Fysisk aktivitet!?!

MaryLou

Juni12s energiske <3
VIP
Jeg bare lurer litt på trenings/aktivitetsvanene til juni-jentene jeg egentlig!
Hvor mange peiser løs på treningsstudio?
Hvor mange går tur.. isåfall hvor ofte?

Personlig så må jeg si at jeg er langt ifra der jeg ønsker å være. Føler at jeg nesten ikke rører på meg noen ting - bortsett fra slike vanlige gjøremål.

Har kjempe dårlig samvittighet, for jeg vet jo hvor bra det er for babyen inne i magen at mor er i aktivitet. Det er bare det at den dørstokk-mila er så utrolig laaang.

Flere som har det på samme måten?

Jeg er såååååå lat... Jeg triller tur alt fra 1-5ganger i uka. Nå som det er mildt og mye fint vær er det mye lettere å komme seg ut enn ellers, men jeg er allikevel langt fra flink nok. Siden det ikke er noe treningssenter her jeg bor er det litt vanskelig å få til det, selv om det sikkert hadde vært det aller beste :)

Jeg er såååååå lat... Jeg triller tur alt fra 1-5ganger i uka. Nå som det er mildt og mye fint vær er det mye lettere å komme seg ut enn ellers, men jeg er allikevel langt fra flink nok. Siden det ikke er noe treningssenter her jeg bor er det litt vanskelig å få til det, selv om det sikkert hadde vært det aller beste :)

Her er det også sånn..
Tenkte jeg skulle være flink til å gå turer i det minste, men føret er jo så vanskelig på denne tida! Bekkenløsning gjør det ikke bedre.. Gleder meg så sykt til det blir vår og fine tørre veier uten is og snø! Blir i allefall litt lettere å spasere seg en tur da.

Har aldri vært noe treningsstudio-person. Men var vel litt flinkere til å røre meg før jeg ble gravid.

Huff, æ e nok litt lat.. Har prøvd å skjerpe mæ den siste uka, så æ har gått hjem fra skolen et par gang (istedefor å ta buss). Gikk en dag opp og ned dem seks trappan i blokka vårres 10 (!!) gang, og DA va æ sliten da!!! Men blir jo helt utslitt bare av småaktiviteta så æ burde absolutt gått litt mere tur eller lignanes. Blir nok ikke treningsenter på mæ, føler at det tar så mye tid også koster det endel...

Jeg trente aktivt 2-3 ganger i uka før graviditeten. Så ble jeg så kvalme, at jeg måtte hoppe av. Rett over jul gikk jeg opp i 100% stilling, og var så sliten etter jobb, så ble bare litt trening på kveldstid... Så begynte jeg på tilrettelagt trening for gravide i arbeidstiden, men det har gjort bekkenet værre, så det må jeg nok kutte ut. Så får komme meg i gang på treningsstudio igjen med mitt eget styrketreningsopplegg som jeg har fra fysio. Men er bare så hektisk på jobb for tiden, med foreldresamtaler og forberedelser...

Her trener jeg fortsatt aktivt, alt fra 1-3/4 dager i uken. Trente ikke noe første svangerskap, så er meget stolt av meg selv denne gangen ;) Motivasjonen for min del er at jeg merker SÅ stor forskjell på formen denne gangen. Jeg føler meg i helt tipp-topp form, selv med en 2 åring i hus. Dessuten gifter jeg meg 8.sept, så har en ekstra motivasjon der :P  

Helt klart at det bare blir lettere og lettere fremover nå, ja! Når solen begynner å varme litt, og snøen blir borte; åh, hærlig :D Merker jeg nesten ikke klarer å vente på enda litt lysere tider ;)

dårlig med det her også! Først kuttet jeg ut treningen (jogget litt før graviditeten) pga kvalme, så var jeg bare lat, og nå får jeg vondt i bekkenet av en liten gåtur.

Burde nok ha gjort mer ja...

Jeg trener spinning tre ganger i uka. Jeg er nødt hvis ikke får jeg vondt i ryggen! kommer nok til å bytte ut de harde timene med lettere etterhvert som jeg blir tyngre :)

tjukka_igjen skrev:
Jeg trener spinning tre ganger i uka. Jeg er nødt hvis ikke får jeg vondt i ryggen! kommer nok til å bytte ut de harde timene med lettere etterhvert som jeg blir tyngre :)

Det skulle jeg gjerne gjort også! Åhr!! Irriterende at alt er så langt unna!!!!!!

Her er det også lite aktivitet om dagen... Bortsett fra hverdagslige ting og løping etter lillegutt på 1år. Hadde store planer om å gå mye tur, men med bekkenløsning så orker jeg ikke. Tør ikke heller for er så vondt å skli på isen... Så her gleder vi oss til våren kommer for da har jeg masse turgåing å ta igjen.

her e d veldi lite trening... he et treningsopplegg frå fysioterapaut so ej gjer da... å gravidbading 1 gong i veka, men uten om d e en ufatteli lite ej orka... null energi.. he veldi dårli samvittiheit for datra mi so gjerne v ha ei mor so e me å leika litt...

