Fylt kylling!

snippogsnapp

Forumet er livet
MAI 2013
Leste i en tråd at det var fler av dåke som pleier lage det.. noen som kan forklare akkurat sånn som det lages? Tenkte å prøve meg på det i morgen.. :p med hvitløk/krydder smør og bacon.. steikes det i pannen? I pose? Eller ilfastform? Og taes smøret på før eller etter den er stekt? Ooog deler eg den bare på midten og stapper inni? :p oppskrift for dummies anyone?

Hihi.

Du kan egentlig velge selv hvordan du vil tilberede den.

1) Bank kyllingen flat mellom bakepapir, smør med kremost og "klapp" sammen... Eller.. Lag et snitt og smør et godt lag inni :)

2)Surr bacon rundt kyllingen, og krydre med det du liker

3)Kan bruke pose, ildfast form eller steke, men jeg bruker som regel ildfast form. Liten halvtime på 200 grader.
Syns det er vanskelig å helsteke kyllingfilet. Har håpløs ovn, så den blir som regel svidd på overflaten før den blir ferdig inni. :P

Hihi.

Du kan egentlig velge selv hvordan du vil tilberede den.

1) Bank kyllingen flat mellom bakepapir, smør med kremost og "klapp" sammen... Eller.. Lag et snitt og smør et godt lag inni :)

2)Surr bacon rundt kyllingen, og krydre med det du liker

3)Kan bruke pose, ildfast form eller steke, men jeg bruker som regel ildfast form. Liten halvtime på 200 grader.
Syns det er vanskelig å helsteke kyllingfilet. Har håpløs ovn, så den blir som regel svidd på overflaten før den blir ferdig inni. :P
Tusen takk:) bruker du aluminiums folie under og over? Eller åpent i ildfast form?:p

Jeg bruker å steke den på panne før jeg legger den i ovnen, da får den en liten stekeskorpe.
Bruker og lage et snitt i fileten å ha vanlig ost i så surrer jeg 3-4 baconskiver rundt hver enkelt så osten ikke renner ut :) yummy mat :D

Jeg bruker å steke den på panne før jeg legger den i ovnen, da får den en liten stekeskorpe.
Bruker og lage et snitt i fileten å ha vanlig ost i så surrer jeg 3-4 baconskiver rundt hver enkelt så osten ikke renner ut :) yummy mat :D
Ja, et min og to på steikepanna før ovnen er lurt! :)

Pleier å fylle den med feta og soltørk tomater, eller rød pesto.... Steker o stekepanne for å få stekeskorpe.

Prøv å fylle med aprikoser og valnøtter..nam ;)

Får latterkik av autocorrecten avogtil:p steke skorpe skulle det stå:p

Haha, JA! Prøvde å tolke den, men fikk ikke noe ut av det! :D Trenger ikke stekeskorpe. Går fint rett i ildfast form også :) Også er det kjempegodt å smøre med litt pesto, og strø litt ost over. Nam nam. Om du ikke har bacon altså :)

trodde ikke en kunne spise feta når en var gravid jeg, eller tar jeg fullstendig feil?

Nei, det stemmer egentlig, men apetina sin er pasteurisert, så den kan trygt spises. Verre med feta fra restauranter og i utlandet osv :)

Nei, det stemmer egentlig, men apetina sin er pasteurisert, så den kan trygt spises. Verre med feta fra restauranter og i utlandet osv :)
Nå blei jeg bekymret :( hadde en kylling salat til lunsj med masse feta i, jeg tenkte ikke på det i det heletatt :( er det mulig. Uff . Men gikk vel bra

Nå blei jeg bekymret :( hadde en kylling salat til lunsj med masse feta i, jeg tenkte ikke på det i det heletatt :( er det mulig. Uff . Men gikk vel bra

Gikk nok gaaaanske bra :-) Kan ikke tenke over alt. Jeg har iallefall lest at Apetina sin er ok å spise, men har hoppet over fetaosten på yndlingstapasrestauranten.. Siden jeg ikke er sikker :)

Gikk nok gaaaanske bra :-) Kan ikke tenke over alt. Jeg har iallefall lest at Apetina sin er ok å spise, men har hoppet over fetaosten på yndlingstapasrestauranten.. Siden jeg ikke er sikker :)
Var ute på en kafé så vet ikke hva dem bruker, men gikk nok bra. Må bare ikke bli en vane :) prøve å ikke tenke noe mer på det nå.

Åhh det ble så godt! Mannen digga det :) storebror var furten over at han ikkje fekk kald pølse.. men gaffla innpå når han fekk smakt på kyllingen;)

Åhh det ble så godt! Mannen digga det :) storebror var furten over at han ikkje fekk kald pølse.. men gaffla innpå når han fekk smakt på kyllingen;)
Ahh Lagde du i dag ja? :D Ja, det er supergodt. Snuppa spiser godt av det også, men fyller bare vanlig ost på hennes. Mmmmm.. Vet hva som blir lørdagsmiddag her :)

kylling file eller?? hahaha.. så for meg en hel kylling jeg.. bank den flat, fyll inni....... haha

Back
Topp