Fy farao med fargestifter

Sara

Forumet er livet
VIP
Desemberglede 2015
Januarlykke 2016
Det er visst det nye som man sier "i stedet for det banneordet du vet"

Ifølge 8-9 åringene på loftet.
 
Hahaha. Vi brukte "fy farao" "fy flatland" "fala dusten" " kebab"
 
"Annen i ellevte" (2. november om du vil) er et godt alternativ til f... i helv... ;)
 
Husker på barneskolen fikk vi besøk av en katolsk prest (for å lære om andre i klassen sin måte å tro på) og han sa at han var opplært til å si "fy druen" [emoji23] Han innrømte riktignok at om han falt å slo seg e.l. så banna han...
 
Fytti katta og fy fasan :p
 
Innen han har krøllet tunga rundt fy farao med fargestifter så har jo litt brent over liksom ;-)

Fy druen funker jo ikke. Poenget et jo å kunne endre det til noe som er "lov" når man liksom er litt på vei til noe galt...

Derav fy faaaarao og fy faaaabian etc.

Men fy farao med fargestifter var jo litt søt
 
Haha, hjemme hos oss ble det "bamnet" med alt mulig, er mer måten man sier det på enn ordene man sier, på godt og hardt nordnorsk. Ble mye mat, typisk var kjøttkake i brunsaus, for eksempel. [emoji23]
Mannen min hadde aldri hørt før så han syns det er litt sært :p
 
Banneord vil barna lære seg uansett. Så jeg ser ikke poenget i å pakke det inn...
 
Banneord vil barna lære seg uansett. Så jeg ser ikke poenget i å pakke det inn...
Det var ungene som pakket inn. Jeg satt i etasjen under og overhørte dem.
 
Her banner vi sjeldent, men skjer det så skjer det, pakker det ikke inn og legger heller aldri vekt på at det er fy å si, 9 åringen har sakt f-ordet 2 ganger i hele sitt liv. Overbevist om at det hadde vært mer om vi hadde gjort det til fyfy å si det.
 
Fy farao sa vi også :) Og sallikatten, hellsikken og fagerten.
 
Her banner vi sjeldent, men skjer det så skjer det, pakker det ikke inn og legger heller aldri vekt på at det er fy å si, 9 åringen har sakt f-ordet 2 ganger i hele sitt liv. Overbevist om at det hadde vært mer om vi hadde gjort det til fyfy å si det.
Tja, kanskje for noen. Men jeg har så og si aldri bannet og tror det er fordi jeg aldri hørte banning og stygt, negativt snakk hjemme :)
 
"Salla/sallan" og "fatosten" var gjengangere hjemme hos oss :) I ungdom skolealder var "ludolf" et banneord (etter den beryktede Ludolfgjengen som herjet på hjemstedet mitt :p ).
 
Tja, kanskje for noen. Men jeg har så og si aldri bannet og tror det er fordi jeg aldri hørte banning og stygt, negativt snakk hjemme :)

Kjent sak at ting som er fydy ofte blir brukt av barn så jeg har ingen tro på å pakke inn ting[emoji5]
 
La til meg vanen med å si bananer av alle ting når jeg jobbet i bhg for noen år tilbake. Eller fytti katta har vært en slager.
 
Kjent sak at ting som er fydy ofte blir brukt av barn så jeg har ingen tro på å pakke inn ting[emoji5]
Nja, ingen her hjemme banner, og det gjør ikke ungene heller.

Eldste på 8 er derimot helt forskrekket over at andre sier disse ordene [emoji13]
Det er nemlig ikke greit synes han [emoji6]

Og vi har i grunnen ikke snakket så mye om at det er stygt å si. Det har han bestemt seg for selv.

Yngste på 5 derimot drev og testet ut i vår, for hun hørte det i bhg. Hun trodde det var "fy faren" de sa, som i "far", så hun skjønte ikke hvorfor storebror reagerte på det [emoji23]

Så generelt:
Jeg har hatt bannende 2-åringer på jobb jeg, må si at det er lite sjarmerende, og jeg lurer på hvordan språket er hjemme...
Jeg synes nemlig det er lite sjarmerende med voksne som banner i enhver setning også, det må da være mulig å droppe å banne når man snakker vanlig med andre folk foran andres barn [emoji13]

Og jeg har vokst opp med pappa som bannet mye, men enda så synes jeg i voksen alder at det er unødvendig.
Aldri hatt behov for å banne i grunnen, finnes andre måter å få ut aggresjon/sinne/fortvilelse på.
 
Back
Topp