondt!
  Hvis du pumper sånn av og til så vil melka tilslutt forsvinne av seg selv + at da kan du gi den melka på flaske så får babyen din i seg litt morsmelk iallefall. 

eller pumpe/amme...

Ammepolitiet er jo flinke på å bjeffe ut om hvor viktig det er å amme. Flott det!! Men gidder ikke å bry meg om dem. Lagde ikke denne tråden her for at folk skulle prøve å overbevise meg om å amme!

Jeg prøvde desperat å amme i flere dager, men tulla nektet plent å godta puppen min. Fikk ikke tabletter til å stoppe melkeproduksjonen for det hadde allerede gått 48 timer siden fødsel. Og nå har hun endelig begynt å ta til seg næring ved hjelp av MME etter å ha stupt drastisk ned i vekt. Jeg risikerer ikke å ødelegge matingen hennes igjen for å si det sånn!!

Åh, nu savna e å kunne gi pupp t sønnen min, men han velgte selv å slutte da han va 4 mnd.

Syntes at det va pes me mme.
Så e brukte å pumpe meg og gi han det på flaska, så fikk han mme på toppen.
Syntes ikke det va så stas da han valgte å slutte å ta pupp[:(]

ORIGINAL: Tingeling~

eller pumpe/amme...

Ammepolitiet er jo flinke på å bjeffe ut om hvor viktig det er å amme. Flott det!! Men gidder ikke å bry meg om dem. Lagde ikke denne tråden her for at folk skulle prøve å overbevise meg om å amme!

Jeg prøvde desperat å amme i flere dager, men tulla nektet plent å godta puppen min. Fikk ikke tabletter til å stoppe melkeproduksjonen for det hadde allerede gått 48 timer siden fødsel. Og nå har hun endelig begynt å ta til seg næring ved hjelp av MME etter å ha stupt drastisk ned i vekt. Jeg risikerer ikke å ødelegge matingen hennes igjen for å si det sånn!!

der svarte du meg og det med tablettene, det er altså sånn at kan bli forsent å ta dem ja?

Skjønner godt at du ikke ammer jeg altså, bare nevnte alternativene jeg kom på.. Jeg er ikke med i ammepolitiet. 

Har du prøvd ammeskjold? Lure henne med sukkervann? Det gjorde vi når Jonas lå på nyfødtintensiven. Etter 4 dager tok han puppen, og han ammer enda [:)]

Back
Topp