Funnet babynavn?

Syns det e kjempe vanskelig selv :-D
Vi skal ikke vite kjønn så vi tenke på begge kjønn :-)
Men vi, iallfall eg liker Ingrid på jente. Mannen liker det også :-) men han svarer aldri helt når eg foreslår navn. . Trur han syns det e litt tidlig men snart skal vi sette oss ned med begge kjønn. Etter oul :-)
Men på Gutt da som e litt vanskeligere.. eg liker Audun og mannen Martinius (etter oldefaren sin) men eg vet ikke helt... Kristian ligger vi begge..men blir vel å gruble litt til :-) må passe litt kanskje sammen med Signe-Kristine som jenta vår heter :-)
Heldigvis liitt tid å tenke på :-D tihi

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app
Synes nå Kristian martinius var fint...

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Guttenavn er 90 % sikkert.
Jentenavn er meget uvisst enda :)

Sent from my C6903 using BV Forum mobile app

Sist lagde vi hver vår liste, og endte opp med de to eneste navnene vi hadde likt! :) blir vel sånn nå og, selv om jeg har et kjempehøyt ønske om å kalle opp etter min farmor om vi får jente.. Det er ikke mannen enig i :( enda iallefall :P

Veldig fine navn alle fire du kom med :) av erfaring vet jeg at navnet blir det fineste man vet, selvom det ikke var favoritt i starten ! Nicholas(som min eldste heter) var bare et "kompromiss", det eneste navnet vi begge likte, jeg hata hans favoritter og han forkasta mine.. Nå finner jeg ikke et finere guttenavn.,! Og han kunne ikke hete noe annet :) tror navn har alt med assosiasjonene å gjøre. :p er jo ganske bra gjort også å finne et navn begge elsker i den uendelige navne-jungelen der ute, så synes det egentlig er fascinerende at folk blir enige i det hele tatt :p

To gutteklumper født 08&13 og lilleklump termin 01.12.14 ❤️

Synes nå Kristian martinius var fint...

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app
Stilig navn, Martinius! :)

To gutteklumper født 08&13 og lilleklump termin 01.12.14 ❤️

Her vil ikke mannen snakke om navn på noen måneder i hvertfall har han sagt :-(

Sent from my Nexus 5 using BV Forum mobile app

Dobbeltnavn er greit. Jeg har det men har opp igjennom vært veldig dårlig til å bruke begge navnene da begge er veldig lange. Så "tips" kan jo være å finne dobblenavn som går godt sammen så de bruker det:)

Leo: andre?
Leah Sofie ?

Samboeren har en ex som heter Sofie, så det er nok ganske uaktuelt :p
Men Leo Andre har jeg faktisk tenkt litt på :)

Sent from my GT-I9305 using BV Forum mobile app

Vi har vært totalt uenige, men kom utrolig nok frem til et guttenavn vi begge elsker. Jentenavn er det verre med, får vel tilsendt navn fra folkeregisteret til slutt :p

Sent from my iPhone using BV Forum

Stemmer det at det er ei hente i magen som ultralyden viste blir det Vilde her:) Blir det en gutt til har kiddo bestemt at lillebror skal hete Fillip:)

Sent from my SM-G900F using BV Forum mobile app

hmm.. guttenavnet er klart.. jentenavn har vi ikkje tenkt så mye på.. men kjøpte cola i går, og der stod det Mathilde, så tror det blir jentenavnet eg går for :P hehe

Dere som skal ha to navn, vil dere bruke begge i hverdagen?

Jeg har selv to navn, men de er begge lange så det er kun fornavnet som har blitt brukt. Og det Føles unaturlig for meg å bruke begge. Mange av mine kjente vet nesten ikke at jeg har to navn. Så mitt tips er at om dere vil ha doble navn så velg noe som går godt sammen og bruk det i hverdagen! Ellers vil det bli glemt! ☺️

Jeg har selv to navn, men de er begge lange så det er kun fornavnet som har blitt brukt. Og det Føles unaturlig for meg å bruke begge. Mange av mine kjente vet nesten ikke at jeg har to navn. Så mitt tips er at om dere vil ha doble navn så velg noe som går godt sammen og bruk det i hverdagen! Ellers vil det bli glemt! ☺️

Helt enig, jeg også hadde to navn, kun det ene ble brukt. Og det var super pinlig med opprop på skolen etc. Når alle navn ble brukt, jeg gruet meg så fælt når jeg visste at mitt hele navn skulle ropes opp i en forsamling. Ikke fordi det var stygt, men fordi det ikke var blitt brukt vente jeg meg aldri til det:(, så ved første anledning jeg hadde når jeg ble 18 fjernet jeg det!

Helt enig, jeg også hadde to navn, kun det ene ble brukt. Og det var super pinlig med opprop på skolen etc. Når alle navn ble brukt, jeg gruet meg så fælt når jeg visste at mitt hele navn skulle ropes opp i en forsamling. Ikke fordi det var stygt, men fordi det ikke var blitt brukt vente jeg meg aldri til det:(, så ved første anledning jeg hadde når jeg ble 18 fjernet jeg det!

Kjenner meg veldig igjen ! Og lærere uttalte detselvfølgelig alltid feil!! Jeg har enda mitt for det er veldig greit å bruke i utlandet da fornavnet mitt ikke kan uttales i andre land :P

Funnet ut at samboer (som inntil nå ikke har villet snakke om navn) heldigvis liker flere av navnene jeg liker :) jeg nevnte ca. 10 navn fordelt likt på jentenavn og guttenavn, og han likte flere av dem svært godt. Så da blir det nok et av dem :D Kanskje jeg sier hvilke navn vi tenker på på skjult forum etterhvert :)

Her er dobbeltnavnet mitt HELE fornavnet, så at folk kutter ut deler av navnet mitt både irriterer og sårer meg. Pluss at trøndersk er en håpløs dialekt..

Liker Sakarias så godt, men på trøndersk blir det jo Sakkariass.. Æsj :(

Jeg vet ikke. Vi har ikke begynt å snakke om navn enda. Venter iaff til tidlig UL.

Jentenavn vet jeg fra sist at er vanskelig, men de vi likte begge var:
Elise, Sofia, Anna, Helene, Kjersti, Dina, Miriam.
Jeg liker Marie, Sigrid og Irlin

Guttenavn var enklere:
- Jacob
- Jonathan
- Joakim
- Daniel( heter sønnen vår)

Jeg liker Håvard, Charlie og Sigurd

1. Mann skal bli storebror

Back
Topp