Full jobb fortsatt?

Tredjegangsgravid

Flørter med forumet
Er det mange som er i full jobb fortsatt? Jeg venter mitt tredje barn og var forberedt på at jeg kanskje kom til å bli veldig sliten eller få ubehag tidligere enn før, men det lover veldig bra enda. Det er bare det at jeg får et inntrykk av at det er veldig få som jobber 100% ved graviditet... kanskje er jeg utrolig heldig som er i så bra form. Det hadde selvsagt vært litt deilig med mer fri, men så lenge fysikken er bra ser jeg ingen grunn til sykmelding... jobber forøvrig i barnehage så dagene går i et bra tempo:)

Man er ikke syk bare fordi man er gravid. Jeg er i 100% jobb, og har et ønske om å være det hele svangerskapet. Selvfølgelig kommer helsen (både mor og barns) først, og oppstår det komplikasjoner pga.graviditeten, bør man jo sykmelde seg helt eller delvis. Dersom årsaken er at det er godt med litt mer fri, mener jeg det er å utnytte velferdssystemet.

Jeg er også fortsatt i 100% jobb. Jobber på en hektisk sykehusavdeling så mye arbeid og stress! Kjenner kroppen begynner å si ifra når jeg stresser og springer for mye, merker det da godt i nedre del av magen. Andre som har kjent lignende?
Jeg håper å kunne være i jobb så lenge som mulig, man skal tidsnok få endel tid hjemme ;)

Jeg har allerede 20% omsorgsperm fra min stilling. Så jobber 80 % i dag. Ser ingen grunn til sykemelding nå, men kommer ikke til å pushe meg som en gal for at det skal gå prestisje i å være på jobben som høygravid :P

Jeg er veldig heldig da vel å merke da all avspaseringen min blir tatt ut nå, så 20 juni - 12 august har jeg fri, så blir det bare noen uker på jobb før jeg skal i perm igjen :) NAIIS :)

Jobber 100% og føler meg heldig som fortsatt er i full jobb :) men skal innrømme at i år er jeg ekstra gla for å være lærer og har bare tre uker igjen før laaaaang ferie. Så nå er det bare 7 uker igjen å jobbe før permisjon :p skal si dette går fort!

Jepp, fortsatt i 100% jobb :) Jeg er heldigvis i god form og har en jobb der jeg bestemmer tempoet veldig selv. Ingen tunge tak eller veldig fysiske aktiviteter. Dette gjør at jeg tror jeg klarer å gå helt ut :)

Jeg er også i 100% jobb. Kommer til å fortsette med det ut svangerskapet, så lenge jeg er i god nok form:)

100% jobb her og :-)
Ska holde ut så lenge det går, problemet mitt e gjerne ikkje meg, men vi har noen uforutsigbare elever så er ikkje helt gunstig me en stor mage i veien...

Jeg er 100% sykmeldt pga. bekkenløsning.. og har en jobb hvor jeg må stå hele dagen.. men hadde jeg ikke hatt bekkenplager, så hadde jeg nok jobbet noe hvertfall ;)

Har 50% sykemelding ut svangerskapet da jeg har en jobb jeg ikke kan tilrettelegge, og sliter med hyppige, mistenksomme kynnere og bekkenløsning. Men tvinger meg på jobb uansett, for vil så gjerne jobbe!:)

Jeg jobber 100 %, og satser på å fortsette med det :-)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Jeg er også fortsatt i 100% jobb. Jobber på en hektisk sykehusavdeling så mye arbeid og stress! Kjenner kroppen begynner å si ifra når jeg stresser og springer for mye, merker det da godt i nedre del av magen. Andre som har kjent lignende?
Jeg håper å kunne være i jobb så lenge som mulig, man skal tidsnok få endel tid hjemme ;)

Jeg tror jeg vet hva du mener...jeg kan kjenne noe lignende hvis jeg reiser meg for raskt opp av sofaen eller stolen også, akkurat som babyen henger litt igjen....eller du kan kjenne på små kynnere kanskje...

Ellers ser jeg det er mange arbeidende gravide her:) Jeg har som mål å jobbe frem til ferien i midten av juli, så får vi se an formen etter det! Er heldig å fått fordelt nokre feriedager i ukene fremover så jeg slipper å jobbe så mange fulle uker:)

Jeg er ekstrahjelp og jobber kanskje ca 70-80%, men om det hadde vært en 100% stilling så hadde jeg fortsatt jobbet det sånn som formen er nå :)

Jeg er 100% sykemeldt :( har vært det siden jeg ble gravid og skal være det ut svangerskapet. Skikkelig kjedelig, jeg har også lyst til å jobbe!

Jeg hadde ba 50% fra før, de jobber jeg fortsatt :) planen er jo selvfølgelig å jobbe til permisjon, og sånn formen er nå skal nok det gå veldig fint :)

Jeg jobber 100% og skal fortsette med det så lenge det lar seg gjøre. Har fått det supert tilrettelagt. Jobber egentlig på sengepost som sykepleier, noe som kan være fryktelig fysisk tungt. Har tatt tilleggsutdanning, noe som gjør at jeg skal jobbe på poliklinikk helt fram til permisjon, og mest sannsynlig etterpå. Har vært max heldig. De dagene jeg skal til kontroller, skal jeg bare komme på seinvakt i stedet. Kunne ikke fått det bedre.

Jobber 100% her og. Jobbet 100% fram til permisjonen startet sist svangerskap så satser på det denne gangen og.

jeg jobber som ekstravakt på sykehjem. og blir muligens fullt sykemeldt etter legetime på tirsdag. må da presisere at det er IKKE fordi det er deilig med fri, men fordi jeg nesten ikke greier å gå og gjøre andre ting etter en dag på jobb. har da fryktelig vondt i bekkenet. men den sykmeldingen sitter langt inne da...

Det hørtes kanskje ut som latskap at jeg sa det hadde vært deilig med litt mer fri, men det var ikke slik ment. Etter å ha blitt mor har jeg ønsket å gå litt ned i stilling for å få mer tid til barn og husarbeid- både jeg og mannen min har jobber som har lite fleksibel arbeidstid som gjør at barna må være i barnehagen 8-9 timer pr dag og det skulle jeg gjerne ha kortet ned på...men økonomisk går det bare ikke... Ellers trives jeg veldig godt på jobb:)

Back
Topp