Fysio+bekkenløsning

CatB

Betatt av forumet
Februarlykke 2015
Er det flere som har fått henvising til fysio for bekkenløsning? Skal ta en ringerunde i dag og se om jeg finner en som kan ta imot meg. Legen mente det var forskjell på hva de ulike kunne/hvor flinke de var på bekkenløsning.. noen i Bergensområdet som har en å anbefale? Bor på Askøy..

Jeg går på Wergeland Fysioterapi, der de har eget opplegg for de med bekkenløsning, samt gravidtrim. Jeg er veldig fornøyd, men det er kanskje et stykke å dra helt fra Askøy...

Njaa. Er et lite stykke :-P bekkenet er ikke så glad i å sitte mer enn 20 minutter i bil..

Ja,en går i Akershus

Hva er det vanlig å kle seg i? :-P går man som om man skal på trening?

Jeg har bare fått sykemelding. så hu fisio her nede i sentrum hadde spesialistert seg på
svangerskap. Men det er i Vestfold da.

Hva er det vanlig å kle seg i? :-P går man som om man skal på trening?
Treningsklær/joggebukse er greiest. Der jeg går begynner timen med at fysio løser opp i spente muskler, og da ligger jeg med buksen på knærne siden hun masserer rett på huden. Etter det er det treningsøvelser, så anbefaler ikke stram dongeribukse i allefall;)

Dette høres jo rett og slett nesten digg ut :-P massasje og greier :-D heheh

Dette høres jo rett og slett nesten digg ut :-P massasje og greier :-D heheh
Den massasjen jeg har fått har vært helt grusom, men slik er det med vonde muskler ;) Å ligge med varmeomslag der imot, er ganske greit :D

Uff da :-( hmm. Får ta det som det kommer..

Her ute er det jo evig lange ventelister!! Har ringt alle på øyen som har driftsavtale med kommunen og de med kortest ventetid har "bare" 3uker ventetid.. men hun skulle prøve å få meg inn slik at jeg kunne få litt veiledning... :-O

Har ikke noe godt svar til deg, bare flere spørsmål.. Jzeg kan ikke gå/stå/sitte mer enn i 30min (max, hvis jeg er heldig) for etter det begynner haletbeinet mitt ordentlig å verke..! Er dette også dn form for bekkenløsning eller er det noe helt annet? Aldri hørt om folk som klager pver halebeinet før etter fødsel :p

Mine vondter sitter mest i korsryggen på hver side av halebeinet, og om jeg sitter lengre enn 20 minutter så har det låst seg så må bruke noen minutter på å reise meg :-P ser skikkelig stilig ut. Hahah. Og ut av bilen ser jeg ut som en gammel dame.. ville tatt en tur til legen og spurt h*n hva h*n tenker og om du eventuelt kan få en henvisning.

Jeg fikn forresten tak i en som kunne ta meg inn på fredag. Lurer fælt på hvordan dette kommer til å gå.. måtte ta med eget laken og håndkle. Laken skjønte jeg, håndkle- hvorfor? Skal jeg virkelig svette første time? :-P og så kommer evigvarende kvinnespørsmålet: hva går jeg med? :-P google sier boksertruse og joggeklær? Hmmm..

Jeg fikn forresten tak i en som kunne ta meg inn på fredag. Lurer fælt på hvordan dette kommer til å gå.. måtte ta med eget laken og håndkle. Laken skjønte jeg, håndkle- hvorfor? Skal jeg virkelig svette første time? :-P og så kommer evigvarende kvinnespørsmålet: hva går jeg med? :-P google sier boksertruse og joggeklær? Hmmm..
Håndkle til å liggje på, om du skal gjere øvingar på treningsmatte ;) Og gå i joggebukse, ja! Mjuke, komfortable klede :) Lukke til!

Ahaaa :-) takk takk. satser på at dette er en mann som kan det. Ville kanskje helst hatt en kvinnelig, men det viser vel bare at jeg ikke tror menn kan "kvinnesykdommer". Aner jo ikke hva jeg kan forvente...

Da har jeg vært hos fysio en koselig indisk mann :-) fått øvelser og konstantert kraftig bekkenløsning-trodde ikke det var så gale :confused: menmen. Han mente jeg måtte jobbe kortere dager- er allerede på tilrettelegging og jobber bare dagvaktene mine, noe som tilsvarer 45% Jeg har til nå jobbet fulle dager de dagene jeg har vært på jobb, men fra nå av blir det ca 4 timers dager hver dag. Og bekkenbelte må kjøpes inn.

Back
Topp