Fysisk aktivitet

Marty89

Flørter med forumet
Søvnløs i september 2025
Ble nysgjerrig på hvilken fysisk aktivitet dere her inne driver med under graviditeten. Har dere fortsatt som før, eller trappet opp/ned? Hvilke aktiviteter?

Akkurat nå er det kun litt turer for min del, hadde tenkt til å begynne å svømme men har ikke kommet så langt - er vel litt engstelig for å kaste opp i bassenget eller noe :hilarious: sikkert ikke så populært det! Tenker også litt på noe enkel yoga!

Jeg har trappet ned på intensitet/varighet og antall økter. På grunn av at jeg er så sinnsykt trøtt :hilarious:

Blir litt mindre grunnet dårlig form, håper det blir bedre etter første trimester! Trener vanlig styrke, gruppetime dancemix og klatrer en del :)

Nå er det kun turer(og litt lite på den fronten også for å være ærlig) satser på at det blir bedre etter 1.trimester og at jeg kommer i gang med daglige turer og lett styrketrening for å styrke kroppen.

Føler med dere! Håper også det går seg litt til når 2.trimester begynner, får litt dårlig samvittighet for å ikke være mer aktiv :smiley-ashamed004 men man må jo også lytte til kroppen og hvile når man trenger det så :Heartbigred litt bevegelse er bedre enn ingenting! Måtte sette ned skrittmålet ganske drastisk på klokka mi :hilarious:

Har hatt én styrkeøkt og én yogaøkt siden positiv test:dead: Jeg er så kvalm og sliten så jeg har lagt det fra meg helt!! Men det var samme forrige svangerskap, og da trente jeg en del i 2. Og 3. Trimester, så jeg håper det blir likt denne gangen:joyful:

Jeg har ikke gjort mye siden positiv test, pga kvalme og travelt med jul og slikt:depressed:. Men i begge mine forrige svangerskap , og forhåpentligvis dette, så gjør jeg alt som vanlig. Jeg løper, spiller fotball (bare forsiktig med kontakt, dropper kamper men er med på treninger), svømmer og trener vekter. Alt har jeg bare fortsatt med som vanlig, men når det nærmer seg 3 trimester blir det automatisk til at jeg løper saktere, og noen vekter må jeg gå ned på. Men det skal sies at jeg har vært veldig heldig med en kropp som har fungert bra, og gitt tydlige og klare signaler på hva den orker og ikke :)

Håper formen bedrer seg snart og at jeg kan trene mer. Er vanligvis ganske aktiv med styrketrening, yoga, pilates, turer, ski og litt av hvert. Kan telle antall treningsøkter etter graviditet på en hand, men har fått til flere gåturer heldigvis. Jeg har følt meg totalt utmattet, kvalm, hodepine og kraftløs. Det er rart å være så inaktiv når man er vant til å bruke kroppen, og jeg føler dette rolige livet også gir vondter og verk. Krysser fingrene for et sprekere andre trimester med masse trening og gøy:D

Høres ut som at det er ganske likt for veldig mange i hvert fall, litt godt det da, at vi er flere.:Heartredkroppen min er dessverre ikke helt frisk sånn fra før av, så har vært nødt til å jobbe meg veldig sakte opp. Litt kjedelig nå at det føles som at jeg er langt tilbake til før start på en måte! Det går seg forhåpentligvis til igjen da! Oppdater gjerne når ting endrer seg, så får vi se om 2.trimester blir litt mer aktivt for oss alle :smiley-bounce016

Trener styrke annenhver dag ca. Kommer nok til å fortsette med det helt til fødsel. Trener hjemme og tilpasset øvelser etter hvert, da jeg vet bekkenet kommer til å bli dårlig (sånn at f.eks. utfall utgår), i tillegg øker jeg med tøying, da det hadde positiv effekt sist.

Jeg har prøvd å fortsette som før, med løping/styrke 3-4 ganger i uken, Men siste 1,5 ukene har jeg vært så kvalm, og merker at det blir verre ved at jeg anstrenger kroppen. Så nå avventer jeg litt til kvalmen gir seg før jeg fortsetter.

Det blir dessverre lite siden kroppen er veldig redusert, og jeg blir mer kvalm av å skulle pushe meg :depressed: får ta det igjen når jeg har mer overskudd.

Va i god flyt før ej fant ut at ej va gravid, etter litt sjukdom og null overskudd so hekje ej fått komt mej på trening på senteret sida før jul.:knegg: Forsøke å ska sette av tid til gåtura men d e få av dei for e tungpusta av å gå opp og ned trappa heime :knegg:

Prøver å få til 2-3 styrkeøkter i uka, i tillegg til korte turer… men må innrømme det har sklidd ut en del siste ukene med. Trener med core&floor, noe som ble redningen for bekkenet mitt etter svangerskapet!

Holder fortsatt på med litt styrketrening nå i tredje trimester, og er ganske overbevist om at det har vært gull for kroppen å prøve vedlikeholde noe. Ryggen føles sterk, ingen vannansamling i beina og det holder kroppen mobil (kunne sikkert gjort yoga også, men det virker utrolig kjedelig). Leste et sted at babyen bygger skjellettet sitt fra kalsium fra mor, så tror det kan ha noe å si for beintettheten også?

Back
Topp