Fuglelopper?

©Miss Fat

Gift med forumet
Noen som har peiling på dette?

Hvordan få det vekk? Hva lindrer kløe annet enn eurax?
Andre stalltips?

Sengetøyet er vasket. Sengen er støvsuget. Dyna er rista, skal vaske den imorgen. Har støvsuget hele rommet, inkludert lister.

Kan være jeg har fått det etter 2 netter på hytte (av nyere dato om det betyr noe) en ingen andre som var med har merka noe. Har ikke fuglereir i nærheten hjemme, har vært noen fugler som har prøvd å lage reir i ene mønet på huset vårt men vi fikk det vekk. Har ikke katt, og ingen andre i hustanden merker noe.

Hjelp!?!!

Hvitvask, sånn man bruker på vannkopper er set eneste som hjelper. Har du loppebitt over hele kroppen gjetter jeg på at du har datt det på den hytta. Løpene kan feks flytte seg fra nærliggende ventil etc. Trenger ikke å gå på noen andre selv om du har datt det. Se går etter nærmeste blodkilde.

jeg har hatt fugleloppebitt hvert år de 18 årene jeg bodde hjemme. Uansett hvor mye vi vasket eller hvor jeg sov (enten det var i mammas hus eller pappas) så fikk jeg de, hvert eneste år. Tror bare noen er mer motagelige for de enn andre. 
    Virket som om fugleloppene likte blodet mitt veldig godt, men samtidig så liker ikke myggen det, så går nesten alltid fri fra myggbitt uansett hvor mye det er ute om kvelden. 
    Men jeg brukte bare alovera på bittene husker jeg, fungerte godt for min del hvertfall.

ice gel funker bra på fuglelopper det bruker jeg og da forsvinner kløen med en gang.

Her i huset får jeg små røde prikker som bare er der, mens gubben får svære "byller" :P hehe.. Så tror nok bare at enkelte reagerer sterkerer enn andre på dem.. Vi får de inn med katten da.. Men hjemme hos mamma da jeg var liten fikk min søster det hver sommer.. De fant ut at det var reir under taket utenfor vinduet hennes.. Så da de fikk tettet igjen der en vinter fikk hun det ikke mer :) 

Back
Topp