Fulltidsstudent og gravid

Noelialita

Gift med forumet
Tilgangsansvarlig
Desemberskatter 2016
Maiblomstene 2020
Junilykke 2020 ♡
Julilykke 2023
Marsmagi 2025
Hei! Jeg går nå tredje året på videregående skole, og er gravid i tredje trimester. (34+4) Kjenner veldig på meg selv nå at det blir veldig mye til tider med masse innleveringer av både stiler og rapporter, fagsamtaler, prosjekter og prøver... I tillegg til dette så er det vanlig undervisning i fag med lekser osv.

Det er veldig liten tid til å slappe av da skoledagen er hver dag fra 8:05-15:05, og jeg svømmer nesten hver mandag, onsdag og fredag fra ca.18:30-20:30. Jeg prøver også å holde meg sosial med både sambo, familie og venner slik at jeg ikke blir ensom. Merker det veldig på motivasjonen at jeg sover mye dårlig, og at jeg er vond i kroppen. Finner ikke roen til å sette meg ned for å begynne å jobbe..

Jeg lurte litt på om det er noen som er i samme situasjon eller som har vært i samme situasjon som kan komme med gode råd, eller forklare litt hvordan de gjorde det/ gjør det :-) Jeg prøver å være positiv, og ligger for øyeblikket godt ann i de fleste fagene. Men jeg skulle gjerne hørt noen oppmuntrende ord for å få opp motivasjonen igjen til å klare å bestå :-)

Er ikke i samme situasjon men kanskje prøve å ikke ha så mye på tapetet, gjør det du må ifht skolen, la venner komme til deg, godt du holder deg i form med svømming, men om du føler du ikke strekker til - trappe litt ned på det, prioriter det du føler er viktigst og som du og kroppen din orker:-).

Hadde selv bekkenløsning i begge mine svangerskap - verst i det andre, og siden mannen min gikk arbeidsledig da følte jeg at jeg måtte ta det jeg kunne av ekstravakter, og ikke hadde råd til å sykemelde meg til tross for at bekkenet verket og kroppen skrantet. Sykemeldte meg til slutt da sjefen ikke lenger kunne tilrettelegge for meg, men frem til da prøvde jeg å gjøre kun det jeg følte jeg måtte - det vil si jobb, følge opp eldstemann og sove/spise. Var utrolig usosial fordi jeg ikke orket så mye, men ga beskjed til venner at hvis de ville kunne de gjerne stikke innom en tur:-). De brydde seg ikke om jeg lå henslengt på sofaen med bena på bordet:-P

Er ikke i samme situasjon men kanskje prøve å ikke ha så mye på tapetet, gjør det du må ifht skolen, la venner komme til deg, godt du holder deg i form med svømming, men om du føler du ikke strekker til - trappe litt ned på det, prioriter det du føler er viktigst og som du og kroppen din orker:).

Hadde selv bekkenløsning i begge mine svangerskap - verst i det andre, og siden mannen min gikk arbeidsledig da følte jeg at jeg måtte ta det jeg kunne av ekstravakter, og ikke hadde råd til å sykemelde meg til tross for at bekkenet verket og kroppen skrantet. Sykemeldte meg til slutt da sjefen ikke lenger kunne tilrettelegge for meg, men frem til da prøvde jeg å gjøre kun det jeg følte jeg måtte - det vil si jobb, følge opp eldstemann og sove/spise. Var utrolig usosial fordi jeg ikke orket så mye, men ga beskjed til venner at hvis de ville kunne de gjerne stikke innom en tur:). De brydde seg ikke om jeg lå henslengt på sofaen med bena på bordet:p
Tusen takk for svar :-) Jeg har fått et møte med skolen imorgen som jeg skal på for tilrettelegging slik at det blir best mulig for skolen og meg selv slik at jeg kan bestå :-) Håper det hjelper, og at jeg kanskje får mer tid til meg selv. Har også en deltidsstilling ved siden av som jeg er 100% sykemeldt fra, så var litt ekstra energi å hente der, men kjenner det ikke er nok alltid. Svømmingen ønsker jeg heller ikke å kutte ned på da den er et friluftssted som gjerne gir meg litt ny motivasjon og friske tanker :-)

Back
Topp