Fysisk aktivitet

Klaramor

Elsker forumet
Kjenner at det meste er slitsomt nå. Bare å rydde huset er sinnsykt slitsomt! Jeg prøver å gå litt tur innimellom, men nå kjenner jeg at det holder med små turer. Får litt dårlig samvittighet. Men kroppen nekter å samarbeide... :(
Det er så mye jeg har lyst til å gjøre, men som jeg rett og slett ikke orker! Det sliter på meg....

Hvordan er formen din om dagen? Får du trent? Jogget? Gått masse på tur?

Har hatt influensa og omgangssyken så har vært lite aktivitet her i det siste :P Men har fram til nå svømt en gang i uka da :)

Har vært i dårlig form siden før jul og gått lite tur siste ukene. Det holder med fysiotrening to ganger i uka og leke med gutten på ettermiddagen. Husvask/støvsuging har jeg gitt opp. Det er det værste jeg kan gjøre mtp bekkenet. Så lite aktivitet her ja. Ganske deprimerende når det er så mye man vil gjøre men kroppen ikke tillater det :/

Planen før jeg ble gravid var å opprettholde treningen, men har ikke fått trent i hele tatt:p korte turer, handling eller husarbeid tar all energien jeg har - blir sliten av nesten ingenting. Jeg tenker at å høre på kroppen er det viktigste, så får treningen komme senere:) Prøver å passe på det jeg spiser for å ikke rase opp i vekt, men er ikke alltid så lett det heller:p

Ingen trening her heller.. maks en halvtime/times tur med bikkja når bekkenet tillater det.. hos meg også forsvinner all energi på husarbeid, handling og sosialt liv (sjeldent)

Jeg kan begynne på husarbeid, men setter meg ned nesten med det samme! Har heller ingen energi og bruker isteden den energien jeg har til å lufte hunden (selvom det sjelden blir tur nå)... :-(

Her er det husarbeid med mange pauser, handleturer og opp og ned tre etasjer hver dag som er trening for meg. Jeg tar hunden til far en tur innimellom, og en liten spasertur i nærområdet når ånden kommer over meg. Men blir så sinssykt sliten av alt. Oppussing og dårlig form i hele januar tok piffen ut av meg. Jeg har også merket at det å være sosial med folk, om det så er på besøk, cafeturer eller handleturer tar enormt mye mer energi enn før.

eneste fysisk aktiviteten jeg har er de turene jeg går med hunden.. har så liten hybel at husarbeid tar max 10min :p
sosialt liv har jeg heller ikke mens jeg er her.. såå går vel max 2-3km på en hel dag (ifølge appen på tlf)

Går tur med hunden hver dag i ca en time. Trener styrke på treningsstudio to ganger i uken og spesielt styrkeprogram for gravide/bekken en gang i uken. Legger treningen på studio til dager jeg ikke jobber, og mannen går tur med hunden de dagene:) går fortsatt fint å trene for meg, men er selvfølgelig mer sliten enn vanlig og trener ikke de dagene jeg har stresset for da får jeg så mange kynnere at det ikke er behagelig. Innimellom har jeg symfysesmerter, men det merker jeg ikke noe til på trening pussig nok (men merker det når jeg går tur da). Så går det litt på dagsformen også selvfølgelig.. Jeg føler jeg har vært heldig siden jeg har vært i fin form og at kroppen har latt meg få trene så lenge (er i uke 32). Det er absolutt ikke en selvfølge at man klarer det.. :)

