Funn av mutert svineinfluensavirus *link*

Sicily

Forumet er livet
http://www.nettavisen.no/nyheter/article2762323.ece

Hmmm... Og hvilket av de da to virusene er det vaksina er "brygget på" tro?

Det var så rart skrevet. Men sånn som jeg forstår så har dette viruset vært helt siden begynnelsen..? Noen får dette, mens andre får det andre?? Noen blir angrepet hardere på en måte? Dette ble rotete forklart.. [8|]

Hva er det med SI som IKKE er rotete??? [8D][;)] "De har ikke funnet spor av det andre i ettertid". Men HVIS de finner det, da, ja da er det TO virus ute og går. Hvis jeg forstår det riktig..

ORIGINAL: Grete71

Den er ikke brygget på enten eller. Vaksina fungerer på begge variantene.

ORIGINAL: Chelsea.

Slik har ikke jeg forstått det. Også derfor det kommer nye vaksiner for den vanlige sesonginfluensaen hvert år... Fordi den muterer... Derfor vi må ta ny vaksine hvert år... [8|]

Sesonginfluensaen er vel helt ulike virus hvert år, og derfor må man gjentatt vaksineres.
Den mutasjonen som er funnet nå er visst ikke så forskjellig fra utgangspunktet at vaksine effekten uteblir.

Slik har ikke jeg forstått det. Også derfor det kommer nye vaksiner for den vanlige sesonginfluensaen hvert år... Fordi den muterer... Derfor vi må ta ny vaksine hvert år... [8|]

Det er forskjell på nye virus og muterte virus. Så både tamiflu å vaksinen fungerer på dette muterte viruset.

Det er forskjell på nye virus og muterte virus. Så både tamiflu å vaksinen fungerer på dette muterte viruset.

FHI ANTAR at vaksinen funker

Hva er det med SI som IKKE er rotete???
[8D][;)] "De har ikke funnet spor av det andre i ettertid". Men HVIS de finner det, da, ja da er det TO virus ute og går. Hvis jeg forstår det riktig..

Hehe, sant[8D] Kjenner jeg er lei heile greia! Men er fortsatt bestemt på å ikke vaksinere meg.. Uansett hvor redd og bekymret jeg blir, så er det alltid det alternativet jeg ender opp med... Hvor lurt det er får vi se med tiden...

Dette er ingen nyhet, det er bare norske aviser som driver sensasjonsresirkulering (gammelt stoff i ny innpakning for å skape overskrifter) nok en gang.
Disse mutasjonene er funnet isolert i stort sett alle landene helt siden begynnelsen av H1N1-pandemien startet, 36 i Nederland, 34 i Ukrania osv. Fellesnevner for dem er at de mangler smittsomheten til den originale H1N1-stammen og er derfor (foreløpig) ute av stand til å spre seg i noe epidemisk format.

Vaksinen og Tamiflu fungerer mot disse muterte isolerte virusene også, så skulle det skje at den versjonen muterer seg slik at den også blir smittedyktig i stor skal så vil man trolig ikke
måtte lage en ny vaksine av den grunn, mutasjonen er for liten til det, de har samme reseptor på RNA-stringen sin som immunforsvaret bruker til gjenkjenning og bekjempelse.

Den muterte variasjonen er farligere ja, og dødeligere, men som sagt, den er lite smittedyktig.

Back
Topp