Funnet babynavn?

Mami15

Englemamma 14 <3, jentemamma15 <3
Oktoberskattene 2015
Har selvfølgelig allerede begynt å tenke på jente og guttenavn. syns det er kjempevankelig å finne fine, men spesielle navn. Hvilke navn liker dere :)?

Syns det e kjempe vanskelig selv :-D
Vi skal ikke vite kjønn så vi tenke på begge kjønn :-)
Men vi, iallfall eg liker Ingrid på jente. Mannen liker det også :-) men han svarer aldri helt når eg foreslår navn. . Trur han syns det e litt tidlig men snart skal vi sette oss ned med begge kjønn. Etter oul :-)
Men på Gutt da som e litt vanskeligere.. eg liker Audun og mannen Martinius (etter oldefaren sin) men eg vet ikke helt... Kristian ligger vi begge..men blir vel å gruble litt til :-) må passe litt kanskje sammen med Signe-Kristine som jenta vår heter :-)
Heldigvis liitt tid å tenke på :-D tihi

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Viss det blir gutt, får han navnet etter en fotballspiller (som vi er fan av og som har et nydelig navn). Viss det blir jente, blir det et fransk navn (som førstejenta). Kjip og sier ikke mer enn det ;)

For oss er det viktig med internasjonale navn, som kan uttales ganske likt på norsk og engelsk :)

Jeg har bestemt han skal hete Ville :)

Andre guttenavn jeg liker er Ulrik, Theodor, Sophus, Edvard, Vilhelm, Vilfred, Albin og selvfølgelig Nicholas og Melvin(som gutta her heter).

Jentenavn som har stått på min liste og eller som jeg synes er fine er Tomine, Villemo, Saga, Ronja, Madicken, Annika, Mathea, Hermine og Hedvig. :) hadde det bodd en jente i magen så hadde det stått mellom Tomine og Villemo :p

To gutteklumper født 08&13 og lilleklump termin 01.12.14 ❤️

Syns det e kjempe vanskelig selv :-D
Vi skal ikke vite kjønn så vi tenke på begge kjønn :)
Men vi, iallfall eg liker Ingrid på jente. Mannen liker det også :) men han svarer aldri helt når eg foreslår navn. . Trur han syns det e litt tidlig men snart skal vi sette oss ned med begge kjønn. Etter oul :)
Men på Gutt da som e litt vanskeligere.. eg liker Audun og mannen Martinius (etter oldefaren sin) men eg vet ikke helt... Kristian ligger vi begge..men blir vel å gruble litt til :) må passe litt kanskje sammen med Signe-Kristine som jenta vår heter :)
Heldigvis liitt tid å tenke på :-D tihi

Ååj så spennende å ikke vite kjønn!! Tror ikke jeg hadde klart det! Jeg er veldig klar for å vite kjønnet!
Audun og Martinius var kjempefine navn! Vi har ikke så mange fine oppkallingsnavn i familien som ikke er brukt eller som begge liker! Min farfar her Marselius, men det liker ikke mannen min, Jeg sliter mest med Guttenavnet.
Kjenner veldig godt igjen menn som ikke er interessert i å snakke om navn! Er til å bli gal av innimellom. Min mann ønsker veldig rare og spesielle navn som Hauk ect!

Jeg har bestemt han skal hete Ville :)

Andre guttenavn jeg liker er Ulrik, Theodor, Sophus, Edvard, Vilhelm, Vilfred, Albin og selvfølgelig Nicholas og Melvin(som gutta her heter).

Jentenavn som har stått på min liste og eller som jeg synes er fine er Tomine, Villemo, Saga, Ronja, Madicken, Annika, Mathea, Hermine og Hedvig. :) hadde det bodd en jente i magen så hadde det stått mellom Tomine og Villemo :p

To gutteklumper født 08&13 og lilleklump termin 01.12.14 ❤️[/quot

Ville var fint, får jeg jente skal hun hete Vilje eller Mathilde.
Guttenavn er vanskelig, jeg liker Emrik. Men mannen min liker selvfølgelig ikke det. Edvard het hans morfar men vet ikke helt om jeg liker det så godt. Vi har begge veldig norske navn så føler litt for å gå i Norsk retning!
Vi liker Trym og Ask.

