fyfy mat

Mollymus

Forelsket i forumet
Augustmødrene 2014
Kva mat er det ein må unngå å graviditeten?
Er ikkje såå lenge sidan eg gjekk gravid med forrige, men huskar det alikavell ikkje :P

Huskar at det var spekemat, sjenerelt rått kjøtt..

Jeg har angst jeg nå. Spiste en skrive med trønderfår, langt innenfor holdbarhetstiden og nyåpnet.. Leste at det gikk bra. Bestemte meg fort at det var jeg ikke komfortabel med å gjøre. Var diverse sider sons a det gikk bra.. Ble veldig usikker nå...

Trønderfår er vel spekemat og dermed ikke anbefalt?

Men synes ikke du skal få noia av å ha spist en skive :-)

Ok, da vet jeg det.. Hjelp.. Var jordmødre på nett som sa det gikk bra... :o blir så usikker når det står så mye forskjellig overalt..

Man kan spise spekemat:) men følet du deg utrygg kan du fryse det først.. Det fjerner ivertfall noe av baktrtiene.
Delv jar jeg bestrmy meg for ikke å være så hysterisk.. Lurer på hva de gjorde før i tiden? Selvgøkgelig steker jeg alt kjøtt veldig godt.. Og spiser g eks ikke hvalkjøtt dom hat myr kvikksølv i seg. Ellet blåskjell og sneglet og slikt. Koser meg meg reker og kreps i salaten også:)

Gutt sept 2010 prøver på nr 2:)
Pp3

Man kan spise spekemat:) men følet du deg utrygg kan du fryse det først.. Det fjerner ivertfall noe av baktrtiene.
Delv jar jeg bestrmy meg for ikke å være så hysterisk.. Lurer på hva de gjorde før i tiden? Selvgøkgelig steker jeg alt kjøtt veldig godt.. Og spiser g eks ikke hvalkjøtt dom hat myr kvikksølv i seg. Ellet blåskjell og sneglet og slikt. Koser meg meg reker og kreps i salaten også:)

Pp3

Man er ikke hysterisk selv om man følger anbefalingene :)
Reker er vel helt greit å spise, er det ikke?

Men hva man gjorde før i tiden spiller jo ikke så stor rolle, gjør det?
Jeg vil i alle fall ha alt mitt på det rene, dersom det skulle ha skjedd noe.
Det skal ikke være på grunn av at jeg har tatt dumme valg!

Kanskje endrer anbefalingene seg etter hvert, og mye har allerede endret seg siden forrige generasjon,
men det betyr ikke at man skal gi blaffen i hva helsemyndighetene og andre eksperter sier.

Jeg blir rett og slett provosert når man blir kalt hysterisk fordi man ønsker å gjøre det man kan for at babyen skal blir frisk og ha det bra.
Dersom noen ønsker å trosse anbefalingene fordi de ikke vil/gidder å anstrenge seg...
Da er det de som har et problem, ikke de som er "hysteriske".

Man er ikke hysterisk selv om man følger anbefalingene :)
Reker er vel helt greit å spise, er det ikke?

Men hva man gjorde før i tiden spiller jo ikke så stor rolle, gjør det?
Jeg vil i alle fall ha alt mitt på det rene, dersom det skulle ha skjedd noe.
Det skal ikke være på grunn av at jeg har tatt dumme valg!

Kanskje endrer anbefalingene seg etter hvert, og mye har allerede endret seg siden forrige generasjon,
men det betyr ikke at man skal gi blaffen i hva helsemyndighetene og andre eksperter sier.

Jeg blir rett og slett provosert når man blir kalt hysterisk fordi man ønsker å gjøre det man kan for at babyen skal blir frisk og ha det bra.
Dersom noen ønsker å trosse anbefalingene fordi de ikke vil/gidder å anstrenge seg...
Da er det de som har et problem, ikke de som er "hysteriske".
Det var nok litt feil skrevet av meg:) menet iverhide ikke at dere et hysteriske... Valgte selv å følga alle slike ting bår jeg gikk med sønnen min:)

Men for neg sjøl då kjennet jeg at fet blir got mye å følge med på! Av den grunn av at den ene dagen er noe farlig,mens den andre dagen er det ikke. Selfølgelig vil jeg ikke gjøre noe som kan være farlig for knøttet i magen, så keg passer på det jeg sa ovenfor og dette mef å overholde datoer og slikt. Og ting som i jeg føler et farlig .

Hmm blir litt rotete skrevet av meg. Men mente ikke å si at dere andre er hysteriske, så jeg beklager om det ble oppfattet slik;)

Pp3

Det var nok litt feil skrevet av meg:) menet iverhide ikke at dere et hysteriske... Valgte selv å følga alle slike ting bår jeg gikk med sønnen min:)

Men for neg sjøl då kjennet jeg at fet blir got mye å følge med på! Av den grunn av at den ene dagen er noe farlig,mens den andre dagen er det ikke. Selfølgelig vil jeg ikke gjøre noe som kan være farlig for knøttet i magen, så keg passer på det jeg sa ovenfor og dette mef å overholde datoer og slikt. Og ting som i jeg føler et farlig .

Hmm blir litt rotete skrevet av meg. Men mente ikke å si at dere andre er hysteriske, så jeg beklager om det ble oppfattet slik;)

Pp3
Oi mye skrivefeil.. Håper det er forståelig:)

Pp3

Back
Topp