Fullamme/delamme/flaskebarn?

Den kremen, var det legen som anbefalte den eller har du kjøpt den på eget initiativ? (Vet den er reseptfri) Jeg smører med canesten mot trøske, og det har hjulpet masse - men er ikke heeelt bra. Lurer på om det kan være noen bakterier også :p


Sent from my iPhone using BV Forum

Forresten :) gir du sånn mikstur til babyen din også? Vurdere å kjøpe canesten i morgen. Også bestille time til lege. Har så vondt i puppene etter amming. Kanskje det er sopp
 
Forresten :) gir du sånn mikstur til babyen din også? Vurdere å kjøpe canesten i morgen. Også bestille time til lege. Har så vondt i puppene etter amming. Kanskje det er sopp
Ja, hun får mycostatin. Hun har ikke noen plager tror jeg, men har litt hvitt belegg i munnen. I følge ammehjelpen skal både mor og barn behandles :) Hos meg stakk det i puppen (ikke bare vondt i brystvorten), og canesten har hjulpet masse! Sopp kan visst forhindre at sår gror. Den ene sprekken som er igjen blir ikke mindre, og har hatt den i 1,5 uke nå :( Spørs om ikke jeg må en tur på apoteket i morgen ;)


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Hvordan så du at babyen hadde det i øynene? er det ingen sjans å få opp produksjon igjen?


Det var gult i øyekroken hans hele tiden. Og masse om han gråt.

Så vi tok prøver av det samtidig tok ammepoliklinikken på ahus prøver av mine bryster. Begge hadde gule stafilikokker og det var enden på melka.

Jeg har prøvd å pumpe opp produksjonen ved å pumpe hver 2. time i ett døgn. Men det hjalp ikke. Har prøvd ammete, nesespray syntosinan, varm dusj, massasje av skuldre og bryster for å slappe av osv...niks. Ikke snakk om.
 
Hei dere som har skrevet tidligere her om sprekker i brystvorte: har det grodd? Tok det lang tid? Jeg er midt oppe i det nå, og føler at det aldri blir bedre :( Bruker rikelig med purelan, samt lufter masse. Blæh.


Håper du gror snart. For det er innmari vondt.

Jeg brukte bare å smøre på Purelan. Varmet tuben under varmt vann fra springen og lufttørket brystene rett og slett. Tok vel ei uke ca.
 
Takk for ytterligere svar om sprekker i pupper. Nå prøver jeg brulidin og kun pumpe på vondpuppen til over helga. Spent på om det hjelper.
 
Ja, hun får mycostatin. Hun har ikke noen plager tror jeg, men har litt hvitt belegg i munnen. I følge ammehjelpen skal både mor og barn behandles :) Hos meg stakk det i puppen (ikke bare vondt i brystvorten), og canesten har hjulpet masse! Sopp kan visst forhindre at sår gror. Den ene sprekken som er igjen blir ikke mindre, og har hatt den i 1,5 uke nå :( Spørs om ikke jeg må en tur på apoteket i morgen ;)


Sent from my iPhone using BV Forum

Ja. Har det samme. Gjør vondt i selve brystet. Noen ganger helt bak i ryggen. Verst etter amming. Forsøk brudelin. Om det er noen bakterier der så tar det i alle fall :) gjør det fortsatt vondt og amme der sprekken er eller? her går det så opp og ned. Som regel verst bare de første takene.
 
Det var gult i øyekroken hans hele tiden. Og masse om han gråt.

Så vi tok prøver av det samtidig tok ammepoliklinikken på ahus prøver av mine bryster. Begge hadde gule stafilikokker og det var enden på melka.

Jeg har prøvd å pumpe opp produksjonen ved å pumpe hver 2. time i ett døgn. Men det hjalp ikke. Har prøvd ammete, nesespray syntosinan, varm dusj, massasje av skuldre og bryster for å slappe av osv...niks. Ikke snakk om.