Ååj så spennende å ikke vite kjønn!! Tror ikke jeg hadde klart det! Jeg er veldig klar for å vite kjønnet!
Audun og Martinius var kjempefine navn! Vi har ikke så mange fine oppkallingsnavn i familien som ikke er brukt eller som begge liker! Min farfar her Marselius, men det liker ikke mannen min, Jeg sliter mest med Guttenavnet.
Kjenner veldig godt igjen menn som ikke er interessert i å snakke om navn! Er til å bli gal av innimellom. Min mann ønsker veldig rare og spesielle navn som Hauk ect!
Ja vi fikk vite sist så nå vil vi prøve det å ikke vite :-P hehe men mannen har lyst å ja men nei min tur å bestemme :-P haha
Marselius var fint :-)
Ja liker Martinius men ja vet ikke.. føler det er litt "søtt" til voksen mann?..selv om dette var veldig vanlig på 1880 tallet :-)
Ellers er det ikke sååå mange oppkallelse navn på guttesida :-P jenta vår fikk et fra hver side så måå ikke kalle opp denne gangen ;-)
Lykke til med navnejakta :-) får håpe mannfolka blir med etterhvert :-P

Her godkjenner ikke mannen gode forslag, og kommer heller ikke med forslag selv. Blir gal! Men har sagt at visst han ikke foreslår noe selv blir det opp til meg. :)
Uff ja det der er jo til å bli gal av! Skru av pc og tv.. finn penn og ark si han må skrive ned navn han liker :-D det trur eg eg må snart :-P

Finner ingen jeg har lyst på:(
Kjempe frustrerende!

Tror vi er mange som føler det! Jeg finner endel jeg liker, men syns det er veldig vanskelig å si DET blir det! Er så redd for å angre! Jeg har aldri vært fornøyd med mine flreldres navnevalg på meg så er opptatt av at barnet skal kunne leve med navnet sitt, samtidig som vi skal like det!

Ja vi fikk vite sist så nå vil vi prøve det å ikke vite :p hehe men mannen har lyst å ja men nei min tur å bestemme :p haha
Marselius var fint :)
Ja liker Martinius men ja vet ikke.. føler det er litt "søtt" til voksen mann?..selv om dette var veldig vanlig på 1880 tallet :)
Ellers er det ikke sååå mange oppkallelse navn på guttesida :p jenta vår fikk et fra hver side så måå ikke kalle opp denne gangen ;-)
Lykke til med navnejakta :) får håpe mannfolka blir med etterhvert :p

Ja er enig i det og tror nok ikke det blir Marselius. Eller oppkallingsnavn !
Kanskje vi ikke vil vite kjønnet om det blir et barn nr 2 i fremtiden, det må jo være veldig spennende å ikke vite :)!!

Ja er enig i det og tror nok ikke det blir Marselius. Eller oppkallingsnavn !
Kanskje vi ikke vil vite kjønnet om det blir et barn nr 2 i fremtiden, det må jo være veldig spennende å ikke vite :)!!
Ja regner med denne er den siste og da e det gøy å ha prøvd begge deler ;-)

Vi har bestemt at vi skal ha dobbeltnavn uansett om det blir gutt eller jente. Vi har ikke bestemt oss for navn enda, men har snakket litt om det.

Av jentenavn liker vi begge Leah veldig godt :)

Av guttenavn vi begge liker har vi kommet frem til Leo, men er nesten ingenting som passer til Leo:/

Sent from my GT-I9305 using BV Forum mobile app

Ja det skjønner jeg! Dette er min første så derfor MÅ jeg vite :P
Ja veldig greit å vite også ;-) selv om vi har kjøpt utstyr som passer begge kjønn ;-) og de minste str er og for begge kjønn så har alt denne gangen :-) og så fikk vi mye rosa og :-P

Jentenavn her blir Aurelia eller Freya Aurelia tror vi.
Guttenavn har vi enda ikkje kommet opp med. :/

Vi har bestemt at vi skal ha dobbeltnavn uansett om det blir gutt eller jente. Vi har ikke bestemt oss for navn enda, men har snakket litt om det.

Av jentenavn liker vi begge Leah veldig godt :)

Av guttenavn vi begge liker har vi kommet frem til Leo, men er nesten ingenting som passer til Leo:/

Sent from my GT-I9305 using BV Forum mobile app

Dobbeltnavn er greit. Jeg har det men har opp igjennom vært veldig dårlig til å bruke begge navnene da begge er veldig lange. Så "tips" kan jo være å finne dobblenavn som går godt sammen så de bruker det:)

Leo: andre?
Leah Sofie ?

Jentenavn her blir Aurelia eller Freya Aurelia tror vi.
Guttenavn har vi enda ikkje kommet opp med. :/

Aurelia var kjempe fint! Har ikke hørt det navnet før, men likte det veldig godt!!

Back
Topp