Fysio til barn

CT-Bamsemor

Glad i forumet
Snøkrystallene2021❄️
Babyen får oppfølging fra fysio på helsestasjonen.
I tillegg til å være der farter fysio rundt på barnehager og skoler og gir barn oppfølging der.

Dette er jo veldig bra!
Men ble nysgjerrig: Er det vanlig at kommunene har et slikt tilbud?
 
Ja, vi har det samme her. Har inntrykk av at alle kommuner har fysioterapioppfølging til barn som behøver det :)
 
Ja, det er vanlig. Min gutt har hatt fysio som har kommet til Bhg gjennom kommunen/helsestasjonen. Og når han begynte på skolen har han også et tilbud.
 
Ja, har det i min kommune også:) Så vil anta det er vanlig:)
 
Fysiotilbudet er her. Hvor gode kommunene er på henvisning varierer nok. Der har jeg inntrykk av at det er stor forskjell mellom helsestasjoner.
 
Fysiotilbudet er her. Hvor gode kommunene er på henvisning varierer nok. Der har jeg inntrykk av at det er stor forskjell mellom helsestasjoner.

Ber man ikke om det selv da? :) jeg ringte bare til helsestasjonen og ba om time til fysio denne uka.
 
Ber man ikke om det selv da? :) jeg ringte bare til helsestasjonen og ba om time til fysio denne uka.
Tja, helsestasjonen vår tar ikke timer. Sikker på at fastlegen hadde fikset noe. Han er oppegående og tilgjengelig :)
 
Tja, helsestasjonen vår tar ikke timer. Sikker på at fastlegen hadde fikset noe. Han er oppegående og tilgjengelig :)

Høres litt rart ut :) men om man trenger fysio tipper jeg de fleste helsestasjoner har info om videre prosedyre for å få kontakt med fysioterapeut.
 
Fabelaktig at dette er vanlig!

Så er det sikkert med dette som alle andre kommunale tilbud, at kvalitet og tilgjengelighet vil variere.

Hos oss var det helsesykepleier som «henviste» (dvs, hun satte opp time».
 
Vanligt. Her var det bhg som sende in henvisning til fysio angående vår jente. Og fysio kom x antall ganger
 
Back
Topp