Fy søren å e savnå spekemat!

Nathalie_91

Glad i forumet
Jeg veeeet at man ikke skal spise det.. Men jeg elsker spekemat!!! Men hsr hørt st man kan fryse den, tine også spise trygt??:)

Ei ved siden av meg spiste brødskive med gullsalami og masse masse agurk i dag!! Hadde SÅ lyst til å overfalle henne å stjele brødskiva....
Spekeskinke er også noe av det beste jeg vet, det blir noen harde måneder!

Jeg har sykt lyst på det og!! Har lest at toxoplasmose ikke overlever i fryseren men at det er listeriabakterien som ikke dør ved innfrysning.. Men har også leset at spekskinke f.eks er så salt at listeriabakterien ikke liker seg der :P

me too. har veeeldig lyst på en skive med vossafår, sønnen min spiser det hver dag så ekstra vanskelig. og fenalår mmmmmmm!
spiser pizza med pepperoni av og til for å dekke behovet litt.

Åja, hadde gitt mye for noen skiver med fenalår:) jeg har alltid holdt meg unna spekemat under graviditeten, tør ikke og sjanse der!

Akk... Hvordan skal det gå i jula??? Risgrøt med, kanel, sukker og spekeskinke.... Nam nam nam nam nam :smiley-angry017:smiley-angry017:smiley-angry016:smiley-angry019

Jeg visste ikke før nå at spekemat er fy fy! Så jeg spiste en god del spekeskinke i forrige graviditet jenta mi lever den dag i dag heldigvis !

Stek det på stekepanna. Er SINNSYKT godt!!! :D

Men er det 100% sikkert at det er greit hvis man har stekt det da? Inni er det jo ikke stekt, stekt, liksom...? Mange av bitene er jo ganske tykke.. Jeg elsker stekt spekeskinke, med eggerøre og baguett......... Mmmmm!!! Men tør ikke spise det nå jeg...

håper jeg føder før 17 mai ellers sliter jeg. vi har alltid kringler og spekemat (myyyye spekemat) med eggerøre og rundstykker på 17 mai. har termin 14 mai (ul termin) 16 (mens termin) men har gått 11 dager over tiden begge gangene før.

Jeg visste ikke før nå at spekemat er fy fy! Så jeg spiste en god del spekeskinke i forrige graviditet jenta mi lever den dag i dag heldigvis !
Og det er fordi du ikke fikk i deg listeria. Hvis du hadde vært uheldig å ha fått denne bakterien så kunne fosteret ditt dødd i magen. Det er ikke stor risiko for smitte, men konsekvensene blir store hvisman er uheldig....

Jeg å har skikkelig lyst på spekemat :-( Uff, gruer meg til jul, for da har vi alltid spekemat hos farfaren min og det er jo sååå godt!! :-(

Back
Topp