Fullpumping - erfaring?

LykkemammatilT

Glad i forumet
Februarlykke 2015
Jenten vår er ikke så effektiv på puppen og får dermed ikke i seg nok melk. Det virker ihvertfall ikke sånn for hun klarer ikke helt å roe seg etter mat, sover lite og leter etter pupp igjen etter kort tid. Og etter kun 5min amming vil hun ikke mer.

Har vurdert å starte med tillegg, eller dvs har allerede gitt henne en flaske med tillegg idag. Men samtidig føler jeg det blir feil å ikke gi henne morsmelk når jeg har.
Så derfor, fullpumping. Noen som har erfaring og tips? Hvor ofte kan man pumpe seg o.l?

Delpumping er ikke så aktuelt for jeg vil helst ha kontroll på hvor mye hun får i seg så jeg vet at hun får nok:)

Jenten vår er ikke så effektiv på puppen og får dermed ikke i seg nok melk. Det virker ihvertfall ikke sånn for hun klarer ikke helt å roe seg etter mat, sover lite og leter etter pupp igjen etter kort tid. Og etter kun 5min amming vil hun ikke mer.

Har vurdert å starte med tillegg, eller dvs har allerede gitt henne en flaske med tillegg idag. Men samtidig føler jeg det blir feil å ikke gi henne morsmelk når jeg har.
Så derfor, fullpumping. Noen som har erfaring og tips? Hvor ofte kan man pumpe seg o.l?

Delpumping er ikke så aktuelt for jeg vil helst ha kontroll på hvor mye hun får i seg så jeg vet at hun får nok:)
Kanskje du kan bruke vekt istedenfor, for å finne ut hvor mye babyen spiser? Vei deg mens du holder babyen før og etter og trekk fra vekt i gram før så har du ca mengde i ml. vekten viser i kg, dermed flytter du komma tre plasser bakover for å få gram.

De spiser raskere etter hvert. Her er vi også nede i ca fem min. På økedager spises det ofte..

Da må du pumpe hver tredje time, minst!
Masse arbeid med pumping, vasking og koking.
Gi heller pupp om du kan. Frekvensen på spisinga går seg til etterhvert. Bare vær tålmodig.
Om du begynner på flaskekjøret kommer du til å angre, tro du meg! Pupp er absolutt mest lettvindt når produksjonen og etterspørselen, samt teknikken hos den lille går seg til.

Jeg ammer. Begynt å pumpe et bryst ca en gang for dagen når den lille vil ha mat. Pga sårt bryst og at det skal få litt hvile. Men styr å vaske og holde det rent hver gang man skal bruke det..

Med førstemann fullpumpa jeg i to mnd for han ville ikke ta puppen. Mye jobb pumpa hver tredje time og fikk masse melk, så han tok til slutt puppen. Var vel værdt det, pumpingen hjelper deg med å få tømt puppen også i gang melkeproduksjonen. :)

Back
Topp