Fulltidsjobb og student

Bkno6407362

Blir kjent med forumet
Lurer på en ting ang støtte fra lånekassen. Jeg er student, samtidig som jeg jobber 100%. Har en årsinntekt på ca 400 000. Men lånekassen har d jo sånn at man kan få foreldrestipend selv om man jobber ved siden av. Noen som har opplevd denne situasjonen? Veldig greit med ekstra penger om man har krav på det. Er jo så mange smutthull.

Har ikke opplevd enda selv, siden jeg er førstegangs, men jeg er også student + at jeg jobber deltid. Siden lånekassen og NAV ikke har noe med hverandre å gjøre, så kan vi få penger fra begge parter :)
Skal selv søke om foreldrepenger fra NAV, og søke om foreldrestipend fra lånekassen :)

Tror nok du har alt for høy inntekt. Du kan sjekke selv på Lånekassen.no, der ligger det en kalkulator du kan bruke :)

Dere kan få fra begge plasser hvis dere skal egentlig fortsette studiene i august :)

Tror nok du har alt for høy inntekt. Du kan sjekke selv på Lånekassen.no, der ligger det en kalkulator du kan bruke :)

Jeg tror ikke det blir prøvd mot egen inntekt, men mot ektefelle/samboers. Dersom han har inntekt over 385000 (eller noe i den duren), så får man lavere forsørgerstipend. De 9700 får man uansett (vanlig lån og stipend), men man kan få nesten 12000 dersom mannen ikke har for høy inntekt.

Jeg tror ikke det blir prøvd mot egen inntekt, men mot ektefelle/samboers. Dersom han har inntekt over 385000 (eller noe i den duren), så får man lavere forsørgerstipend. De 9700 får man uansett (vanlig lån og stipend), men man kan få nesten 12000 dersom mannen ikke har for høy inntekt.

Jeg hadde fødselspenger fra lånekassen sist og de ble redusert etter min inntekt ;)

Jeg hadde fødselspenger fra lånekassen sist og de ble redusert etter min inntekt ;)

Her er det som står på Lånekassen sine sider iallefall:

"I perioder der du mottar foreldrestipend, blir ikke stipendet behovsprøvd mot din egen inntekt eller formue."

Her er det som står på Lånekassen sine sider iallefall: