Fullammer, ha nan stående til pappaen?

Jeg fikk ikke til å pumpe...brukte derfor slike ferdigpakket fra nån en sjelden gang innimellom. Mi fikk iallefall ikke magevondt av det

Kjøp noen kartonger med MME, genialt :) Men øv litt med flaske før du drar bort :)

Vi har brukt HIPP vi da, erfaringene våre er at den er mildere mot magen :) 3 flaskebarn her :)

Jeg ville pumpet :)

Pumpet og fryste det ned jeg

Ja, det klarer han sikkert. Men jeg dro ikke bort da jeg fullammet. Det klarte jeg ikke. Og hadde heller ikke behov for det.
Men om du måtte til lege/tannlege F.eks. Eller følge opp eldre barn på skole/foreldremøter/trening etc.. Hadde du da latt være fordi DU ikke hadde hatt behov for det? Kommer jo situasjoner hvor du bør reise bort ett par timer, og da er det jo greit å ha melk der slik at du føler deg litt trygg når du er borte ;)

Hvis jeg må bort har jeg både mm i fryseren og mme i skapet. Har ikke hatt helt hell med pumpet og flaske. Hvis jeg ikke må bort så holder jeg meg hjemme :-)

Men om du måtte til lege/tannlege F.eks. Eller følge opp eldre barn på skole/foreldremøter/trening etc.. Hadde du da latt være fordi DU ikke hadde hatt behov for det? Kommer jo situasjoner hvor du bør reise bort ett par timer, og da er det jo greit å ha melk der slik at du føler deg litt trygg når du er borte ;)
Hatt med baby på legekontoret flere ganger jeg:) Jeg vil ikke at ungen min skal få mme og jeg får ikke til å pumpe. Derfor hadde jeg ikke dratt fra.
Det lengste jeg har vært borte fra henne på dagtid er 1,5 time og etter leggetid 3 timer. Hun er 7 måneder.

Her har vi alltid noe stående i skapet, bare sånn i tilfelle;) Her funker ikke pumpe, og hun drikker gladelig mme fra flaske så lenge jeg ikke er i huset. Med to tette så kjenner jeg at jeg av og til må ut og lufte hodet uten unger, jeg er kosebamsen til minste på 5 mnd :p På onsdag skal jeg være borte fra 18 og utover, regner med det går en boks da når pappaen skal gi kveldsgrøten og legge henne etterpå :)

For å svare på spm til ts. Jeg synes det høres veldig fornuftig ut å ha noen bokser med mme liggende :)

Jeg kommer også til å kjøpe mme til å ha i bakhånd. Har mm på frysen men vet jo ikke hvor mye han drikker så tar alltid opp aaaalt for mye for å være sikker, også må restene kastes. Da er det bedre å kun ta opp litt og så ha mme i reserve om det ikke er nok.
Om du gir mme så merker du jo raskt om han får magevondt.

Glemmer enkelte ganger at vi fortsatt lever i 1950. Da er det fint å ta turen inn på forumet å bli minnet på det.
Det er lov å velge å være med barnet sitt i 2014. I 1950 var det ikke et valg.
Det er uansett ikke en lang periode man fullammer.

Hva med å bare svare på spørsmålet til TS?
Jeg hadde ikke pumpet eller gitt nan, jeg hadde blitt hjemme. Det er mitt råd, bli hjemme. Men det er tydeligvis ikke greit å si. Sier det likevel jeg.

Pumpet og hadde i fryseren/kjøleskapet når jeg skulle bort, men hadde alltid et par bokser ferdigblandet NAN stående i skapet "i tilfelle" likevel.
Tenkte alltid som så at "hva om jeg plutselig ender på legevakta?" og syntes det var greit å ha noe i bakhånd. :)

Jeg hadde ikke pumpet eller gitt nan, jeg hadde blitt hjemme. Det er mitt råd, bli hjemme. Men det er tydeligvis ikke greit å si. Sier det likevel jeg.

Nei, det er ikke greit å si.
Det er mye viktigere at mor holder seg frisk og oppegående enn at barnet får BARE pupp og MM i det første halvåret.
Veldig fint for de av dere som trives med å sitte hjemme i stua 24/7 eller ikke har behov for å lufte dere litt uten barn, men veldig mange av oss er faktisk avhengige av å ta en tur ut i ny og ne - om det så er for trening, forelesning eller en kinotur med venninnene.
Forventer du at far skal sitte hjemme hver dag/kveld til ungen spiser fast føde?
Sier ikke at man skal slutte å amme eller la ungen gå for lut og kaldt vann - men et ærlig spørsmål om hvordan man kan tilrettelegge for far og barn når man en gang i blant er ute av huset er helt innafor.
Og fortjener et mer saklig svar enn denne typen argument som bare er egnet til å gi skyldfølelse hos ferske mødre.

Ja, det klarer han sikkert. Men jeg dro ikke bort da jeg fullammet. Det klarte jeg ikke. Og hadde heller ikke behov for det.
Hvor lenge gullsmed du?

Nei, det er ikke greit å si.
Det er mye viktigere at mor holder seg frisk og oppegående enn at barnet får BARE pupp og MM i det første halvåret.
Veldig fint for de av dere som trives med å sitte hjemme i stua 24/7 eller ikke har behov for å lufte dere litt uten barn, men veldig mange av oss er faktisk avhengige av å ta en tur ut i ny og ne - om det så er for trening, forelesning eller en kinotur med venninnene.
Forventer du at far skal sitte hjemme hver dag/kveld til ungen spiser fast føde?
Sier ikke at man skal slutte å amme eller la ungen gå for lut og kaldt vann - men et ærlig spørsmål om hvordan man kan tilrettelegge for far og barn når man en gang i blant er ute av huset er helt innafor.
Og fortjener et mer saklig svar enn denne typen argument som bare er egnet til å gi skyldfølelse hos ferske mødre.
Jeg satt ikke hjemme i stua, men jeg hadde med ungen over alt. Går fint det også.
Og hvorfor holder man seg ikke frisk og oppegående bare fordi man ammer? Du har vel hørt om trilleturer?
Jeg hadde ikke rådet søstra mi til å gi flaske heller. Uansett innhold.

Back
Topp