Fullamming. MME ved alkohol

TsumTsum

Glad i forumet
Maiblomstene 2020
Novemberfnuggene 2023
Noen som fullammer, men kan gi litt MME for å få tatt noen glass vin nå i sommer? :) Jeg har pumpe, så kan pumpe for å ha et lager i fryseren, men det er mer lettvint med MME. Jeg snakker selvsagt ikke om å gjøre det ofte, og jeg snakker ikke om mange glass.
 
Noen som fullammer, men kan gi litt MME for å få tatt noen glass vin nå i sommer? :) Jeg har pumpe, så kan pumpe for å ha et lager i fryseren, men det er mer lettvint med MME. Jeg snakker selvsagt ikke om å gjøre det ofte, og jeg snakker ikke om mange glass.

Det er vel gjort litt endringer å råd nå sånn at det faktisk er greit å ta ett glass vin og amme etterpå. Skal se om jeg finner kilde :)
 
Studier har ikke vist noen medisinske konsekvenser hos barn som ammes der mor av og til inntar små mengder alkohol (1-2 enheter).

Men selvfølgig med forsiktighet og alt det der, man bør jo ikke være tydelig beruset når man skal passe små barn, men jeg tolker det ikke som at det er sånne mengder alkohol du sikter til :)

https://ammehjelpen.no/alkohol/
 
Med første pumpet jeg og gav hver gang jeg skulle ta et glass vin. Eller ventet 3 timer etter inntak. Nå orker jeg ikke å pumpe og koke flasker osv. Her gir vi litt errstatning ved tilfelle eller om jeg skal trene, eller gjøre noe på egen hånd. Det har gått veldig fint
 
Vi ga mme istedenfor pumpet melk de gangene jeg ikke kunne amme av forskjellige grunner da datteren min var liten, det gikk helt fint. Synes det ble så mye styr med pumping og frysing og tining. Men pumpet meg for å unngå spreng hvis jeg ikke fikk ammet på noen timer da, og tømte det som regel ut i vasken.
 
Er det noen barn som ikke vil ha MME fordi de er vant med morsmelk, eller bruker ikke det å være noe problem? :) Må kanskje teste det ut først :joyful:
 
Er det noen barn som ikke vil ha MME fordi de er vant med morsmelk, eller bruker ikke det å være noe problem? :) Må kanskje teste det ut først :joyful:

vil tro det er en mulighet for mi mellomste nektet morsmelk etterhvert (jeg pumpet og ga det keg hadde samtidig som jeg måtte fylle på med mme for å få henne mett)
 
Er det noen barn som ikke vil ha MME fordi de er vant med morsmelk, eller bruker ikke det å være noe problem? :) Må kanskje teste det ut først :joyful:
Veldig vanlig at de ikke vil ha flaske om de er vant med pupp, men jeg har personlig ikke opplevd at noen skiller på om det er pumpet eller mme på flaska når de først har lært flaske. Jeg har dog hørt om de som er kresne på hipp eller nan, så det er garantert da også noen som skiller på MM eller MME:wacky:
 
Veldig vanlig at de ikke vil ha flaske om de er vant med pupp, men jeg har personlig ikke opplevd at noen skiller på om det er pumpet eller mme på flaska når de først har lært flaske. Jeg har dog hørt om de som er kresne på hipp eller nan, så det er garantert da også noen som skiller på MM eller MME:wacky:
Flaske går heldigvis bra, så da satser vi på at det går fint :D
 
Blir ikke helt relevant kanskje, men frøkna her har fire forskjellige type flasker (Med forskjellige tuter), og syns det er helt ok :) Vi veksler mellom Dr.Brown, Avent, MAM og Medela..
 
Blir ikke helt relevant kanskje, men frøkna her har fire forskjellige type flasker (Med forskjellige tuter), og syns det er helt ok :) Vi veksler mellom Dr.Brown, Avent, MAM og Medela..
Husker jeg måtte prøve flere forskjellige flasker på nr.1. Hun her har godtatt den som hører til Medela-pumpen i hvert fall :D Har ikke prøvd flere enda.
 
Blir ikke helt relevant kanskje, men frøkna her har fire forskjellige type flasker (Med forskjellige tuter), og syns det er helt ok :) Vi veksler mellom Dr.Brown, Avent, MAM og Medela..
Han jeg har som snart er 2år var heller ikke det spor kresen på hva slags flaske som baby. Det er han ikke nå heller, så da jeg pumpet til lillesøstra på en medelaflaske med sånn Calma-tut, var flaska brått tom fordi han hadde stjålet den i et ubevoktet øyeblikk:hilarious:
 
Han jeg har som snart er 2år var heller ikke det spor kresen på hva slags flaske som baby. Det er han ikke nå heller, så da jeg pumpet til lillesøstra på en medelaflaske med sånn Calma-tut, var flaska brått tom fordi han hadde stjålet den i et ubevoktet øyeblikk:hilarious:
Haha :joyful: En liten snik..
 
Men er det noen her som tar seg opp til et par glass vin og ammer som vanlig? :) Med god samvittighet? :joyful:
 
Men er det noen her som tar seg opp til et par glass vin og ammer som vanlig? :) Med god samvittighet? :joyful:
Jepp.

Rekorden min er vel 1,5 lite glass riktignok, men det blir jo nesten et par. Har nydelig bilde av amming kombinert med vindrikking. Ser litt feil ut:hilarious:
 
Greit å høre fra andre :happy: skal jamen ta meg et glass i kveld!
 
Men er det noen her som tar seg opp til et par glass vin og ammer som vanlig? :) Med god samvittighet? :joyful:
Sniker, og ja jeg drikker vin selv om jeg ammer. Ikke mer enn et par glass, men kan godt ta et glass vin i helga. Gråter babyen og det er naturlig å amme, så gjør jeg det selv "midt i" vinglasset.
 
Back
Topp