Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Er vant til klassisk bløtkake med krem, syltetøy og banan, evt. kiwi/bringebær/jordbær, men det er ikke min smak. Liker godt tanken på flere av forslagene her. Kanskje vaniljekrem + sjokolade hadde vært noe![]()
Et lag med vaniljekrem og et med krem med hakkende mokkabønner....mmmmm hørtes ikke dumt ut. Eller et med krem med jordbær og et med mokkabønner. mm.... fikk lyst på kake. Jeg havner sikkert på bakelista til 17. mai selv om jeg ikke skal, kasnkje jeg skal søren meg påta meg å bake rund kake, pyntet med jordnær og blåbær (det er jo 17. mai) og ha mokkabønnefyll i.
Selv om jeg egentlig har tenkt å si at dersom jeg må bake til 17. mai bør det vøre skuffekake for som 17. mai kommite er jeg opptatt på skolen hele 16. mai og enten har jeg morgenvakten 17. mai og derfor ikke kan pynte den da, eller så er jeg heldig nok til å ha ettermiddagsvekten og skal rydde opp, men da har jeg uansett tre unger som skal kles rett og leveres rett og lagt en plan for logistikken med instrumentet til musikanten. Så ikke så lyst å bake ruind festkake, skuffekake er mer overkommelig. Der kan jeg smelle sammen noe allergivennlig og greit.
Ser den med tid og allergihensyn.Kanskje best å bake bløtkake ved en annen anledning heller? Skuffkake, kan det være banankake/krydderkake/marmorkake osv?
Jeg har aldri bakt bløtkake, og skulle jeg gjort det, hadde det meste blitt erstattet nettopp pga allergier. Syns fløteerstatningen Gryr (kokos og raps) er veldig god og anvendelig.
Forsto det. Er nok bedre å lage bløtkake hjemme, jaDet er jo ikke egentlig vits i å bake den til 17. mai, det vr snakk om til skolen atlså, til kiosksalg så jeg får jo ikke smakt den selv. Heller bake noe til å ha hjemme![]()