Fysioterapi?

OktoberLykkerus

Forelsket i forumet
Oktoberskatter 2014
Skal på fysioterapi time kl 13 idag med Liam, hva kan jeg forvente blir gjort? Er det noen vanlige ting de gjør og ser det brutalt ut? Ca lang tid tar det? :)

Nå aner jeg ikke hvorfor din sønn skal dit men vi var der forrige uke fordi Olivia er født med hakefot. Hun sjekket motorikken hennes generelt, hvordan hun var i mageleie ol. Ikke noe som var brutalt i det hele tatt:) tok Max 30 min, men da skravla vi mye og :) Lykke til

Var med Felixen siden de på nyfødt syns han hadde en favorittside, så var bare for å sjekke om det var låsninger.
Lille lå på en gymmatte på gulvet og fysioterapauten løfta han i armene, snudde hodet fra side til side, løfta han i beina og så lå han litt i mageleie. Han sov seg igjennom hele seansen :) Trykka på noen punkter på hender/ben og nakke. Helt ufarlige greier :) Tok 15min :)

Det gikk kjempe fint, tok 30 min med skravling :) De kunne heldigvis ikke finne noen låsninger i nakken, men fikk en oppfølgingstime og tips til stimulering :)

Samme som oss det :) Er gøy å se hvor sterk og flink de blir av den lille stimuleringa vi gjør hver dag :)

Kan jeg spørre hva slags stimulering og hvor lenge per gang? :)
Jeg legger M endel i mageleie så hun får muligheten til å løfte hodet og snu på det og hun blir jo sterkere og sterkere synes jeg, også følger hun en rangle med hodet og blikket hvis jeg holder den over henne fra side til side når hun ligger på ryggen - men er litt nysgjerrig på hva fysio anbefaler av øvelser :)

Kan jeg spørre hva slags stimulering og hvor lenge per gang? :)
Jeg legger M endel i mageleie så hun får muligheten til å løfte hodet og snu på det og hun blir jo sterkere og sterkere synes jeg, også følger hun en rangle med hodet og blikket hvis jeg holder den over henne fra side til side når hun ligger på ryggen - men er litt nysgjerrig på hva fysio anbefaler av øvelser :)

Det vi fikk anbefalt var å ligge på gulvet så mye som mulig, både rygg og mage. Vi har en treningsmatte med babygym og litt leker på.
- Minimum 15min mageleie hver dag, enten på gulvet/stellematta eller på brystet ditt.
- Gå rundt om kring i huset med baby og se på lysene, speil og bilder med sterke farger.
- Jeg bleier å legge Felix på ryggen på ei pute og ha han i halvveis sittende posisjon i fanget og dra opp hendene hans, da løfter han hodet etter :)

Og når han sover/gymmer flytter jeg på hodet hans så det ikke alltid ligger til favorittsida :) han elsker å se på seg selv i speilet, så har speilet til annahver side :)

Samme som tonjecathrine skriver og jeg kan legge til at vi fikk beskjed om å snu senga (så snur han mest sannsynlig hodet andre veien, mot der hvor evt lyset og lyden fra oss er), når vi tar han opp så skal vi snu kroppen sakte mot den siden han liker minst og da skal han automatisk snu hodet selv etter, også bytte på hvilken arm han blir bært på, hvilken vei på stellebordet han ligger, la han ligge med den siden han liker minst mot lys, tv, radio, oss osv for da snur han seg mot det, legge han på rygg og "lokke" han mot oss fra side til side :)

Back
Topp