Fysioterapaut vs Manuell terapaut???

løve78

Forumet er livet
Har vært hos fysioterapaut med Thia, hun har låsninger i nakken og bekkenet. (Er det det som kalles KISS KID??) Det var to fysioterapauter der, hun ene veeeldig ung og hun andre hadde holdt på en stund. Hun unge jobbet med Thia, mens hun andre hjelp og rettet på det hun gjorde. Hun unge hadde knapt tatt i et spebarn før, og klarte ikke å snu Thia fra rygg til mage. Hvis hun skal fortsette og jobbe på Thia føler jeg meg IKKE trygg på at hun gjør det rette. Jeg er nå veldig usikker på om jeg skal fortsette hos fysioterapauten eller om jeg skal kontakte en manuell terapaut...Hva er egentlig forskjellen? Noen med erfaringer??

ORIGINAL: AuroraogMamman

jeg har ingen erfaring med barn og fysio/manuell terapeut, men jeg har selv vært til manuell terapeut og fikk gooood hjelp derifra... hadde noen låsninger nede i korsryggen etter forrige svangerskap...

Hva gjorde manuell terapauten i forhold til fysioterapauten?

Manuell terapeut en en slags blanding av kiropraktor å fysioterapeut... fysioterapeut er fysioterapeut hehe :) Jeg ville brukt manuell terapeut..

ORIGINAL: løve78

Har vært hos fysioterapaut med Thia, hun har låsninger i nakken og bekkenet. (Er det det som kalles KISS KID??) Det var to fysioterapauter der, hun ene veeeldig ung og hun andre hadde holdt på en stund. Hun unge jobbet med Thia, mens hun andre hjelp og rettet på det hun gjorde. Hun unge hadde knapt tatt i et spebarn før, og klarte ikke å snu Thia fra rygg til mage. Hvis hun skal fortsette og jobbe på Thia føler jeg meg IKKE trygg på at hun gjør det rette. Jeg er nå veldig usikker på om jeg skal fortsette hos fysioterapauten eller om jeg skal kontakte en manuell terapaut...Hva er egentlig forskjellen? Noen med erfaringer??

Fysioterapeut jobber med muskler og senefester
Manuellterapeuter jobber med ledd og nakke/ryggvirvler

Så når datteren din har låsninger i nakken og i bekkenet så tror jeg det er bedre med manuellterapeut. Se etter en manuellterapeut som har erfaring med barn. Du kan finne det her : ( link til kart hvor du finner nærmeste manuellterapeut med erfaring med barn ) :  http://www.manuellterapi.no/default.aspx?sid=27

Jeg har vært hos både kiropraktor, manuell terapeut og fysioterapeut med guttene mine. Jeg synes guttene fikk best hjelp hos manuell terapeuten og kiropraktoren. Det var etter behandlingene der de fikk det mye bedre også..

Takk! Da ringer jeg en manuell terapaut![:)]

Da har jeg ringt, fikk time til onsdag. Hun mente det kunne være bra å både gå til fysioterapaut og manuell terapaut samtidig..så da beholder jeg timen hos fysioterapauten. Takk for gode råd!

Back
Topp