Jeg trener ca 2 - 3 ganger i uka. Spinning, step og styrke, samt at jeg går tur. Trente ingenting med førstemann så er fornøyd med å holde formen vedlike denne gangen. Jeg skal også gifte meg i år, så der er det en ekstra motivasjon :)

lite og ingenting her...Har lyst og får dårlig samvittighet og alt det der..men det hjelper så lite, jeg kommer meg ikke i gang..Etter skolen og ettermiddag/ kveld med sønnen, er jeg sliten når han har lagt seg. Står jo stort sett opp kl 0515!! (umenneskelig!)  må det for å rekke bhg kl 0630, så båt til byen 0650...nå er det roligere tider fremover da, med to ukers eksamens skriving hjemme, så ut i praksis.. Men har uansett ikke verken penger eller overskudd til trening!jogge ute orker jeg ikke, og trening hjemme er vanskelig å sette i gang... Jaja, tusen unnskyldninger osv...sukk...

Trente 3 ganger i  uken på morgenen før jobb før jeg ble gravid..Så kom kvalmen som ikke gikk over før jeg var 16 uker på vei..Nå er jeg i gang igjen heldigvis. Fått nytt program og veiledning i trening for gravide. Trener ca 2-3 ganger i uken, og merker at det gjør utrolig godt for kroppen slik formen min er nå i alle fall:) Pluss at siden jeg veier for mye så er det gunstig for å forebygge svangerskapsdiabetes!

Nå har heller ikke jeg noe barn enda da..Dere får huske det alle dere som er mødre at dere forbuker jo litt energi på å ordne med småtrolla deres, all aktivitet er jo positivt enten det foregår på et treningssenter eller ei:)

Jeg bare bruker jobben min. Akkurat nå orker jeg ikke noe treningssenter. Det er snart to år siden jeg satte min fot der, men treningssentre gjør noe med meg. Var treningsnarkoman av en annen verden en stund (bortsett fra at det ikke hjalp at jeg også var veldig glad i øl og pizza ;p)

Jeg trente mye før. Både styrke og kondisjon. Treningsenter og ute i det fri :-) Helt hærlig. Men etter sommeren i fjor ble det girskifte gitt + at graviditeten "tok" meg :-P Kvalm, trøtt og det som hører med kom ganske fort og så fort jeg begynte med styrke igjen i Oktober måtte jeg bare stoppe opp for nok en kvalme :-( 
Nå sitter jeg her, inne i stua med sol inn vinduene, lettskyet og har SÅ lyst til å løpe meg en lang og god tur, men nå er det de smertene i magen som stopper opp. Så kan ikke vente til litt gutt er kommet til verden for å trille masse, trene styrke og komme seg i form igjen :-D

*Glede, glede*
 emoticon

Bra det er helg nå, og pizzaen skal lages. Popcorn til snop og bare kos 

Prøver å gå en tur hver dag. Har ikke kunnet trene noe hardere pga mye blødninger, og nå når det er over tør jeg ikke ta meg mye ut...... Men en spasertur hver dag hjelper på, hr dårlig erfaring med at jeg legger mye på meg når jeg er gravid, men har klart å få det av de andre gangene så får vi tro det går bra denne gangen ògså:) 

Det ble en liten rusletur et par ganger i uka de første tre-fire månedene. Klarte ikke mer da jeg var plaget var ekstrem kvalme og oppkast og fysisk aktivitet gjorde at jeg kastet opp mer. Nå kaster jeg opp mindre og skulle kunne gå mer, men jeg blir sliten av ingenting og får problemer med å sove pga. smerter hvis jeg går for lang tur. Så er en vanskelig balansegang... Fortsatt sykemeldt, frykter jeg blir det helt ut:(

Prøver å trene to ganger i uka. De første 12-14 ukene var jeg så å si i koma pluss at jeg var kvalm,
men nå som det har gått over, og jeg klarer å holde meg våken i mer enn 12 timer i døgnet har jeg klart å komme i gang igjen...
Senteret mitt har barnepass, så jeg har med meg storesøster dit en time eller to hver lørdag, noe som er gøy for både henne og meg... Hun får lekt litt med andre barn en time eller to, og jeg får trent. Kan virkelig anbefales!!
Det er ikke alt man kan være med på av aktivitet, men jeg trener på apparater og med vekter, og går på tredemølle. Hjelper godt på både humøret og selvfølelsen.
Det krevde litt innsats for å komme i gang, men etter noen uker med "Usj, nei, gidder jeg i dag da...?", så går det veldig greit, og jeg gleder meg nesten hver gang...

Opp av sofaen!!  

Back
Topp