Fylle opp fryseren før fødsel?

Missy95

Elsker forumet
Julikulene 2020
Hei!

Jeg har lyst til å lage litt diverse av middager og bakstverk nå som permisjonen har startet. Men nå som jeg har skikkelig lyst til å bake og styre litt på kjøkkenet vet jeg jo selvfølgelig ikke hva jeg vil lage :hilarious:

Hittil har jeg bare kommet på boller som kan være greit å ta opp ved besøk etter fødsel osv.

Noen som har noen tips til hva jeg burde lage? Eventuelt hva skal dere lage? :joyful:

Lasagne
kjøttboller
Minipizza
skinkehorn
Pizzasnurrer
Tacosnurrer
kanelsnurrer
boller

god jeg kunne ønske jeg ikke måtte lage alt uten gluten/hvete melk og egg :(

Husker jeg hadde skikkelig dilla på min bonusmamma sin krydderkake med sjokoladeglasur sist barseltid❤️ må få fryst ned en sånn i forkant denne gangen også :hilarious:

Jeg har tenkt å bake litt fylte horn, pizzasnurrer, boller og evt kanelboller :) har ikke så stor fryser så får nok ikke laget så mange middagsporsjoner og fryst ned :p

men søker også litt inspirasjon på annet som kan være kjekt å ha ferdiglaget den første tiden :D

Har prøvd i flere mnd nå. Vakt pizzasnurrer, skinkehorn, boller, kanelboller og muffins. Men jeg bor visst sammen med en gjeng gribber, uansett hvor mye jeg baker, er det like tomt i fryseren... eneste som ligger der nå er to poser muffins, og det er bare fordi dem ikke gidder å lage glasuren sjøl:mad::D

Har prøvd i flere mnd nå. Vakt pizzasnurrer, skinkehorn, boller, kanelboller og muffins. Men jeg bor visst sammen med en gjeng gribber, uansett hvor mye jeg baker, er det like tomt i fryseren... eneste som ligger der nå er to poser muffins, og det er bare fordi dem ikke gidder å lage glasuren sjøl:mad::D
:hilarious: Du må ty til slu grep ;) gjemme baksten i poser av fryste grønnsaker??

Lasagne
kjøttboller
Minipizza
skinkehorn
Pizzasnurrer
Tacosnurrer
kanelsnurrer
boller

god jeg kunne ønske jeg ikke måtte lage alt uten gluten/hvete melk og egg :(
Hvordan fryser du ned lasagne?

Vi prøvde det for en liten stund siden i sånne aliminiumsformer fra Nille eller noe, men synes de likevel virket veldig upålitelige til å stable i fryseren osv. Så har ikke gjort det siden :bag:

Husker jeg hadde skikkelig dilla på min bonusmamma sin krydderkake med sjokoladeglasur sist barseltid❤️ må få fryst ned en sånn i forkant denne gangen også :hilarious:
Krydderkake er så godt! Mormor er helt rå på det, så kanskje jeg skal spørre veldig pent om hun kan lage en langpanne eller to som jeg kan dele opp å fryse ned :Heartred

Jeg har tenkt å bake litt fylte horn, pizzasnurrer, boller og evt kanelboller :) har ikke så stor fryser så får nok ikke laget så mange middagsporsjoner og fryst ned :p

men søker også litt inspirasjon på annet som kan være kjekt å ha ferdiglaget den første tiden :D
Vi hadde egentlig tenkt til å fylle opp alle fryserne med ting fra Sverige, men sånn ble det ikke. Så tenker det kan være greit å ha litt. Vi hadde nesten tømt fryserne når koronaen stengte ned alt. Så vi har en liten dypfryser og to små skapfrysere som kan fylles ganske greit :hilarious:

Haha, da er det lov til å kalle de for late gribber når alt stopper ved glasuren :hilarious: Jeg fant en pose med pizzasnurrer nå, tror ikke mannen vet om de for eller så hadde de nok vært borte for lengst :p

Hei!

Jeg har lyst til å lage litt diverse av middager og bakstverk nå som permisjonen har startet. Men nå som jeg har skikkelig lyst til å bake og styre litt på kjøkkenet vet jeg jo selvfølgelig ikke hva jeg vil lage :hilarious:

Hittil har jeg bare kommet på boller som kan være greit å ta opp ved besøk etter fødsel osv.

