Full av vann, oppdatert 26/10 - jordmordkontroll

Hanne79

Elsker forumet
Jeg har bank i bordet ikke hatt vann i kroppen før nå... Plutselig på lørdag ettermiddag sier mammen til meg... "så hoven du er i beina da". Jeg har jo fått de pailabbene!!!! Det har ikke blitt bedre, og i dag er fingrene som pølser. Drikker masse vann, men akkurat som det ikke kommer ut igjen. Skal til jordmor på onsdag, men lurer på om jeg bør ta kontakt før?? Er litt redd for svangerskapsforgiftning. Er ikke hoven i ansiktet, har ikke hodepine, og er ikke kvalm.... Bare engstelig for alt..... Hvordan er det med dere andre i januar-klubben? Ødemer enda?

Jeg har vert "vassen" lenge.. En måned, kansje?
Blir ikke bedre med meg heller... legger beina høyt om natta, det hjelper litt på hevelsene i anklene.

Gifteringen min har fått fast plass ved siden av smykket jeg fikk i morgengave, på et kjede rundt halsen.[8D] Den er det ikke sjanse om å få på seg lenger.

Jordmor mente det ikke var farlig med ødemer, så lenge ingen andre symptomer på sf er tilstede.

Får endel smerter i bein og hender pga vannet nå, men ellers går det fint, ja[:)]

takk for svar, fiorelina. Tar sjansen på å vente til onsdag jeg... liker ikke å mase på legen[8|] Ble bare litt småbekymra for det kom liksom så plutselig......

Hovne føtter/ankler har jeg hatt siden uke 12, tror jeg det var.... Og i sommer var de skikkelig EKLE til tider!!!! Går fortsatt litt opp og ned, men de er alltid en anelse hovne. Har ikke merket noe på fingrene enda, og både lege og jordmor tar det helt med ro, men de passer jo på når jeg er til kontroll.

Var hos jordmor i dag, har bare vært hos lege tidligere. Var litt greitt å gå til jordmor, selv om jeg er veldig godt fornøyd med den kvinnelige legen. På sist kontroll hadde jeg p-spor, men ikke noe nå. Nå var det heller 2 +'er i urinen på sukker.... [&o] det var ikke bra! Men det kan være tilfeldig; hadde is og sjokoladekake og pizza og cola i går kveld.... [&:] kan være det som gjør utslaget, men skal levere ny urinprøve i morgen. Håper det ikke er noe, siden alt har gått så "knirkefritt" til nå.

Det kom ganske plutselig for meg også, så jeg gråt meg i søvn et par netter fordi jeg var så urolig.[:(]
Men så er jeg så heldig at jeg har en venninne som er lege, så jeg spurte henne, og hun kunne berolige meg med at så lenge jeg ikke hadde andre tegn på SF så kunne jeg ta det med ro og vente til neste kontroll. [:)]
Greit å nevne det på kontroll, da[;)]

Vann her også. I føttene og bena. Ikke behagelig, men det er vel en av godene... hehehe....
Klem

Har heldigvis ingen vann ennå.. Håper på at det aldri kommer. Derimot så har jeg lagt veldig mye på med så jeg har fått pølsefingre likevel[:'(][:@]

Vært hos jordmor i dag, og det er ingen svangerskapsforgiftning på gang! Urinen var helt negativ, og blodtrykket var 120/80! Så da får jeg bare akseptere syltelabbene og pølsefingrene mine[:D]

Velkommen i Klubben Hanne![:'(]

Det er hardt, men det må aksepteres. Jeg sliter veldig med bena. Hvis jeg går mye eller sitter lenge med bena ned så blir de til betongblokker. Da er det bare og sette seg med bena høyt.
Klem

Back
Topp