Babyen min har hatt gult i øyekroken i flere uker. Hs sa bare at det var normalt. At jg skulle skylle med saltvann. Da skal jeg få legen til å teste det. Takk. Synes du det går greit med flaske?
 
Takk for ytterligere svar om sprekker i pupper. Nå prøver jeg brulidin og kun pumpe på vondpuppen til over helga. Spent på om det hjelper.

Krysser fingrene for deg. Du vet det sikkert. Men hver obs på brystbetennelse når du pumper. Jeg fikk det fordi jeg ikke klarte tømme bra nok. Du får holde oss oppdatert :)
 
Vet ikke om jeg har svart jeg, men da gjør jeg det igjen.. Vi fullammer og det går problemfritt. :)
 
Krysser fingrene for deg. Du vet det sikkert. Men hver obs på brystbetennelse når du pumper. Jeg fikk det fordi jeg ikke klarte tømme bra nok. Du får holde oss oppdatert :)
Brystbetennelse har jeg dessverre erfaring med, det er ekstra fort gjort når man pumper, ja :confused:
Skal avlegge rapport! Har ikke grodd ennå, men har vel knapt smurt med brulidin i ett døgn. Også har jeg ikke fått lufta så mye i dag på grunn av besøk.
 
Ja. Har det samme. Gjør vondt i selve brystet. Noen ganger helt bak i ryggen. Verst etter amming. Forsøk brudelin. Om det er noen bakterier der så tar det i alle fall :) gjør det fortsatt vondt og amme der sprekken er eller? her går det så opp og ned. Som regel verst bare de første takene.
Høres ut som det kanskje kan være trøske, ja :( Uten at jeg er noen ekspert, hehe! ;) Prøv Canesten, den trenger du ikke vaske av før amming. Kjøpte Brulidine i dag, og har rukket å smøre to ganger. Håper på rask bedring! :) Hvordan vasker du kremen av, tørker du eller vasker du med vann? Og vet du hvor lenge vi skal bruke den? Til det er grodd, eller lenger? Det går faktisk som regel greit å amme på den vonde puppen, det er ikke slik at jeg dauer liksom. Og det er de første harde takene som er vonde, så når hun har fått godt tak og melken renner, går det helt fint :) Men de kveldene hun mister taket ofte (pga luft, bæsj eller andre ting), og de kveldene hun henger i puppen konstant, da kjenner jeg VELDIG godt at sprekken er der, og angrer på at jeg ikke har vært hos legen, hehe! ;)


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Ikke at jeg har tenkt å innkassere noen seier ennå, men nå ser det ut til at sprekkene i puppen gror! (oppskrift: kun pumping, samt har smurt med brulidin i et drøyt søgn). Om jeg noen gang tør å putte den stkkars puppen i kjeften på søte, lille, sultne igjen er jeg usikker på. Uff, gruer meg til det, og høye skuldre gjør som kjent underverker for utdrivninga. Jaja, drøyer hvertfall uansett et døgn til før jeg vurderer et ammeforsøk derfra.
 
Lung post: 17774505 skrev:
Høres ut som det kanskje kan være trøske, ja :( Uten at jeg er noen ekspert, hehe! ;) Prøv Canesten, den trenger du ikke vaske av før amming. Kjøpte Brulidine i dag, og har rukket å smøre to ganger. Håper på rask bedring! :) Hvordan vasker du kremen av, tørker du eller vasker du med vann? Og vet du hvor lenge vi skal bruke den? Til det er grodd, eller lenger? Det går faktisk som regel greit å amme på den vonde puppen, det er ikke slik at jeg dauer liksom. Og det er de første harde takene som er vonde, så når hun har fått godt tak og melken renner, går det helt fint :) Men de kveldene hun mister taket ofte (pga luft, bæsj eller andre ting), og de kveldene hun henger i puppen konstant, da kjenner jeg VELDIG godt at sprekken er der, og angrer på at jeg ikke har vært hos legen, hehe! ;)