Noen som har noen tips til hva jeg burde lage? Eventuelt hva skal dere lage? :joyful:

Åh, jeg elsker sånne her poster!
Har selv begynt å planlegge hva som skal i den fryseren og skal bruke helgen og neste helg til å fike! Her er min liste:

Til lunsj:
- Fylte horn (lager både med ost og skinke og med pesto, soltørkede tomater og mozzarella)
- Matmuffins (noen med «pizzafyll» og noen med spinat, feta og tomat)
- Innbakte pølser
- Grove pizzasnurrer

Til middag:
- Lasagne
- Pølse- og pastagrateng
- Stroganoffgryte
- Chili sin carne med søtpotet og bønner
- Fiskeform(er)/gratenger
- Lapskaus
- Fiskesuppe
- Pizza

Til kos:
- Boller
- Gulrotkake med ostekrem
- Kanelsnurrer

Åh, jeg elsker sånne her poster!
Har selv begynt å planlegge hva som skal i den fryseren og skal bruke helgen og neste helg til å fike! Her er min liste:

Til lunsj:
- Fylte horn (lager både med ost og skinke og med pesto, soltørkede tomater og mozzarella)
- Matmuffins (noen med «pizzafyll» og noen med spinat, feta og tomat)
- Innbakte pølser
- Grove pizzasnurrer

Til middag:
- Lasagne
- Pølse- og pastagrateng
- Stroganoffgryte
- Chili sin carne med søtpotet og bønner
- Fiskeform(er)/gratenger
- Lapskaus
- Fiskesuppe
- Pizza

Til kos:
- Boller
- Gulrotkake med ostekrem
- Kanelsnurrer
Kan man fryse ostekrem? Alltid trodd at glasur osv ikke egnet seg noe til frys :bookworm: Takk for forslag forresten!

Vi hadde egentlig tenkt til å fylle opp alle fryserne med ting fra Sverige, men sånn ble det ikke. Så tenker det kan være greit å ha litt. Vi hadde nesten tømt fryserne når koronaen stengte ned alt. Så vi har en liten dypfryser og to små skapfrysere som kan fylles ganske greit :hilarious:

Kunne også tenkt meg en Sverigetur for å fylle opp litt, men vanskelig nå :hilarious: mer enn nok plass i fryseren hos dere med andre ord! Vi har tre skuffer og that’s it :shifty:

Jeg skal bestille lasagne til å fylle frysen med av min far :happy: Han er italiener og lager verdens beste. Dagsprosjekt for ham det, kverner kjøttet selv og full pakke. Han lager også en grønnsaksversjon med squash og auberginer. Lager i stooor form og deler opp i dagsrasjoner til oss. Det har stort sett vært hans bidrag til vår barseltid og er gull verdt for oss å slippe å styre så mye med middag i starten :love7. Ellers blir det sikkert litt chili con carne, fiskegrateng og annet som er lettvindt middag å ta ut. Kjøper også noen hardangerklinger på bondens marked som jeg fryser, de tiner så kjapt og er lett å bare ta ut og skjere opp om det plutselig skulle komme noen gjester litt sånn på sparket. Svigermor har brukt å bake krydderkake til oss :happy: og jeg tenker å bake opp endel kanelknuter og småboller.
Pizzasnurrer og ostehorn hørtes jo også lurt ut! Får se hva jeg klarer før småen melder sin ankomst. Vi har vært heldig tidligere med foreldre og svigerforeldre som stiller opp med middager i starten. Svigermor har brukt å komme med en stoooor ladning suppelapskaus og det har vært nok til middag for oss og barna i 3 dager :joyful:

Vi prøvde det for en liten stund siden i sånne aliminiumsformer fra Nille eller noe, men synes de likevel virket veldig upålitelige til å stable i fryseren osv. Så har ikke gjort det siden :bag:

Sniker :)
IKEA har (hadde?) noen fine ildfaste former i glass med lokk som også tåler frys. Supert til lasagne :)

Jeg hadde nok vært innom Ikea og kjøpt de fine (ganske billige) formene der :) de skal tåle frost

Jeg steker den i stor form, lar den kjøles godt ned og pakker porsjoner i brødposer. Så tar jeg opp posene, lar de tine og putter lasagnen i en mindre form og steker litt i ovnen når vi skal spise.

Back
Topp