Full pupp

a87

Forumet er livet
Desemberglede 2015
Er det flere som bare ammer enda?
:)

Vi har latt J få smaksprøve grøt noen kvelder den siste uka.. Så jeg kan vel ikke si jeg fullammer.. Enkelte dager er det bare pupp enda, den lille magen må få tid til å venne seg til noe annet :)

Jeg fullammer. Jeg har gitt grøt et par ganger denne uken. Men kun små smaksprøver. Hun har fått mm etter et par babyskjer med grøt.

Har ingen faste måltider enda, og ammer veldig mye enda både dag og kveld og noe på natt, så ja jeg vil si jeg fullammer enda :) Og folk elsker å kommentere på at vi ikke har begynt med kveldsgrøt enda... *himle med øynene*

Man fullammer vel ikke lengre hvis man gir fast føde? Uavhengig av hvor mye fast føde man gir??

Hva skal man kalle det da? Men nei vel, da får jeg vel svare nei til det da. Til tross for at 99% av innholdet i magesekken hennes er mm.

Man fullammer kun hvis 100% av det barnet inntar består av mm. Tran og d-vitamindråper regnes som kosttilskudd. Visstnok blir til og med det å gi malt regnet som delamming.

Jeg delammer.. :)

Hva skal man kalle det da? Men nei vel, da får jeg vel svare nei til det da. Til tross for at 99% av innholdet i magesekken hennes er mm.

Man fullammer som fruktplukker sier bare hvis barnet KUN får mm ja ;) Du ammer og har begynt å gi fast føde ;)

Fullamming her også :) Satser på å fortsette til minst 5 mnd!

Fullammet til 5 mnd, lille min er allerede 5 og en halv mnd :eek: Nå spiser han litt grøt blandet med mm til kvelds.

Har ingen faste måltider enda, og ammer veldig mye enda både dag og kveld og noe på natt, så ja jeg vil si jeg fullammer enda :) Og folk elsker å kommentere på at vi ikke har begynt med kveldsgrøt enda... *himle med øynene*
Man bør jo fullamme til barnet er 6 mnd, så hvorfor himler folk med øynene av det??

D-dråper/vitamintilskudd/tran regnes ikke som næring, og heller ikke små smaksprøver (typ noen skjeer her og der), så dere fullammer nesten hele gjengen her. ;)
Et barn som fullammes trenger ikke maltekstrakt, men en skje med det i ny og ne, regnes heller ikke som næring.
Et måltid eller mer med mme eller grøt/annen mat.. DA delammer man. ;)

Er ikke de som himler med øynene, jeg himler med øynene til dem som skal kommentere på at vi ikke har begynt med grøt enda ;) Men ja ang det med fullamming eller delamming tror jeg man har forskjellig syn på det. Jeg erstatter ikke morsmelk med noen måltid enda, og ammer hver 2. time hele døgnet (noe mindre på natt da!), så hvis det defineres som delamming fordi jeg har begynt med smaksprøver høres det helt rart ut for meg :P Så jeg tror jeg holder meg til å si at jeg ammer :P Og overlykkelig er jeg for det, siden jeg ikke fikk det til med førstemann :)

Er ikke de som himler med øynene, jeg himler med øynene til dem som skal kommentere på at vi ikke har begynt med grøt enda ;) Men ja ang det med fullamming eller delamming tror jeg man har forskjellig syn på det. Jeg erstatter ikke morsmelk med noen måltid enda, og ammer hver 2. time hele døgnet (noe mindre på natt da!), så hvis det defineres som delamming fordi jeg har begynt med smaksprøver høres det helt rart ut for meg :P Så jeg tror jeg holder meg til å si at jeg ammer :P Og overlykkelig er jeg for det, siden jeg ikke fikk det til med førstemann :)

Jeg mener ikke du delammer altså ;) du gir jo kun mm! Men når det sies at det anbefales å fullamme til 6 mnd så har jeg forstått det slik at det er snakk om KUN mm...
Jeg ville ha sagt at du ammer;)

Amming, delamming er det så nøye da :P Jeg erstatter heller ikke noen måltider og ammer like mye som før. Men hun får et lite måltid med grøt om kvelden i tillegg så da faller jeg vel ut av fullammingkategorien. Men det gjør meg ingenting, det er jo dette som er det beste for min lillemor :) Hadde hun ikke hatt behovet så hadde jeg heller ikke gitt noe annet enn pupp.

Jeg fullammer ja, planer om det til slutten av juni når hun blir er halvt år. Hun får d vit dråper, men bare mm som næring

Jeg fullammer enda. Håper å gjøre det til hun er 6 mnd :) Grugleder meg egentlig litt til hun skal få mat, litt barnslig som liker at bare jeg kan gi henne det hun trenger :p

Nesten en mnd senere da?

Mi jente er fem mnd i morgen, og fullammes enda.

Back
Topp