Går tur med hunden hver dag i ca en time. Trener styrke på treningsstudio to ganger i uken og spesielt styrkeprogram for gravide/bekken en gang i uken. Legger treningen på studio til dager jeg ikke jobber, og mannen går tur med hunden de dagene:) går fortsatt fint å trene for meg, men er selvfølgelig mer sliten enn vanlig og trener ikke de dagene jeg har stresset for da får jeg så mange kynnere at det ikke er behagelig. Innimellom har jeg symfysesmerter, men det merker jeg ikke noe til på trening pussig nok (men merker det når jeg går tur da). Så går det litt på dagsformen også selvfølgelig.. Jeg føler jeg har vært heldig siden jeg har vært i fin form og at kroppen har latt meg få trene så lenge (er i uke 32). Det er absolutt ikke en selvfølge at man klarer det.. :)
Du er en av de heldige ja som har kunnet opprettholde en viss form :) høres ut som du har trent fornuftig også! Her stagnerer det skikkelig og tenker at det går bra siden det bare er 1 mnd igjen nå ;) får ta det igjen 6 uker etter fødsel !! Aldri forsent å komme i form eller hur!

Jeg har sporadisk gått turer, men har ikke trent. Har vært ett par ganger i bassenget og gjort noen øvelser. Føler at all energien min går til husarbeid og gutten vår. Er ikke noe treningsglad heller. Må prøve å komme igang med noe etter 6-ukers kontrollen.

Uff, denne formen altså. Jeg er vant til å trene en del og være i aktivitet. Trente ca to-tre ganger i uka frem til uke 28, men fikk så mye kynnere i etterkant at jeg måtte droppe det. Endte på føden to ganger pga dette også. Og nå er formen elendig. Mest sofasliting. Gjør jeg for mye på formiddagen er jeg ødelagt i ryggen og får masse kynnere når guttene kommer hjem fra bhg. Må si det blir godt å få igjen kroppen sin om forhåpentligvis ikke tidligere enn hvertfall seks uker (vil ruge så lenge som mulig denne gangen).

Jeg får trent styrke to ganger i uken på treningsstudio og svømmer en gang i uken på svangerskapssvømming Men i går da meg og min mann vasket leiligheten, prøvde jeg å komme meg unna ved å stønne og vagge litt ekstra, men han bet ikke på

Turer med hundene er stort sett det jeg orker utover jobb, aktiv 2-åring og husarbeid. Begynner å bli tungt nå ja...

Jeg går til og fra jobb som tar ca 30 min totalt, og tar litt lenger tid hvis jeg må levere/hente i bhg. I helgene går jeg tur på 1 time.. Ellers har det ikke vært noe trening på meg. Gleder meg til å kunne trene igjen :)

Blir ikke mye aktivitet på meg. Ikke så mye som jeg ønsker. Har store problemer med bekken. Må bruke krykker hvis jeg skal gå mye og lenge. Jeg blir sliten i hele kroppen av krykkene. Er 33+2 så føler at det er en evighet igjen. Savner å bevege meg fritt og ikke ha vondt. I går gikk jeg ordentlig på en smell. Har så vondt forran under magen nå i tillegg. Klarer ikke å snu meg i sengen og de eneste skrittene jeg får tatt er små babyskritt. Er spent hva dagen i dag bringer. Om jeg hvertfall kommer meg litt ut av disse 4 veggene.

Du er en av de heldige ja som har kunnet opprettholde en viss form :) høres ut som du har trent fornuftig også! Her stagnerer det skikkelig og tenker at det går bra siden det bare er 1 mnd igjen nå ;) får ta det igjen 6 uker etter fødsel !! Aldri forsent å komme i form eller hur!

Ja jeg føler at jeg har Vært veldig heldig:) krysse fingrene for at formen min holder seg, men merker det blir tyngre. Tar det ikke så tungt om jeg må kutte styrketreningen en mnd før fødsel :) Nei det er aldri for sent å komme i form :D og man kommer seg fort med alle trilleturene også, er trim det og :)

Var i ganske god form før svangerskapet. Men føler jeg begynte veldig dårlig med å være 10 uker fullstendig sengeliggende med oppkast :p det la ikke noe godt grunnlag for resten av graviditeten akkurat. Etter det har jeg bare fokusert på å klare å komme meg på jobb hver dag, og holde leiligheten sånn noenlunde. Etter jul har jeg trengt helgene til bare å komme meg for en ny uke på jobb :) gleder meg til å komme igang etter graviditeten, selv om det sikkert blir dødstungt!

Back
Topp