Fryste reker..`? et spm til..

Arielle_

Forumet er livet
VIP
❤ Aprilbarna19 ❤
Hører så mye forskjellig om hvordan man skal tine disse jeg..
Noen sier man kan helle i en form og sette i varmt vann,andre sier dette ikke er bra..
Jeg har ikke så lyst å bli matforgifta,men vil gjerne ha rekene tint så fort som mulig så hvordan er det best å gå frem..?
De er nettopp tatt ut av fryseren..

Edit:
Hvordan vet man at rekene er dårlige..?
Nå er de fryste så de lukter bare reker, men noen var litt brune her og der...? Skal de være sånn..?
Regner ikke med de har rogna på hodet..? heh...

Jeg trooor mamma pleier og legge avispapir på kjøkkendisken, og så strør ho de utover der. Hvor fort eller tregt det går, det aner jeg ikke.

Tiner aldri reker sjøl skjønner du :p

du  kan enten spre de utover...
eller ha de i en pose, fylle iskaldt vann i vasken og tine de OPPI posen NEDI vannet.. :) (det gjør jeg med nesten all frossen mat.. )

Dollface skrev:
du  kan enten spre de utover...
eller ha de i en pose, fylle iskaldt vann i vasken og tine de OPPI posen NEDI vannet.. :) (det gjør jeg med nesten all frossen mat.. )

Ja det var ikke så dumt..

For kjapp tining kan du og ha rekene i et dørslag, koka masse vatn me litt salt å tømma øve. Ikkje la di ligga i vatn, då blir di seige, men da skade ikkje å tømma kokt vatn øve Bon appetitt!

jeg pleier av og til å bruke varmt vann andre ganger kaldt vann, merker ingen forskjell på rekene og har heller aldri blitt mat forgifta av det!! (og jeg spiser masse reker) går raskest med varmt vann.

hvis rekene er litt sann hvite i skallet når de er tina så har de begynnt å bli gammle, er de derimot  rosa og fin i skallet så er de ikke gammle,

Back
Topp