Fullamming og dåp i bunad

tolilla

Forumet er livet
Tilgangsansvarlig
VIP
Himmelbarn
Høsthjerter 2017
Oktoberlykke 2019
Juliknøttene 2022
Tja, overskriften sier vel litt. Vi har dåp om to uker. Jeg tenker stille i bunad, men er litt usikker mtp amming.

Fra oss til kirken bruker vi ca 20 minutter, og vi bør jo være ute i litt god tid før dåpen, både med tanke på parkering og at a mor skal få ro i den sikkert stressede sjelen sin.

Jeg håper det er anledning til å kanskje være i kirken klokken 10, slik at vi kan amme der, det hadde jo løst ganske mye av utfordringen. Men, da må jeg også ha et sted hvor jeg kan kle meg om, eller kle av og på meg igjen (har bunad hvor stakk og liv henger sammen).
Eller skal jeg bare droppe hele greiene og ta med flaske han kan få? (han spiser ca hver 3-4 time på dagtid og sover 21-0630 uten mating, så brystene klarer nok å å hoppe litt over mating en gang på dagtid.)

(jeg har med skift så jeg kan ha på ammevennlige klær i selskapet senere, men vil gjerne møte i bunad i kirken)

Hvordan har dere tenkt å løse dette?
 
Venninna mi hadde akkurat samme utfordringa, så hun amma i det rommet ved siden av alteret hvor man kan gjøre seg klar. Er greit å skifte på baby der også om man trenger det. Erfaringsmessig er det ofte litt kaldt i kirka, så kan væfe greit å ha sjal eller teppe til å ha tundt seg om man sitter der og ammer.
 
Helt ærlig så er jeg av den "late" typen. Tenker enkelt - så jeg hadde pumpa og gitt på flaske.

Noe jeg også har gjort en gang da jeg skulle til byen/shopping med baby og er jækla lei disse ammevennlige klærne :p
 
Vi planlegger å ta med flaske. Men håper på å amme før vi drar hjemmefra (5min unna, men må jo være der noe før), og at neste blir der vi skal være. Men bunadenavesten min går ikke igjen over puppene, så jeg må finne på noe annet å ha på meg.
 
Nå er jeg sikkert litt teit men hvordan får du varmet melken hvis du tar med flasken i kirken?
 
Nå er jeg sikkert litt teit men hvordan får du varmet melken hvis du tar med flasken i kirken?

Morsmelk kan fint serveres i romtemperatur :) jeg gjør det nesten til alle måltider, melken bare står på kjøkkenbenken til jeg trenger den.

Ellers så har jeg også en sånn flaskevarmer som aktiveres med at du trykker på en knapp. Den heter prince lionheart on the go bottlewarmer. I tilfelle melken har blitt skikkelig kald
 
Morsmelk kan fint serveres i romtemperatur :) jeg gjør det nesten til alle måltider, melken bare står på kjøkkenbenken til jeg trenger den.

Ellers så har jeg også en sånn flaskevarmer som aktiveres med at du trykker på en knapp. Den heter prince lionheart on the go bottlewarmer. I tilfelle melken har blitt skikkelig kald

Åja :) det visste jeg ikke. Trodde den måtte varmes, men er vel bare bebisene som foretrekker det og noen ikke. Ja Flaskevarmer er jo også kjekt å ha. :)
 
Åja :) det visste jeg ikke. Trodde den måtte varmes, men er vel bare bebisene som foretrekker det og noen ikke. Ja Flaskevarmer er jo også kjekt å ha. :)
Ferdig-nan kan også serveres romtemperert. Kun pulver som blandes som må være varmt. Må. Om baby godtar er en annen sak :p
 
Tar med flaske med fersk mm... så skifter jeg etter kirka. Umulig å amme med bunaden jeg har.
 
Tror jeg ender med å ta med mm på flaske og servere på bakrommet. Jeg bruker jo fort ganske mye tid på å få på alt slv og belte og slikt - greit å slippe det ekstra stresset :)
 
Har skikkelig gulpebaby. Så usikker på om jeg tør å ha på bunad. Er jo ikke så lett å vaske den!
 
Back
Topp