Sent from my iPhone using BV Forum

Har kjøpt canesten faktisk. Smurte i går med det og brudelin. Bare pumpet. Hoppet over pumping i natt. Våknet og da så det ut som det hadde grodd litt. Men sprakk opp igjen når jeg pumpet :( Jeg tenker å smøre 3 dager. Så da 1 dag pause og fortsette. Så ser man om man trenger den mer :) Kommer det gult ut når du har brukt salven? høres ut som vi har det ganske likt ift smerten. Hvor gammel er babyen din?:) min er 5 uker i dag. Og hatt sprekker nå i en mnd :eek:
 
Ikke at jeg har tenkt å innkassere noen seier ennå, men nå ser det ut til at sprekkene i puppen gror! (oppskrift: kun pumping, samt har smurt med brulidin i et drøyt søgn). Om jeg noen gang tør å putte den stkkars puppen i kjeften på søte, lille, sultne igjen er jeg usikker på. Uff, gruer meg til det, og høye skuldre gjør som kjent underverker for utdrivninga. Jaja, drøyer hvertfall uansett et døgn til før jeg vurderer et ammeforsøk derfra.

Hurra :D jeg trodde det samme. Men deler sv sprekken sprakk opp igjen npr jeg pumpet nå :( jeg skal dog fortsette å bare pumpe/ evnt Håndmelke ut dagen. Krysser fingre og tær :)
 
Hurra :D jeg trodde det samme. Men deler sv sprekken sprakk opp igjen npr jeg pumpet nå :( jeg skal dog fortsette å bare pumpe/ evnt Håndmelke ut dagen. Krysser fingre og tær :)
Auch, så kjipt at den gikk opp igjen :-(
Jeg har fremdeles sprekker jeg og, men innbiller meg absolutt at det ser bedre ut. Har du vært hos legen?
 
For å få opp melkeproduksjonen ble jeg anbefalt å amme annenhver time i et par døgn. Funket veldig bra her :)


Sent from my iPad using BV Forum
 
Hurra :D jeg trodde det samme. Men deler sv sprekken sprakk opp igjen npr jeg pumpet nå :( jeg skal dog fortsette å bare pumpe/ evnt Håndmelke ut dagen. Krysser fingre og tær :)
Hvordan går det med deg? Jeg har amma med skjold på vondpuppen siste døgnet, og det går ganske så bra. Er dog ikke helt klar for å prøve uten, selv om sprekkene er veldig redusert. Skal gi det noen dager til med skjold først, tenker jeg.
 
Hvordan går det med deg? Jeg har amma med skjold på vondpuppen siste døgnet, og det går ganske så bra. Er dog ikke helt klar for å prøve uten, selv om sprekkene er veldig redusert. Skal gi det noen dager til med skjold først, tenker jeg.

Så bra det er bedring. Sikkert lurt å la det gro helt. Jeg var i kontakt med amme hjelper for en stund siden. Hun nevnte en gang å ta en pause på 3-4 dager og heller starte på nytt. Her er sprekken på vei til å gro. Er ikke like bred/ dyp og går ikke hele veien rundt. Jeg har bare pumpet og håndmelkeht. Problemet nå er at produksjonen er veldig dalende. Redd for å miste på den siden. Men er som deg ikke klar ennå. Redd det sprekker opp igjen. Akk. Disse puppa :p fikk aldri til skjold jeg. Bare datt av når han skulle suge..og da ble han irritert :p
 
Her er det delamming. Heller ikke denne gangen klarte jeg å få baby til å spise nok i starten, så vektnedgangen ble for stor og vi måtte gi mme i tillegg. De fleste måltidene ammer jeg først og gir flaske etterpå. Pumper sporadisk for å sjekke hva jeg klarer å få ut. Kun amming om natten. Tror produksjonen har blitt ganske bra så vi egentlig kunne kuttet ut flaske etter noen av måltidene på puppen...


Sent from my iPad using BV Forum
 
Back
Topp