fuktighetskrem til nyfødt?

....123456

Forumet er livet
snuppa er så tørr at hun har små sprekker enkelte steder.. har olje i vannet når hun bader, men hjelper ikkee... noen som vet om noen kremer man kan smøre de med?

Våres lille slet også litt med tørrhud samt noe utslett.
Vi måtte bruke litt kortison.

Ellers anbefaler jeg A-derma Xomega eller hva den heter.
Kjøpes på atoteket. Er stor tube til rundt 200kr tror jeg.

A-creme er kjempe bra mot tørrhet.

ORIGINAL: *HeffaOgMini*

Den bruker jeg til Mathias også... har har veldig sart hud. Men vi masserte han med slik lavendel-babyolje da han var liten også...

Til dere andre som bruker A-derma produkter - de er mye billigere i sverige!

ORIGINAL: *HeffaOgMini*

denne er veldig bra[:)]

Nyfødte skal ikke ha noe fuktighetskrem! Huden går seg til etterhvert. Er naturlig..

Jeg har brukt Miniderm, den har funket veldig bra på min datter, A-derma X-omega funket ikke noe bra på henne......spør på apoteket, de vet [:)]

ORIGINAL: hopsideisi

ORIGINAL: Mamman til go`jenta!

Nyfødte skal ikke ha noe fuktighetskrem! Huden går seg til etterhvert. Er naturlig..

var det jeg fikk beskjed om på kk også.  gutten min kom 13 dager over og var knusk tørr. skiftet liksom hud.  skallet skikkelig av.   jeg fikk beskjed om å ha olje i vannet, og deretter massere ham med bebyoljen.
hjalp godt!!

Ja.. bare olje! fikk streng beskjed om det... Er helt normalt at de er tørre og er litt rare i huden.[:)]

ORIGINAL: hopsideisi

var det jeg fikk beskjed om på kk også.  gutten min kom 13 dager over og var knusk tørr. skiftet liksom hud.  skallet skikkelig av.   jeg fikk beskjed om å ha olje i vannet, og deretter massere ham med bebyoljen.
hjalp godt!!

Ja.. bare olje! fikk streng beskjed om det... Er helt normalt at de er tørre og er litt rare i huden.[:)]

men det er jo sprekker og sår!!

Signerer denne. Et par dråper olje i badevannet er mer enn nok[:)] Men hvis tørrheten fortsetter, med eksem el lignende er Aderma helt super[:D]

A-creme er bra, hvis hun er veldig sår i stumpen vil jeg anbefale Aselli sårsalve, syns det er den beste salven for såre stumper, og andre åpne sår

A-derma [:)][:)] Så vil jeg anbefale å kjøpe en kjempegod olje på apoteket til å bruke i badevannet, Balneum Hermal heter den [:)]

Aco serien til baby...[:)]

Back
Topp