Fullmåne, et kjerringråd

Marihøns

Mai <3
♡ Maibarna ♡
Desemberskatter 2016
jeg har fått høre av flere av mine kunder at flere av dem hadde termin da og da, men de fødte på en dag med fullmåne. Jeg har min termin den 31.mai, og må bare si før jeg fortsetter at jeg ikke setter så stor lit til slike kjerringråd, men litt morro :-) ja, fullmåne i mai er den 18, så vi får se om noen av dere som kanskje går over tiden eller har sent i mnd om meg hvis knøttet føler for å se månen ;-)

Eller er det noen her som har født uventet på en dag med fullmåne?

da håper jeg på 4 mai:)

Kanskje hun kommer på termin da, 4 mai :p

Tror ikke på sånt jeg da. Med Storebror var det fullmåne rett rundt termindato da også, og han kom allikevel 5 dager på overtid. Hehe :)

Det er fullmåne 4. mai og 2. juni (rundt terminen din) nå i 2015. Tror du har lest når det er nymåne :)

Haha, ja der kan godt tenkes :-P

Hadde jeg født den 4, så ville det vêr på min lillesøsters bursdag, 2 juni er litt nærmere da ;-)

Månen klarer å flytte alt annet vann på jorda, så det er egentlig ikke så mye hokuspokus rundt det. Tyngdekraften er jo ikke tull ;) De sier veldig mange fødestuer er fulle på dager med fullmåne. Men det vil selvfølgelig ikke skje for alle... ;)

Mange jordmødre som sier det er flere fødende når det er fullmåne, så det er jo ikke usannsynlig at det er noe i det. Her er termin 3.mai, så kanskje det blir dagen etter da :)

Jeg har også hørt det :)
Er nok noe i det når de merker det på føden :D

På meg hadde det ingen betydning.

Sniker fra oktober, jeg fødte 8.okt når det var fullmåne Hadde termin 11. og det sa bare "pang" på fødeavdelingen, kom kjempemange barn den kvelden og neste dag Jordmora sa det hadde vært rolig dagene før, så de gikk bare å ventet på dette. Så jeg er overbevist

Jeg hadde termin 30.desember med min første, men fødte to dager før, den dagen det var fullmåne:) Om det har noen sammenheng vites ikke. Denne gangen har jeg termin 8.mai, blir det spennende å se om fødselen starter 4.

Min mor som jobber på føden sier at det er natten før og natten etter som det alltid er "verst".. Er visst helt Texas til tider rundt fullmånen o_O

Jeg hadde termin 29.juli med førstemann, men fødselen startet natt til 3.august. Den natten var det faktisk fullmåne. Husket jeg sto å så på den mens jeg ringte føden ;p Jeg er nesten derfor overbevist om at nr. 2 kommer 2.juni, fem dager over denne gangen også.. da terminen er 28.mai ;)

Har termin 20 mai, men blir satt igang 6 mai om det ikkje har skjedd noko før den tid... Veldig greitt om den startar av seg sjølv den 4 :)

Morsomt å komme over! Jeg fødte 2 uker før termin sist (2012), rett før midnatt 2 juli, og det var fullmåne 3 juli. Var ingen grunn til at han skulle komme da, og jeg lå på en tvstue til han kom ut for fødeavdelinga var full :-D

Det er fullmåne 4. mai og 2. juni (rundt terminen din) nå i 2015. Tror du har lest når det er nymåne :)
Kanskje jeg føder akkurat på termindagen da?
4. mai. :-)

Back
Topp