Fysisk jobb

¤ LyKkEliG ¤

Prøver på nr 3 :)
Hvordan er det helt i begynnelsen ( Er 4 uker på vei idag) med å løfte tungt, stress osv? Kan man miste pga slike ting?
Jeg har en fysisk jobb der jeg noen ganger må løfte opptil 20 kg, og har veldig stressende arbeidsoppgaver, står i 7 av 8 timer uten mulighet for å sette seg. Hadde problem med høyt blodtrykk i de to andre svangerskapene, så kjenner jeg er litt bekymret :(
Noen som vet? :-)

Hvordan er det helt i begynnelsen ( Er 4 uker på vei idag) med å løfte tungt, stress osv? Kan man miste pga slike ting?
Jeg har en fysisk jobb der jeg noen ganger må løfte opptil 20 kg, og har veldig stressende arbeidsoppgaver, står i 7 av 8 timer uten mulighet for å sette seg. Hadde problem med høyt blodtrykk i de to andre svangerskapene, så kjenner jeg er litt bekymret :(
Noen som vet? :-)
Snakk med legen din om dette. D skal vel ikke egentlig være noe fare hvis du er frisk.

Så lenge du er vant til slike løft blir det noe annet enn om jeg skulle prøve meg på det.

Men vær ekstra obs på løfteteknikk og kjenn på hvordan du spenner deg og kniper, og diskuter det med legen din.

Tror ikke du skal regne med å jobbe til permisjon med mindre du kan få tilrettelegging

Men kan du kanskje få sluppet dem tyngste løftene? I alle fall om litt. Kan jo bli ekstra belastning i forhold til bekken.

Når jeg begynner å jobbe igjen (etter fri til eksamen) skal jeg be om tilrettelegging. Jobber på vinmonopolet. Masse løft av esker med masse liter drikke. Jeg har vondt i bekken allerede, og vil ikke gjøre d verre.

Jeg jobber på somatisk avd som er veldig tung. Er extra flink bruke hjelpe midler bare ellers skal jeg jobbe så langt som mulig :)
Men de 2 første sov jeg 22 t i døgnet fra uke 4 + tidlig bekkeøsning så var sykmeldt men nå er jeg foreløpig opplagt å fin:)

Takk for svar :) Jeg syns det er litt tidlig å fortelle det på jobb enda, så vanskelig med tilrettelegging. Men skal prøve å lure meg unna de verste arbeidsoppgavene :p Å som dere sier, er man vant til å løfte osv så er det vel ingen fare :)

Back
Topp