Full barnehagedekning ;)

Lena Levegg

Forumet er livet
Vet ikke om noen har lagt ut denne enda.. haha, men var utrolig bra skrevet!!

Pelsdyrnæringen sikrer full barnehagedekning
By Synne Starvik • November 1, 2010

Kunnskapsdepartementet orket ikke mer gnål om barnehageplasser fra sure småbarnsforeldre, og Landbruksdepartementet overtar nå ansvaret for barnehagepolitikken. Allerede i dag kan Regjeringen erklære full barnehagedekning, takket være nye, effektive driftsmetoder fra pelsnæringen.

Fra Bur 313 barnehage i Sannergata (Foto: Morten Liebach/CC).
- Vi i Landbruksdepartementet er selvsagt stolte over å ha fått et helhetlig ansvar for all pattedyromsorg i Norge, sier landbruksminister Lars Peder Brekk (Sp) til Opplysningskontoret.
I ettermiddag ble 312 barnehager åpnet på gatehjørner over hele landet. Brekk klippet selv snora for nummer 313, i krysset Sannergata/Thorvald Meyers Gate i Oslo.
De nye barnehagene skal drives med innleid kompetanse fra Norges Pelsdyralslag. Barna får 50×50x50 cm store bur å boltre seg på, mange av dem i friske farger. Takket være det nyeste i mobil burteknologi, kan barna nyte nye, urbane miljøer hver dag.
Landbruksministeren avviser at barna lider noen nød: – Barnas velferd blir bra ivaretatt i standard produksjonsmiljøer der man følger gjeldende regelverk. Dette gir ikke synlige lidelser for et gjennomsnittlig barnehagebarn sammenlignet med et vanlig husbarn.
Opplysningskontoret påpeker at barna i Barnehage 313 har rifter i ansiktet og på knokene, men Brekk avviser at dette tyder på mistrivsel: – Det kan selvsagt bli litt knuffing, det er jo små rovdyr vi har med å gjøre her, sier en karslig landbruksminister.
- Men ungene får masse frisk luft og håravfall, underernæring og sårskader er stort sett innenfor normalen, påpeker landbruksministeren. – Uansett skal vi innføre et nytt kvalitetssikringssystem med sertifisering, så da går det seg nok til, skal du se.
Så langt stortrives lille Kasper Berg (3) i Bur 313: – Det er kjempegøy når det er fôring, for da klarer jeg alltid å få tak i de største bitene. Og så synger vi hele tida: “Mikkel Rev, satt og skrev”.
- Men… kommer ikke mamma snart? avslutter Kasper.

Her kan dere jo se, siden vi er så ivrige på pelsdebatten i dag [8D]

dæveeeeeeeeeeeeeen jeg ler enda...

så tårene renner ut[:D][:D][:D][:D][:D]

man kunne ikke få frem ironien på en annen bedre måte[:D][:D]

kan se for meg virkelig bur som dukker opp her og der på hver gatehjørne [8D]

og "slitne" politikere som løper hit og dit for snorklipping av disse nyetablerte bhg på HVER gatehjørne....

jah.... morsomt ..meeeeeeeeeeen det forundrer meg ikke om politikere hadde kommet på en liknende løsning , de tenker stortsett med rævva enn med hodet, og er gode for "gode" midlertidige løsninger[8D][:D]

Landbruksministeren har enda mye å lære av pelsdyrnæringen da[8|]
I et bur på 50x50x50 hadde man kunnet oppbevart 5 barn over 3år og sikkert 10 barn under 3 år. Og dersom det omkommer noen barn i løpet av barnehageåret, så må jo dette anses som akseptabelt, når man tar den økonomiske gevinsten med så trange bur med i betaktningen.[>:]

Hilsen
Mannen til mirakelmagen

Back
Topp