Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Har laget lasagne, pølsegrateng og brød til barselstiden. Og min mor har bakt piroger til oss. Tenker å lage pizzasnurrer, pannekakerøre, ostehorn og gryterett å fryse ned også, og har noen ferdige pizzabunner fra butikk i fryseren også. Blir mye hjemmelaget "fastfood" etter fødsel, men det får heller stå til [emoji4]
Kjøper noen pakker kjeks å by gjester på, de kommer nok ikke på besøk for å få mat eller snacks, så det blir enkel servering [emoji28]
Lasagnen laget jeg ferdig og frøs ned i bokser, så den er det bare å varme i mikroen [emoji4] pølsegratengen har jeg i aluminiumsformer, ja [emoji4]Gode tips. Har du laget lasagne/grateng i aluminiumsformer? Visste ikke at det var mulig å fryse ned pannekakerøre... [emoji85]
Bør man ha mye mat ferdiglaget? Jeg har en mann som vanligvis lager mye god middag, men er det slik at også de ikke orker det etter fødsel eller?
Bør man ha mye mat ferdiglaget? Jeg har en mann som vanligvis lager mye god middag, men er det slik at også de ikke orker det etter fødsel eller?
Vi fyller opp fryseren men mest pga at mannen jobber turnus, og for at jeg skal slippe å lage middag til storebror alene på starte men er han hjemme får han lage middagen [emoji16]Lurer jeg og på[emoji848] er ikke noe glad i ferdigmat, rester fra kjøleskapet og hvert fall ikke fryst mat.
Hvis mennene stiller opp og lager noe enkelt og godt, hvis de ikke har tid til å kokkelere i flere timer, burde det vel gå greit tenker jeg. Du som attpåtil har en mann som disker opp mye godt klarer deg sikkert helt fint
Ja det jeg tenker på å. Må forsette med rutinene til storebror og mat til meg selv. Skal ordne til masse ferdig doserte smoothie poser i fryseren, der jeg kan bare ta en opp og rett i maskina [emoji4] og masse frukt og knaske på [emoji4] minst mulig sjokolade, det var min tabbe sist gang [emoji87][emoji85]Samme her! Mannen min jobber også turnus, og husker fra sist gang at det var vanskelig nok å få laget mat til meg selv - og nå må jo storesøster og ha noe å spise!
Verden blir litt lettere nå med bæresjal, men det løser jo ikke alt [emoji85].
Og når kiloene raste av pga amming og jeg ikke fikk i meg nok da så har jeg veldig fokus på at jeg har noe å spise lett tilgjengelig [emoji4]
Har aldri fylt frysen før fødsel [emoji85] går fint med litt ferdigmat/ skiver diverse de første dagene/uken. Men er nøye på å ha handlet inn en del når det nærmer seg slutten, så kjøleskapet og skapene er fulle av diverse [emoji119]
Ja det jeg tenker på å. Må forsette med rutinene til storebror og mat til meg selv. Skal ordne til masse ferdig doserte smoothie poser i fryseren, der jeg kan bare ta en opp og rett i maskina [emoji4] og masse frukt og knaske på [emoji4] minst mulig sjokolade, det var min tabbe sist gang [emoji87][emoji85]
Det spise jeg så masse under svangerskapet sist så det gikk over til sjokolade istede. Nå har cola vært det beste så håper det går bort etter svangerskapet [emoji23]Jeg spiste mengder med chips
Gode tips. Har du laget lasagne/grateng i aluminiumsformer? Visste ikke at det var mulig å fryse ned pannekakerøre... [emoji85]