Fulle fødestuer på st olavs..?

Pinnedyr

Betatt av forumet
Noen som har erfaringer med å føde på st olavs etter at Orkdal fødestue ble lagt ned?
Jeg hører at mange sier de ble presset til å dra hjem timer etter fødsel pga at det er fullt på sykehuset, å at man må stå i kø for å få seg fødestue......

Hei! Har nylig født på st. Olavs. Og har bare positive erfaringer. Jeg var innom ikke bare 1, men 3 ganger. Først pga rier som ikke førte noen vei, så for sjekk pga vannavgang og til slutt for igangsetting. Alle gangene ble jeg møtt av trivelige og flinke folk. Var overrasket over hvor rolig det var der. De hadde god tid og lyttet til det jeg sa.
Sist fødte jeg på orkanger, av eget valg selv om jeg bodde i trheim da fødeavdelingen var ganske ny og hadde rykte på seg for å være travel og hektisk. Mitt råd.. Ikke ofre det en tanke. Du får plass og de er flinke :)

Hei! Sniker fra februar. Fødte på St. Olavs, da vi var der var det i alle fall ganske rolig - vi lå fem-seks timer på fødestua, og så 2,5 døgn på barselhotellet. Hadde ikke noe inntrykk av at det var for fullt eller travelt, de ansatte hadde god tid til oss :-)

Jeg fødte nylig på st.Olavs og har samme erfaringer som de over :) var inne for sjekk pga lite liv i uke 36 og ble veldig godt mottatt da også :)

Fødte på St.Olavs nå i mai, og har bare positive erfaringer. Fikk ligge lenger enn vanlig på fødestua, og fikk til og med tilbudet om å være en natt lenger på barselhotellet pga vansker med amming, så fikk ikke noe inntrykk av at det var fullt og travelt nei

Så godt å høre om positive opplevelser å :D

Fødte der for 1mnd siden, var rolig når jeg kom (kom inn en og en halv dag før jeg fødte pga rier og lang vei) var på skjekk to ganger tror jeg..de hadde alltid til til en skjekk.. kjempehyggelige folk og ikke travelt! da jeg fødte lå jeg i 9t.. etter det lå jeg drøyt 1t på rommet dør de spurte om jeg ville dra til barselhotellet da jeg var veldig oppegående og de kunne trengt rommet - begynte å bli fult der da - men jeg fikk selv velge om jeg ville dra over til hotellet!

Jeg har født på St Olavs to ganger, påsken for 2 år siden og nå i mai. Null stress og bare positive opplevelser begge ganger. Den samme jordmora satt inne hos oss stort sett hele tiden, og hadde ikke inntrykk av at det var travelt (selv om det kanskje var det). Første gang var vi på barselhotellet i 3 netter, den siste gangen var vi 2 netter på barselavdelingen. Sist gang dro vi hjem på eget initiativ og kunne fått være lenger hvis vi ville. Tommel opp for veldig bra sykehus og trivelige ansatte!! :)

Fødte i januar, var fullt men fikk ikke inntrykk av at det var noe stress..lå noen timer på fødestuen til det ble ledig rom på barsel, lå der i 5 netter å har bare positivt å si om de ansatte:)
Så ikke bekymre deg, vil tro du får en fin opplevelse av oppholdet:)

Lykke til:)

Jeg lå der i begynnelsen av mai og da var det masse fødsler, men jeg hadde en utelukkende god opplevelse og følte meg veldig godt ivaretatt av alle som jobba der. Det går nok kjempe fint!

Back
Topp