Fukt/mugg i hus...

Lillemo

Glad i forumet
Oktoberskattene 2015
Jeg har en stygg mistanke om at vi har mugg og/eller fukt i huset vårt. Snuppa har mest sannsynlig utviklet astma, og jeg har hatt luftveisinfeksjoner konstant siden vi flyttet inn. Vi kjøpte huset i juni 2010, og har eierskifteforsikring.

Er det noen som vet hvordan man undersøker huset, og evt hvor man får tak i utstyr? Hvor henvender vi oss? Og pris på undersøkelsen? Hvis det viser seg at det er mugg i huset, er det noe som går på eierskifteforsikringa? Noen som har erfaring med dette?

ja,om dere ikke har fått opplysninger om det vil dere mest sannsynlig få igjen etter en liten krangler forsikringsselskapene seg imellom. de tester luften for sporer. her leier man inn en skadetakstfirma som tar tester. ca 5000, men prisen varierer veldig.

anticimex vet jeg om ihvertfall..

Vi ringte en tømrer/snekker og han kom og såg på huset. Han hadde et eller annet målegreie også mener jeg og huske.
Nå skifter vi kledning og må skifte tre av tømmerbordene på den ene veggen (de som huset er laget av inni). Her har også snuppa ofte luftveisinfeksjoner og jeg er mye syk. Det skal bli godt å få det skikkelig igjen.

Om du får noe igjen vet jeg ikke, men du må jo prøve. Kontakt ditt forsikringsselskap så ordner de resten tror jeg.

Lykke til! Håper det går bra!

PS; det kan være lurt å sette en avfukter i kjelleren hvis det er veldig rått er.

Back
Topp