Fysioterapi

Fysioterapi er gull verdt i graviditeten :-) går til fysio med bekkenet, men han fikser opp i rygg, skuldre, nakke å alle andre steder som gjør vondt i tillegg :-)

Fysio har vært veldig bra her! Har kun vært der 2 ganger, men fikk rettet på holdning og gange, og fikk masse tips om hvordan sitte, ligge osv. Bekkenløsningen min holdes godt i sjakk nå, og ryggen er mye bedre enn den har vært. Får jevnlig behandling hos Kiropraktor da.

Fysio har vært veldig bra her! Har kun vært der 2 ganger, men fikk rettet på holdning og gange, og fikk masse tips om hvordan sitte, ligge osv. Bekkenløsningen min holdes godt i sjakk nå, og ryggen er mye bedre enn den har vært. Får jevnlig behandling hos Kiropraktor da.
En blanding av fysio og kiropraktor er supert. Kan like gjerne være låsninger i rygg også. Og da er det godt å få korrigert den biten. Husker første gang jeg gikk til kiropraktor, ble et helt nytt menneske og det jeg trodde kanskje var en heftig bekkenløsning da, var rett og slett låsninger. Kan takke Hermine for å tipse meg om den delen :)

Jeg drar til fysioterapeuten min en gang i uken. For meg er timene også GULL verdt. Jeg merker stor forskjell i bekkenet dersom jeg går glipp av en time en uke.
De gangene nakken, skuldrene eller ryggen verker mer, enn bekkenet hjelper terapeuten meg med det også!!

Jeg vil absolutt anbefale deg å prøve ut behandling for den vonde ryggen din! :)

En blanding av fysio og kiropraktor er supert. Kan like gjerne være låsninger i rygg også. Og da er det godt å få korrigert den biten. Husker første gang jeg gikk til kiropraktor, ble et helt nytt menneske og det jeg trodde kanskje var en heftig bekkenløsning da, var rett og slett låsninger. Kan takke Hermine for å tipse meg om den delen :)
Tror det er mye av det samme her. Låsninger som manuellterapauten knekker opp. Har både gamle og nye låsninger og hun får ikke løst opp absolutt alt pga. magen. Men så fort de er borte så synker magen, jeg ligger ikke anspent i bro på benken lenger og bekkenledd og korsrygg er mindre ømme.
Føler jeg må gå ofte for å holde meg myk, men det er definitivt verdt det så jeg synes du skal gi det et forsøk.

Jeg var hos fysio i sommer, og tipsene jeg fikk fra henne, samt svømming/det å være i basseng 1-3 ganger i uka funket fint for meg en stund. Men for noen uker siden ble det verre, nå er det skambeinet som verker mest, og det gjør at ryggen låser seg helt og musklene står i spenn, så forrige uke var jeg å fikk akupunktur, og det hjalp veldig, så skal tilbake å få det igjen i morgen, og kommer til å fortsette med det ut svangerskapet.

Back
Topp