Fullamming

Cathrine76

Forumet er livet
Er det mange som fullammer fremdeles? Her i huset går det bare i mm og hun er 8080gr så tror det er fløte inni dei[:D]- er jo store nok så rommer nok litt melk inni der[:'(][8D]håper dei krymer litt når eg slutter å amme *lovåhåpe*[;)]
Føler det er så mange som gir grøt og middag[:)]Nathalie er helt uttafor stakkar hehe[;)]

her er det bare mme[:)]

Jeg har bare fullamma, men i går sa hs at jeg skulle bare begynne å gi henne grøt og middag.
Så nå har hun fått grøt 2 dager på rad. Sover ikke noe bedre av den grunnen som så mange sier.
Hun har jo smakt litt frukt å sånt tidligere men ikke noe fast hver dag liksom...

ORIGINAL: shiby

her er det bare mme[:)]

Dei på gruppa mi på helsestasjonen som bare ga mme fikk beskjed om at dei skulle begynne med grøt fra 4 mnd[:)] 

Jeg fullammer Leon fortsatt! [:)] (eller dvs jeg pumper når jeg er på skolen og Mannen gir fryst/utpumpa melk.) Han har fått ferdigblandet NAN to-tre ganger når det ikke har vært mer melk i fryser`n. Ellers har han fått smake på alt mulig rart da... Agurk, gulrot, paprika, eple, banan, plomme, leverpostei, kaviar, spagettisaus osv osv [:D]

Han har fått en skje grøt hver dag i fire dager, og digger det! -men jeg mener fortsatt at jeg fullammer da, hehe. [:)]

Han veier forresten litt over 7500 kg og ligger akkurat på "den røde streken" [;)]

Hadde planer om å fullamme til 6 mnd, men hs sa hun skulle bare begynne å få grøt nå selv om hun ikke er 5 enda.
Å hun legger på seg fint, så jeg aner egentlig ikke hvorfor [8|]

her fullammes det....Er skikkelig stolt av meg selv som har fullammet så lenge,og lenger skal det bli.Har gjort det med de to andre også....[:D]

jeg fullammer og skal fullamme ihvertfall til han er 6 mnd å da skal jeg prøve å begynne med mat til han.

Førstemann måtte jeg fullamme til han var 8 mnd, han nekta å spise vanlig mat.

Linus er en puppegal gutt[:D][8D]  Prøver å venne han på grøt og mme sånn at jeg kan få litt fri innimellom, men NEIDA! Vekk-med-det-skvipet grimasen kommer med en gang tunga kommer borti skjea...

Så vil si jeg fullammer.

Med Leah fullamma jeg i max 2 mnd.. så dette er litt uvant for meg...

ORIGINAL: Nikki!

ORIGINAL: Juliejr

Hadde planer om å fullamme til 6 mnd, men hs sa hun skulle bare begynne å få grøt nå selv om hun ikke er 5 enda.
Å hun legger på seg fint, så jeg aner egentlig ikke hvorfor [8|]

så rart så lenge du ikke sliter med amming og hun legger på seg

det min hs sa til meg var at fullamming til 6 mnd er helt ok det-men hennes erfaring er at mange begynner med grøt før.

men hvorfor begynne om man ikke trenger?
men snuppa de blir nok glad før grøt også,hehe!=)

Snuppa er glad for alt hun får. Alt går ned på høykant og skal jo aller helst spise selv da...

Amma i 2 1/2mnd eg...mista desverre melka:( Så her e d mme,grøt å middag.
Amma i 9mnd me  den største...

Bare "puppi" her i gården også ja, og goood fløte i disse muggene også gitt [:D]. Har ikke veid på noen uker, men skal på 5 mndrs-kontroll på tirsdag.
Tipper at vekta til knotten er ca 8,4 [8|][:)]

Her i gårdn bi det kun gjedd grøt på kveldan ellers så e det mm!! Sigve e førrnøyd han[;)]

Har gitt litt grøt på kvelden siste uka, med vekslende hell, ellers går det i full pupp her også[8D]
Er nok fløte i disse puppa også! Tror han nærmer seg 9kg nå (helsestasjon og veiing på onsdag).
Og fettet tar han fra kroppen min... Helt greit så langt, men det er jammen ikke mye igjen av meg lenger[8|]
Sjefen min spurte forleden dag om jeg hadde krympa i vask[:D]

Her er det full pupp fortsatt [:D]

Han har fått bittesmå smaksprøver (les: 1-2 teskjeer) av fruktpurè to ganger. Og så har jeg gitt han litt sviskesaft et par ganger når han sliter med å få gått på do (det har ikke hjulpet, kanskje fordi jeg ikke har turt å gi han mer enn 4-5 teskjeer [8D]). Flaske tar han absolutt ikke, så her har han ikke fått en dråpe MME, selv om vi har prøvd noen ganger.

Han legger greit på seg, tror jeg, han var 7680 g og 68 cm for litt over en uke siden.. Ikke noen plugg, akkurat, men følger kurven sin!

kun pupp her....... nesten.. Snuppa nekter egentlig ALT, men i dag fikk jeg faktisk i henne litt grøt, weee.

Var fullamming helt til for ca 2 uker siden. Da hadde han våknet hver natt i ca 1 mnd å ville ha mere mat. Så da begynte d vel å bli slutt på fløten her, som hs sier. ( At der er jo fløtegutten, han var 6930gr og 64,5cm på 4 mnd's kontroll. Skal på 5 mnd's kontroll til mandag. Han følger kurvene sine helt fint. )
Så begynte å gi potet blandet ut med mm eller mme mot kvelden. Å nå sover han hele natta. Hs som anbefalte potet/gulrot å sånne ting istede for grøt til å begynne med. Hørte med flere å som anbefalte dette. Av å til har e litt ferskenpurre eller aprikospurre og oppi bare for å få litt annen smak. Dette går ned på høykant. Virkeli å anbefale [:D]

[;)] Jeg bare fullammer. Prøvd meg på grøt.. men liker det ikke.. bare brekker seg.. så ingen vits.. får gi henne mere tid[:D]

Back
Topp