Fylle ut skjema før medarbeidersamtale?

Hageblomsten

Forelsket i forumet
På jobben fikk jeg et skjema som skal fylles ut før medarbeidersamtalen og levers til leder. Det er spørsmål som «Hva skal til for et bedre arbeidsmiljø», «Hvordan er ditt forhold til ledelsen» osv.
Jeg føler det setter meg i en sårbar posisjon når lederen min kan lese gjennom og resonnere seg rundt mine svar i forkant ar medarbeidersamtalen. En slik samtale bør, etter min mening, være åpen, toveis og være likt betinget fra begges sider.

Er dette vanlig praksis? Vil gjerne høre deres meninger.

På jobben fikk jeg et skjema som skal fylles ut før medarbeidersamtalen og levers til leder. Det er spørsmål som «Hva skal til for et bedre arbeidsmiljø», «Hvordan er ditt forhold til ledelsen» osv.
Jeg føler det setter meg i en sårbar posisjon når lederen min kan lese gjennom og resonnere seg rundt mine svar i forkant ar medarbeidersamtalen. En slik samtale bør, etter min mening, være åpen, toveis og være likt betinget fra begges sider.

Helsefagarbeider her!
Jobber i offentlig sektor (eldreomsorg) og vi får også et spørreskjema i forkant av MAS, men det er veldig generelle spørsmål, som det virkes som er det du og har fått.. :) du kan nok velge å ikke svare så konkret hvis du heller ønsker å dekke over temaene på tomannshånd:) eventuelt spør sjefen hva hen tenker er hensikten og hvor viktig det er for dem at spørsmålene blir besvart:)

Jeg fikk også skjema, men bare for å forberede om det var noe jeg ville snakke om. Ikke noe jeg måtte fylle ut og sende inn i forkant. Ville i så fall ikke fylt i, og heller «kommet på» ting i samtalen, hvis du ikke er komfortabel med å skrive det ned.

Jeg hadde medarbeidersamtale for et par uker siden, fikk tilsendt skjema i forkant, men det var for at jeg skulle forberede meg. Jeg svarte ingenting skriftlig og fikk heller ikke beskjed om det.
Hadde nok følt meg ukomfortabel med å sende inn skriftlige svar.

Skriv i stikkordsform evt da. Må være leit å føle på at dette er noe som setter deg i en dårlig situasjon, i stedet for noe nyttig.

Back
Topp