Fy for en dag. Gallesteinsanfall.

ORIGINAL: Nurkis

første gangen jeg fikk det, så kastet jeg opp i hvertfall.. men det hjalp ikke så mye..
Hadde så sinnsykt vondt, klarte ikke ligge, sitte, stå eller puste.. Sambo hadde dratt på jobb, så jeg ringte paps som kom og han ringte ambulanse.
De trodde jeg hadde forstoppelse, lå bare og vrei meg i smerte! Kom på sykehuset og fikk smertestillende intravenøst, det hjalp!! En haug med blodprøver, røngten og ul konstanterte gallestein... eller grus faktisk...
Så jeg hadde ikke så mye som andre her, men stein er stein og vondt er det!!

Nå har jeg bare hatt "småanfall" etter det.. da hjelper det å holde seg unna fet mat og drikke masse vann..

Men lykke til!! Håper du får hjelp for dette! [:)]

Jeg fikk beskjed om at småsteiner er de verste faktisk, for de flytter med på seg og kan rote seg ut av galleblæra i værste fall.
Jeg hadde en stooor stein, så legen min valgte å ikke sende meg videre, for han trodde ikke jeg kom til å ha masse plager med den, men den gang ei, et halvt år etter MÅTTE galleblæra ut! Fikk med meg steinen fra operasjonen og den er faktisk på størrelse med en stor drue![8D]
Har en del plager nå i ettertid også, men opplever ikke annfall lenger, bare vannvittig dotrang til tider! Veldig akutt[&:]

Åh herregud, jeg måtte bla fram denne tråden nå her på morgenen. Jeg våknet med ekstreme smerter i mellomgulvet, bakover i ryggen, og mot høyre side under ribbeinet... Som noen skrev i tråden, det er som å føde med mellomgulvet, og da jeg våknet i natt var det første jeg sjekket, om jeg blødde og hadde en SA uten å vite at jeg er gravid, eller noe sånt...

Men etter å ha googlet litt, og lest blandt annet denne tråden, ser jeg jo hva det mest sansynlig er. Men jeg spyr ikke, har bare sykt vondt i magen og oppe i ryggen også, men liksom inni magen.

Tror nesten jeg dør litt...

ORIGINAL: Krølla82

ORIGINAL: Tone_80

Gallestein e nå drit!! Går sjøl å vente på å få operert vekk galleblæra, e bære ein telefon unna men puppedyre må slutt me puppen først.. [&:][8D] Mine anfall blir ikke trigga av nå som æ klare å kjenn igjæn fra gang te gang.. Nån uka kan æ ha anfall hver dag åsså kan d gå flere uka før d kjæm igjæn [:'(]
Æ har å kasta opp ætter anfall, men d som går igjæn hos mæ ætter anfall e en ufattelig tretthet å utmattelse.. [&o] Å ofte så blir e dårli i magen før og ætter anfall..

Fikk omsider, ætter mange år (dæm trudd æ hadd hals/brystbrann..), Voltaren av legen å smokka oppi (stikkpille [:'(]) ein tvært æ kjenne antydningen å d tar MY av smertan. Du kan jo hør me legen om å få ein resept på d kansje?!? Æ sjer my lysar på livet ætter æ fikk nå som fungere mot smertan, slæpp å gå å gruv for å få anfall heile tia..

Æ bruke å forklar smertan me at d e som å føde me mellomgulve.. Glede mæ så gæli te den skiten e fjerna!!

Jepp, det er akkurat slik jeg føler det også.

Nå har endelig smertene gitt seg helt etter 18 timer. Var verst til å begynne med i natt som var,men har kommet og gått hele dagen,prøvde jeg å spise noe så ble jeg bare verre igjen. Jeg har vært som ei lefse i hele dag, energi nivå på 0 og en støl og øm følelse der smertene satt.Når jeg vokner i morgen er jeg nok helt fin akkurat som ikke noe skulle ha skjedd på søndag.Helt merkelig.

Jepp.. Sånn e d.. Plutseli grusomt vondt å plutseli færdi.. Slitsomt![:'(] Håpe d går bra te legen å at du får kom dæ fort inn på sykehuse!![;)]

Uff! Jeg føler med dere alle sammen!
Og er helt enig, bare jeg synes det gjorde vondere enn å føde!

jeg trudde også at jeg skulle dø den gangen æ fikk mitt første anfall. nå har jeg gått med anfall i flere uker. hver eneste dag. fikk PETIDIN stikkpiller og d e det eneste som roer smertene litt. grusomme smerter er det!!!!

Back
Topp