*LillMi*
Gift med forumet
ORIGINAL: Nurkis
første gangen jeg fikk det, så kastet jeg opp i hvertfall.. men det hjalp ikke så mye..
Hadde så sinnsykt vondt, klarte ikke ligge, sitte, stå eller puste.. Sambo hadde dratt på jobb, så jeg ringte paps som kom og han ringte ambulanse.
De trodde jeg hadde forstoppelse, lå bare og vrei meg i smerte! Kom på sykehuset og fikk smertestillende intravenøst, det hjalp!! En haug med blodprøver, røngten og ul konstanterte gallestein... eller grus faktisk...
Så jeg hadde ikke så mye som andre her, men stein er stein og vondt er det!!
Nå har jeg bare hatt "småanfall" etter det.. da hjelper det å holde seg unna fet mat og drikke masse vann..
Men lykke til!! Håper du får hjelp for dette! [:)]
Jeg fikk beskjed om at småsteiner er de verste faktisk, for de flytter med på seg og kan rote seg ut av galleblæra i værste fall.
Jeg hadde en stooor stein, så legen min valgte å ikke sende meg videre, for han trodde ikke jeg kom til å ha masse plager med den, men den gang ei, et halvt år etter MÅTTE galleblæra ut! Fikk med meg steinen fra operasjonen og den er faktisk på størrelse med en stor drue![8D]
Har en del plager nå i ettertid også, men opplever ikke annfall lenger, bare vannvittig dotrang til tider! Veldig akutt[&:]