Full foreldreansvar?

Snooki

Bosatt på Babyverden
Januarskatter 2015
Noen som har full foreldre ansvar for ungen(e) sin(e)?
Hva må man gjør for å få det?
Må BF skrive under på noe?

Lurer på det samme, hjelper deg å dytte[:)]

Sånn som jeg forstod det på meklern vår så måtte bf godkjenne det, og hvis ikke så kunne man gå til sak.. Eller at bf ga fra seg foreldreansvaret.. Meklern vår sa at foreldreansvaret ikke var det samme som den daglige omsorgen. Så det er enkelte avgjørelser som bf må være delaktig i og si sin mening :) Men det vet du sikkert allerede :)

er dere enige kan det sendes et skriv til folkeregisteret ja med begges underskrift.

Eg har aldri gjort noko for å få det, gjekk automatisk til meg etter han vart født.
Faren erkjente farskapet nokon månader etter, så kan muligens vere pga det..er det vanlig at ein får delt foreldreansvar om foreldra aldri har budd saman?

ORIGINAL: Hulder

Eg har aldri gjort noko for å få det, gjekk automatisk til meg etter han vart født.
Faren erkjente farskapet nokon månader etter, så kan muligens vere pga det..er det vanlig at ein får delt foreldreansvar om foreldra aldri har budd saman?

Hvis man ikke bor sammen da barnet blir født, og det ikke er sagt fra om noe annet, går foreldreansvaret på mor alene.

her har jeg aldri vært :))

her gikk det også automatisk att jeg fikk 100% for jenta mi !! faren var ikke med på fødselen og har ennå ikke klart og skrive under papirene, så her er far "ukjent" ... veldig greit... for han har ikke hatt mye med henne og gjøre heller..!

om faren står oppsatt, så må han godkjenne att du får 100% ansvar! og eller rettensvei[:)]

BF kommer aldri til å gi meg fullt foreldreansvar.
Så da må jeg gå til sak da for å få det?
Hmmm, orker ikke tanken på å krangle mer med han, men da får jeg nesten bare ta kampen da, hvis ting blir værre nå.[&o]

da må du nok gå rettensvei ja[:)] lykke til :))

ORIGINAL: juneb

og det skal VELDIG mye til for at du får foreldreansvaret alene..

ORIGINAL: racesnuppsi

og det skal VELDIG mye til for at du får foreldreansvaret alene..

Hva skal til for at jeg får full foreldre ansvar da?
Noen som har gått rettens vei?

Jeg har det.. men har alltid hatt det, for vi bodde ikke sammen eller var ikke sammen da jenta ble født.. samme skjer med gutten...

Begge må skrive under på at bare en skal ha foreldreansvaret...eller som sagt ove, gå rettens vei.. skal også mye til for at man får det alene...

ORIGINAL: Maggamor

Sånn som jeg forstod det på meklern vår så måtte bf godkjenne det, og hvis ikke så kunne man gå til sak.. Eller at bf ga fra seg foreldreansvaret.. Meklern vår sa at foreldreansvaret ikke var det samme som den daglige omsorgen. Så det er enkelte avgjørelser som bf må være delaktig i og si sin mening :) Men det vet du sikkert allerede :)

Er ikke så mye BF skulle sagt egentlig, om han ikke har foreldreansvar/foreldrerett.. Noe er det sikkert... Men mor bestemmerr i teorien det meste...
Men foreldreansvarforeldrerett har ikke noe med den daglige omsorgen nei...det trodde pappan her..

Er narkotika og alkohol missbruk god nok grunn?

ORIGINAL: Crazy LIny

Er narkotika og alkohol missbruk god nok grunn?

burde vel være det..

Hmmm.... Jeg hadde en samtale med amathea (jenter, bruk de og ring til de om det er ting dere lurer på, de har alle lover og forskrifter!!) om akkurat dette temaet, og det de sa til meg var at veldig mange skrev under på litt for mange papirer rett etter fødselen, deriblandt papiret om delt foreldreansvar. Har man først skrevet under på det så må man ha BF sin underskrift på å ikke ha delt eller gå rettens vei.

Så jenter, be om å ikke få tusen papirer i hendene rett etter fødselen, ta dere tid og i ro og mak se gjennom papirene før noe som helst skrives under på, og skriv kun under på at dere som mor har foreldreansvaret. Så får dere det litt lettere etterpå.

Det er i hvert fall mitt råd og rådet jeg fikk fra amathea....

Det å skrive under på hvem faren er er gir ikke noen automatikk i at han for foreldreansvar. Og selv om han ikke har foreldreansvar så betyr ikke det at han ikke er far til ungen og kan ta del i oppveksten og oppdragelsen til ungen slik som vanlig er.

ORIGINAL: Tåkeliten

Hmmm.... Jeg hadde en samtale med amathea (jenter, bruk de og ring til de om det er ting dere lurer på, de har alle lover og forskrifter!!) om akkurat dette temaet, og det de sa til meg var at veldig mange skrev under på litt for mange papirer rett etter fødselen, deriblandt papiret om delt foreldreansvar. Har man først skrevet under på det så må man ha BF sin underskrift på å ikke ha delt eller gå rettens vei.

Så jenter, be om å ikke få tusen papirer i hendene rett etter fødselen, ta dere tid og i ro og mak se gjennom papirene før noe som helst skrives under på, og skriv kun under på at dere som mor har foreldreansvaret. Så får dere det litt lettere etterpå.

Det er i hvert fall mitt råd og rådet jeg fikk fra amathea....

Det å skrive under på hvem faren er er gir ikke noen automatikk i at han for foreldreansvar. Og selv om han ikke har foreldreansvar så betyr ikke det at han ikke er far til ungen og kan ta del i oppveksten og oppdragelsen til ungen slik som vanlig er.

Synes dette var et veldig godt tips!

Ellers så går jeg rettens vei nå for å få fullt foreldreansvar og en del andre ting[;)]

jeg har alt ansvaret alene, barnefaren her skrev bare under på papirer på sykehuset om at han var faren.....

her gikk det også automatisk att jeg fikk 100% for jenta mi !! faren var ikke med på fødselen og har ennå ikke klart og skrive under papirene, så her er far "ukjent" ... veldig greit... for han har ikke hatt mye med henne og gjøre heller..!

om faren står oppsatt, så må han godkjenne att du får 100% ansvar! og eller rettensvei[:)]

Det stemmer ikke.. Jeg har 100% ansvar for lillemor og har oppgitt bf..som har erkjent farskapet..

ORIGINAL: *Musti*

Det stemmer ikke.. Jeg har 100% ansvar for lillemor og har oppgitt bf..som har erkjent farskapet..

samme her ...

Back
Topp