Fylle opp frysen

Pilea

Andre møte med forumet
Har lyst til å fylle opp fryseren med middager og bakst til barseltiden, altså til oss selv men kanskje noe å ha på lur til evt besøk.
Tips til hva jeg kan lage?
 
Jeg skal prøve å lage noen gryteretter, bake focacciabrød og et par former med pølsegrateng slik at vi har gode middager etter fødsel. Tenker at de som kommer på besøk får ta med kaffimat til oss når de kommer på barselbesøk :)
 
Hvis jeg hadde hatt plass i fryser og skulle lage noe, ville jeg nok laget noen matmuffins. For eksempel med ost og skinke. :) Og eventuelt fylte horn. Og kanskje kanelsnurrer eller eplekake.
 
Hvis jeg hadde hatt plass i fryser og skulle lage noe, ville jeg nok laget noen matmuffins. For eksempel med ost og skinke. :) Og eventuelt fylte horn. Og kanskje kanelsnurrer eller eplekake.
Vi har nettopp fått stor fryseboks etter mange år med et bittelite fryseskap :happy: så det skal fylles opp med god mat :woot:
 
Har lyst til å fylle opp fryseren med middager og bakst til barseltiden, altså til oss selv men kanskje noe å ha på lur til evt besøk.
Tips til hva jeg kan lage?

Så lurt å forberede med å fylle opp frysen! Har ikke kommet på det, men det var en skikkelig god idé:)
 
Har ikke ork til å sette igang med matlagingsprosjekter, så har blir det nok middag fra dag til dag i barseltida.
Lagde en god del kanelsnurrere sist gang, men de ble spist opp etterhvert og før fødselen :p
 
Har allerede fylt opp frysen med pizzasnurrer, fylte horn, kanelsnurrer og kringle :p Tenkte ha med horn/pizzasnurrer også på føden, så slipper vi unna med noen tørre brødskiver :woot: Ellers tenkt å fryse ned en lasagne og noe gryteretter:)
 
Her vil ikke samboer begynne å fylle opp enda fordi han mener vi har god tid enn så lenge, men jeg lurer på å begynne å lage hvertfall noe... i tilfelle baby kommer en del tidligere... :dummy:
 
Her vil ikke samboer begynne å fylle opp enda fordi han mener vi har god tid enn så lenge, men jeg lurer på å begynne å lage hvertfall noe... i tilfelle baby kommer en del tidligere... :dummy:
Men er det han eller du som skal bake?:p Hvorfor vente når man bare kan gjøre det tenker jeg da :angelic: Alt som er gjort er digg :D
 
Her vil ikke samboer begynne å fylle opp enda fordi han mener vi har god tid enn så lenge, men jeg lurer på å begynne å lage hvertfall noe... i tilfelle baby kommer en del tidligere... :dummy:
Jeg vil heller gjøre det nå når jeg har litt overskudd, enn de siste ukene når ting blir tyngre.
 
Men er det han eller du som skal bake?:p Hvorfor vente når man bare kan gjøre det tenker jeg da :angelic: Alt som er gjort er digg :D
Det er i hovedsak han faktisk, han som er
«mesterbakeren» her og som liker å bake :rolleyes:
Men jeg må få hivd meg rundt og få lagd hvertfall noe man kan fylle opp fryseren med snart. :p
 
Har laget lasagne, brød, rundstykker og snop som ligger klart i fryseren. Skal også fryse ned ulike supper og lage til poser med smoothieblanding så jeg har noe kjapt og sunt til etter mannen har dratt tilbake på jobb. Har forøvrig bedt folk som vil komme på barselbesøk om å ta med seg bakevarer eller helst middag :)
 
Her har vi foreløpig laget opp ragu, kjøttsaus og fårikål. Tenker det jeg kommer til å sette aller størst pris på i hverdagen er å ha ferdige baser til middager, helst der hver porsjon ikke tar så mye plass i fryseren. Om vi får mye barselbesøk tenker jeg å ha f.eks. havremakroner og brownies i bakhånd, det er veldig kjapt å lage, og holder seg forsåvidt også godt i tett boks. Kjenner meg selv så godt at jeg vil helst ikke ha for mye bakst osv i fryser og skap, da er jeg redd alt for mye av det forsvinner i min mage...:joyful:
 
Her har jeg laget 3 middager med grønnsakslasagne, 2 med fiskegrateng, supper og kanelsnurrer foreløpig. Også har svigermor stekt opp 3 middager med kjøttkaker i brunsaus og mamma har laget opp 4 middager med lapskaus. Har bare fryseboks under kjøleskap og lite plass, så nå må jeg se hva jeg skal prioritere å lage fremover :)
 
Laget masse pizzasnurrer og nå i gang med kanelsnurrer! Tenkte jeg skulle ta enda en runde med begge deler iløpet av denne eller neste uka, da har jeg maasse liggende :)
 
Har som regel en del kaker og kanelsnurrer og lignede liggende i fryseren «i tillfelle», så tror ikke jeg baker noe ekstra bare for barseltida. Middager må vi planlegge og ordne underveis uansett, så det årker jeg ikke p styre med :rolleyes: Har alltid kjøtt og fisk liggende i fryseren, og tilbehør kjøpes etterhvert :)
 
Back
Topp