Full jobb fortsatt?

Jeg er også i 100% jobb og føler meg utrolig heldig! De siste to svangerskapene hadde jeg mye plager med kvalme og bekkenløsning og var sykemeldt stort sett hele svangerskapet..:( syns det er så kjedelig å ver hjemme og formen styrer hverdagen, så jeg nyter tia nå!!

Jobber ikke lenger, men jeg er i fin form. Hadde det vært mulig å omplassere meg hadde det vært greit. Men slik som ting er, er det helt ok å ha fri nå. Det blir lang permisjon, men dette er siste barnet - så jeg nyter det så lenge jeg har mulighet :-)

Svangerskap 1: jobbet 100% hele veien
Svangerskap 2: jobbet 100%, men ble 40% sykelemeldt de siste 5 ukene
Svangerskap 3: ble 50% sykemeldt i uke 15 og forble 50% sykemeldt ut svangerskapet
Svangerskap 4: jobber 100% og halvveis. Ønsker å jobbe, men ikke for en hver pris. Skal ha overskudd til å følge opp ungene på ettermiddag/kveld også, ikke stas med en mor som sovner på sofaen under barnetv. Ser for meg at det nok etterhvert blir en liten sykemelding for å ikke være helt utslitt når fødselen kommer. 50% sykemeldt som sist har jeg ingen ønsker om å gjenta. Følte at jeg ikke strakk til på jobb, rakk over alt jeg skulle, til det var jeg for lite på jobb. Men for å fungere i hverdagen så klarte jeg heller ikke å jobbe mer.

Er fortsatt i 100% jobb jeg også:) Håper jeg kan være det helt ut svangerskapet, men merker jeg er sliten i slutten av uka:/

Er i full jobb fortsatt. Jeg er i veldig fin form nå, så det er deilig :) De par siste månedene av sist graviditet var jeg sykemeldt 50%. Jeg var da kjempesliten og trengte å komme meg for å ha litt overskudd til etter fødsel. Må vel innrømme at det var ganske deilig også da jeg var rimelig lei av jobben på den tiden, så kunne sikkert kjempet meg tilbake i fullere stilling etterhvert, men lot det være.. Mulig noen mener det er å utnytte velferdssystemet, men jeg valgte ihvertfall å ta vare på meg selv først og fremst..

Jeg venter vårt andre barn og jobber for tiden i 110% stilling som sykepleier. Har litt nedpress og vondt i ligamentene, men har så langt fått sluppet unna tunge fysiske løft ved hjelp av tilrettelegging. Jeg jobbet i 120% stilling fram til permisjonstiden når jeg ventet vårt første barn.

Jobber 100% ennå, og det går veldig greit:) Håper det forsetter sånn går og står jo i 8 timer hver dag.

Back
Topp