Fyfy

• Trådstarter Trådstarter tg
  • Opprettet Opprettet

tg

Glad i forumet
Selv om jeg er førstegangsfødende vil jeg gjerne delenen erfaring jeg har gjort meg de siste dagene! Etter er døgn på sykehuset nå har jeg lært av ortopedisk overlege at podagra har lettere for å oppstår hos gravide! Unner INGEN denne tilstanden og smerten så jenter, tenk litt på kostholdet deres! Nei til sukker og innmat, som fremproduserer disse urinsyregiktanfallene! Jeg heretter kommer til å følge de rådene, for podagra har fått meg til å ville amputere foten! :-)

Uff, det hørtes ikke noe godt ut!
Blir du bedre/ frisk nå som du kutter ut denne maten?
Hva gjør sukker med denne tilstanden egenltig (spør fordi jeg har søthunger for tiden!)
Innmat, menes da også leverpostei?

Ønsker deg god bedring! :-)

Uff, det hørtes ikke noe godt ut!
Blir du bedre/ frisk nå som du kutter ut denne maten?
Hva gjør sukker med denne tilstanden egenltig (spør fordi jeg har søthunger for tiden!)
Innmat, menes da også leverpostei?

Ønsker deg god bedring! :-)

Jeg har bare prøvd å kutte nå de siste to dagene da utbruddet har vært og dette er fleste gang. Er bedre idag enn i går. er ikke sikker på hvorfor akkurat sukker men flertallet med urinsyregikt merker visst bedring uten sukker og spesielt drikke med kulsyre! Med innmat menes også leverpostein ( dette er et stort tap for meg da jeg er veldig glad i det. ) Hehe!

Hæ?
Fortell. Hvordan merket du det og hvorfor ble du syk og hva er podagra?

:) God bedring hvertfall :)

Podagra er kapteinvoms syke, når det er podagra det er snakk om så er det ofte stortåen som blir betent, mener det er urinkrystaller som kommer ut i kroppen, urinsyregikt kan ramme fler ledd i kroppen som gir betennelsestilstand med hovenhet rundt leddene og smerte, i gamledager var dette en rikmannssykdom da tilgangen på mat var bedre for rike enn fattige. Det anbefales at personer som har fått denne sykdommen holder seg unna feit mat og sukkerholdig mat/drikke, det kan også oppstå ved forhøyet alkoholinnhold (noe som ikke er relevant for oss ;) )

Hæ?
Fortell. Hvordan merket du det og hvorfor ble du syk og hva er podagra?

:) God bedring hvertfall :)

Nei på tirsdag begynte jeg å kjenne at det verket litt i storetåa på jobb. Onsdags morges klarte jeg ikke gå på foten. Kjempe hoven, rød og varm. Så går nå på krykker! Vært hos leger og på to forskjellige sykehus de siste dagene. Feber og forhøyet crp har jeg også samtidig!
Podagra fikk du beskrevet veldig godt i innlegget over meg her :) bare en headsup! Overlegen på ortopeden på ahus sa at dette var ganske normalt blant gravide. Så ville bare nevne det for dere alle så dere slipper det for det er veldig veldig veldig vondt! :)

Nei på tirsdag begynte jeg å kjenne at det verket litt i storetåa på jobb. Onsdags morges klarte jeg ikke gå på foten. Kjempe hoven, rød og varm. Så går nå på krykker! Vært hos leger og på to forskjellige sykehus de siste dagene. Feber og forhøyet crp har jeg også samtidig!
Podagra fikk du beskrevet veldig godt i innlegget over meg her :) bare en headsup! Overlegen på ortopeden på ahus sa at dette var ganske normalt blant gravide. Så ville bare nevne det for dere alle så dere slipper det for det er veldig veldig veldig vondt! :)
Hørtes meget ubehagelig ut! Ønsker deg masse god bedring :-)

Takk for svar :) Da lærte jeg noe nytt i dag også. Har du smerter nå?

Opplevde en periode at det var en epidemi av urinsyregikt, det var 4 stykker på jobb som fikk det uten at det var noe sammenheng i delte matvarer, syntes dette var litt merkelig alle 4 fikk det iløpet av 1 mnd.

Opplevde en periode at det var en epidemi av urinsyregikt, det var 4 stykker på jobb som fikk det uten at det var noe sammenheng i delte matvarer, syntes dette var litt merkelig alle 4 fikk det iløpet av 1 mnd.

Såpass! :/ ja ingen sammenheng her heller. Er 23 år, normalt kosthold, ikke høyt blodtrykk, ikke diabetiker, ikke høyt stoffskifte, ikke nedsatt nyrefunkdjon da kreatinin er på 43, INGENting... Men velkommen skal den være ..

Det var det faktisk på min jobb også. Lurer veldig på hva det kommer av..

kan ikke finne noen plass at det er noe smittsomt, men kan jo være virus eller bakt, som legger seg på nyrene, rein spekulasjon

Back
Topp